زمان مطالعه: 1 دقیقه
خانواده ای با هفت دهه درخشش در ورزش

خانواده ای با هفت دهه درخشش در ورزش

صدیقه و حسین اکبری؛ پرافتخارترین تنیسورهای ایران***در ورزش ایران، اکثر قهرمانها به شکلی اتفاقی رو به یک...

صدیقه و حسین اکبری؛ پرافتخارترین تنیسورهای ایران

***

در ورزش ایران، اکثر قهرمانها به شکلی اتفاقی رو به یک ورزش خاص آوردند و در آن درخشیدن و خیلی کم دیده شده که یک ورزشکار روی یه برنامه ریزی دقیق کشف استعداد، به ورزشی روی آورد که در اون استعداد دارد. به همین خاطر خیلی وقتها دیده شده که مثلا یک ژیمناست مثل جعفرسلماسی تا سالها در این رشته رقابت کرده و بعد ناگهان متوجه شده که استعدادش در وزنه برداری است. یا این که یک فوتبالیست بعد از مدتها روی به والیبال آورده و در آن رشته درخشیده است.

یکی از خانواده هایی که برای سه دهه، در یک رشته خاص در ایران درخشیدند و تمام عناوین را به خودشان اختصاص دادند، خانواده اکبری در تنیس هستند. دلیل روی آوردن فرزندان خانواده اکبری به ورزش هم خیلی ساده بود: پدر آنها در کار احداث زمین های تنیس بود و به همین خاطر، یک سوییت در ورزشگاه امجدیه به او داده شده بود تا راحت تر به زمین های تنیس دسترسی داشته باشند.

طبیعی بود که بچه های این خانواده روی به تنیس آورند. رضا- برادر بزرگ تر- چندان در مسابقات شرکت نمی کرد. حسین هر بار در مسابقات آزاد شرکت می کرد، اول می شد. اما اوج درخشش خانواده اکبری با صدیقه اکبری و برادر کوچک ترش تقی رقم خورد.

صدیقه متولد 5 بهمن 1322 بود و از 13 سالگی درخشش دو دهه ای خود را در تنیس ایران شروع کرد. قهرمانی او، انگیزه ای برای برادرش تقی شد تا جدی تر به تنیس مشغول گردد.

خانواده ای با هفت دهه درخشش در ورزش
خانواده ای با هفت دهه درخشش در ورزش

آنها مربی نداشتند و پیشرفتهای آنها مدیون تمریناتی بود که با هم می کردند. بعدها تقی در بازی های آسیایی بانکوک و تهران دو طلا و و دو نقره و یک برنز به دست آورد تا پرافتخارترین تنیسور تمام تاریخ ایران شود.

صدیقه اکبری هم که اکثر تمرینات خود را با برادرانش انجام می داد، در بخش زنان تمام رکوردهای تنیس ایران را جابه جا کرد. او شعار او از همون ابتدا برای تمام مسابقاتش این بود: می روم، مسابقه می دهم و پیروز می شوم.

حتی یک بار به نمایندگی ایران در مسابقات فدکاپ تو آفریقای جنوبی حضور پیدا کرد. در بازیهای آسیایی تهران هم در برابر نماینده ژاپن پیروز شد؛ اتفاقی که این روزها خیلی برای تنیس ایران، دست نیافتنی هست.

بعدها هم نسل بعدی خانواده اکبری، به افتخارات این خانواده افزودند. پسر و دختر صدیقه اکبری هم تنیسور شدند و بالاخره غزاله ترکمن، نوه پسری صدیقه در رنکینگ تنیسورهای زن ایرانی در رتبه اول قرار گرفت.

رکوردهایی منحصر بفرد برای اکبری ها در هفت دهه اخیر.

نظر خود را درباره «خانواده ای با هفت دهه درخشش در ورزش» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره خانواده ای با هفت دهه درخشش در ورزش فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.