زمان مطالعه: 2 دقیقه
ایده های سفر یک‌ روزه از تهران

ایده های سفر یک‌ روزه از تهران

 از مکان های دیدنی و جذاب تهران می توان به جویبارهای فصلی، مزرعه‌های پرورش ‌‌گل در روستاهای اطراف، دامنه‌ های دماوند، قلعه‌ها، بازارها و موزه‌ها اشاره کرد.
در این مطلب می خوانید : [بستن]

یکی از جاذبه‌های گردشگری تهران که بسیار مورد توجه گردشگران قرار می‌گیرد روستاهای اطراف تهران یا به عبارتی دیگر مناطق ییلاقی اطراف آن است. در این بخش از آسمونی برخی از بی ‌نظیرترین مکان های اطراف تهران را به شما عزیزان معرفی می کنیم.

فشم

فشم یا شهر اوشان-فشم-میگون یا همان شهر قصران (معرب کوهسران) ادر بخش رودبار قصران شهرستان شمیرانات قرار دارد و در گفتار عامیانه بیشتر با نام اوشون-فشم مشهور است. شهرستان شمیران که مشتمل از چهار شهر تجریش، لواسان، شمشک و فشم است در حال حاضر منطقه یک شهر تهران را تشکیل می‌دهند. اوشان-فشم-میگون (قصران) باغ شهری در 25 کیلومتری شمال شرقی شهر تهران با مرکزیت فشم و در مسیر جاده لشگرک قرار گرفته. اوشان، فشم و میگون دارای باغ‌های میوه بسیار هستند و هوای آن در بهار و تابستان معتدل است. برای رسیدن به فشم، از بزرگراه شهید زین‌الدین به سمت شرق بروید و از طریق بزرگراه شهید باقری به بزرگراه شهید بابایی و به جاده‌ی لشکرک و از آن‌جا به فشم بروید.

a-day-trip-from-tehran
a-day-trip-from-tehran

 

لواسان

لواسان باغشهری است که اکثر خانه‌های آن بصورت ویلائی و مدرن بنا شده است. برخی از بناها و ساختمان‌هایی که در شهر لواسان احداث شده‌اند، چندین سال پیاپی به عنوان شاهکار معماری سال کشور برگزیده شده‌اند. شهر لواسان را از شمال، کوه‌های ورجین، باغدره، کند و افجه، از سمت باختر کوه‌های قصران، از سمت شمال شرقی و شرق کوه‌های ایرا، فیل زمین، لواسانکوه و جاجرود و از جنوب کوه‌های تلو، قوچک، زینکوه و اراکوه دربر می‌گیرند. برای رسیدن به لواسان، از بزرگراه شهید زین‌الدین به سمت شرق بروید و از طریق بزرگراه شهید باقری به بزرگراه شهید بابایی و به جاده‌ی لشکرک و از آن‌جا به لواسان بروید.

a-day-trip-from-tehran(1)
a-day-trip-from-tehran(1)

تنگه واشی

تنگه واشی یا تنگه ساواشی در حدود 15 کیلومتری شمال غربی شهرستان فیروزکوه قرار گرفته و با داشتن آب و هوای مناسب در تابستان‌ها، میزبان جمعیت کثیری از مسافران و گردشگران است. شاید یکی از جذاب‌ترین بخش‌های سفر به تنگه واشی حرکت در رودخانه‌ای است که در بین یک دره سنگی قرار دارد. با توجه به نزدیکی تنگه واشی به شهر تهران، امکان مسافرت یک روزه به این منطقه وجود دارد و به خصوص در تابستان هزاران نفر به این منطقه مسافرت می کنند. تنگه واشی در 17 کیلومتری شهر فیروز کوه قرار دارد. در حرکت از سمت تهران به دماوند 17 کیلومتر بعد از فیروزکوه، خروجی به سمت چپ به سوی تنگه واشی حرکت می‌کند.

a-day-trip-from-tehran(2)
a-day-trip-from-tehran(2)

جنگل تلو

پارک جنگلی تلو در بزرگراه شهید بابایی کیلومتر 5 جاده تلو واقع شد است. این منطقه‌ی طبیعی زیبا با احداث مراکز خدماتی، تفریحی و ورزشی به قطب تفریح شرق تهران شده است. لازم به ذکر است که جاده‌ی منتهی به این پارک هم مملو از چشم‌اندازهای زیبای طبیعی است که خاطرات خوبی را رقم می‌زند. برای رسیدن به این پارک جنگلی، بزرگراه شهید زین‌الدین را به سمت شرق بروید، خروجی جاده دماوند را طی کنید، بعد از دور برگردان، در جاده‌ی تلو حرکت کنید.

a-day-trip-from-tehran(3)
a-day-trip-from-tehran(3)

سخن آخر: لازم به ذکر است سفرهای یک روزه و طبیعت گردی عموماً با اتوبوس صورت می گیرند، شما می توانید با یک شرکت اتوبوس رانی خصوصی هماهنگ شوید و یک اتوبوس را از قبل برای سفر گروهی خود رزرو نمایید، البته خوب اینجا بحث قیمت بلیط اتوبوس نیست! چون هزینه اجاره اتوبوس مطرح است که می بایست بین مسافران سفر یک روزه شما تقسیم گردد.

 

نظر خود را درباره «ایده های سفر یک‌ روزه از تهران» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره ایده های سفر یک‌ روزه از تهران فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.