زمان مطالعه: 3 دقیقه
نگاهی به فیلم مردان خوب ساخته شین بلک

نگاهی به فیلم مردان خوب ساخته شین بلک

نوشته از نرگس خرقانىاختصاصی آسمونی عکس فیلم سینمایی مردان خوبروایتی جذاب و کمدی از مردان نه چندان...

دوشنبه 29 اردیبهشت 1399

نوشته از نرگس خرقانی

اختصاصی آسمونی

عکس فیلم سینمایی مردان خوب

روایتی جذاب و کمدی از مردان نه چندان خوب!

فیلم مردان خوب یک کمدی نسبتا خشن و البته بسیار خوش ساخت است که در سال 2016 ساخته شد. داستان فیلم در اواخر دهه هفتاد میلادی و در "لس آنجلس "اتفاق می افتد. همین امر باعث شده است که فیلم از نظر طراحی صحنه و لباس پر از رنگ های جیغ و درخشان باشدکه کاملا مناسب حال و هوای کمدی وبرای تماشاگر نیز چشم نواز است.

عکس فیلم سینمایی مردان خوب
عکس فیلم سینمایی مردان خوب

حضور دو بازیگر قدرتمند یعنی "راسل کرو "و "رایان گاسلینگ "به عنوان بازیگران اصلی و فیلمنامه منسجم فیلم به خلق موقعیت های جذاب و کمیک ان کمک بسیاری کرده است ،روندی که در سراسر فیلم وجود دارد و فیلم به خوبی ریتم خود را حفظ می کند. "راسل کرو" در نقش "جکسون هیلی "یک آدم کش مستقل است که هر کس به او پول بدهد، برایش کار انجام می دهد و برایش مهم نیست از چه راهی پول درمی آورد. او فردی بسیار تندخو و خشن است. نوع بازی "راسل کرو "و اجرای هنرمندانه اش باعث شده که این خشونت و گردن کلفتی هایش باعث خلق لحظه های بامزه ای می شود. در مقابل او "رایان گاسلینگ" در نقش "هالند مارچ "قرار دارد که یک کارآگاه خصوصی دائم الخمر است که به شدت پر مدعاست! اما بر خلاف ادعایش بیشتر فردی دست و پا چلفتی و بی عرضه به نظر می رسد. "رایان گاسلینگ " این فیلم را همان سالی بر پرده سینما داشت که فیلم اسکاری و موفق "لا لالند "را هم داشت و به این ترتیب سال 2016 را می توان با این دو فیلم سالی بسیار رویایی برای این بازیگر کانادایی دانست.

عکس فیلم مردان خوب ساخته شین بلک
عکس فیلم مردان خوب ساخته شین بلک

عکس فیلم مردان خوب ساخته شین بلک

در ابتدای فیلم دو شخصیت اصلی داستان یعنی "هیلی "و "مارچ "بر سر یک پرونده که مربوط به دختری به اسم "آملیا "با نقش آفرینی "مارگارت کوالی" است با یکدیگر دچار درگیری می شوند و به نظر می رسد که این دو هیچ همکاری با هم نداشته باشند. اما در ادامه فهمیدن انکه " آملیا "که جانش در خطر است باعث می شود که با هم همراه شوند. با پیش رفتن داستان مشخص می شود که گم شدن "آملیا "موضوعی سیاسی است و او اسراری از مادر پر نفوذ و قدرتمندش آگاه است که باعث شده جان او و دوستانش به خطر بیافتد و در این بین سه نفر از دوستان آملیا نیز توسط افراد شرور واجیر شده توسط مادرش به قتل می رسند. حضور "کیم بسینگر "ستاره دهه هشتاد و نود هالیوود در نقش مادر آملیا که در وازارت دادگستری آدم مهمی است، نیز در نوع خودش جالب توجه است. ستاره ای که با بالا رفتن سنش دیگر در نقش های کوتاه در فیلم ها ظاهر می شود.

راسل کرو و رایان گاسلینگ
راسل کرو و رایان گاسلینگ

راسل کرو و رایان گاسلینگ

یکی دیگر از نکات فیلم، بازیگر نوجوان فیلم "انگوری رایس "در نقش "هالی مارچ "دختر "رایان گاسلینگ "است که در بسیاری از موارد به داد پدر دست و پا چلفتی اش می رسد و او را از خطر نجات می دهد. به نظر می رسد که او علی رغم سن کمش کارآگاه بهتری از پدرش است! همین صحنه ها به بار کمدی فیلم بیشتر کمک می کند وصحنه های بامزه ای را خلق می کند. فیلم "مردان خوب "از آن دست فیلم هایی است که تماشاگر از همان ابتدا جذبش می شود و تا پایان بدون خستگی آن را دنبال می کند. در واقع همه چیز در این فیلم سرجای خودش قرار گرفته از تیم بازیگری بسیار قوی در فیلم گرفته تا فیلمنامه خوب وکارگردانی حساب شده "شین بلک "و البته طراحی صحنه و لباس عالی همگی دست به دست هم داده اند تا بعد از مدتها در هالیوود شاهد یک کمدی در سطح عالی باشیم. فیلمی که فقط با شوخی های رکیک در پی جذب مخاطب نیست و به شعور مخاطب خود نیز احترام می گذارد. پیدا کردن این نوع فیلم ها در سینمای هالیوود هم در این سال ها کار ساده ای نیست. شاید به همین دلیل نخستین اکران این کمدی خوش ساخت شین بلک در جشنواره کن سال 2016 بود و در نظر برخی از منتقدان زوج با مزه" راسل کرو "و "رایان گاسلینگ" می تواند یادآور زوج "پل نیومن" و "رابرت ردفورد" در فیلم وسترن خاطره انگیز بوچ کسیدی و ساندنس کید باشد. هم زمان با اکران فیلم مردان خوب، صحبت از ساخت قسمت دوم این فیلم نیز به میان آمد. اتفاقی که پس از گذشت چهار سال هنوز نیافتاده است. اتفاقی که بهتر است هیچگاه نیافتد زیرا در بسیاری از موارد دنباله فیلم ها ضعیف تر از اولین فیلم می شود و خاطره خوب قسمت اول را مخدوش کند!

نقد از نرگس خرقانی

نظر خود را درباره «نگاهی به فیلم مردان خوب ساخته شین بلک» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره نگاهی به فیلم مردان خوب ساخته شین بلک فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.