زمان مطالعه: 3 دقیقه
ورود NFT به بازی های رایانه ای

ورود NFT به بازی های رایانه ای

حضور NFT ها در بازی های ویدیویی چه پیامد هایی را به دنبال دارد؟

به گزارش آسمونی، با ترند شدن موضوعات ارز دیجیتال نظیر بیتکوین، اتریوم و... رویکرد تبادل به سمت ارزهای دیجیتال کشیده شده است. این روند که در صنایع هم دیده می شود اکنون به نظر می رسد که به شیوه ای جدید قرار است وارد صنعت پرطرفدار و البته پولساز بازی های ویدیویی شود. در این مقاله سعی می کنیم بحث ورود ارزهای دیجیتال و NFT در بازی های ویدیویی را بررسی کنیم.

ارزهای دیجیتال در حالت کلی به دودسته تقسیم بندی می شوند:

ارزهای غیرقابل معاوضه و ارزهای قابل معاوضه

اما تفاوت میان این دو مدل رمز ارز چیست؟

ارزهای قابل معاوضه (FT)

ارزهایی قابل معاوضه گفته می شوند که می توان آنها را با یکدیگر معاوضه کرد. به عنوان مثال یک اسکناس 10 هزارتومانی را می توان با یک اسکناس 10 هزار تومانی دیگر تعویض کرد و با این تبادل هیچ تغییری در ارزش پولی که در اختیار دارید ایجاد نمی شود و همان مقداری که در ابتدا داشتید در اختیارتان باقی خواهد ماند.

ارزهای غیرقابل معاوضه (NFT)

ارزهای غیرقابل معاوضه اما، قابلیت تبادل در حالت عادی را ندارند. برای مثال اینگونه تجسم کنید که خودرویی که زیر پای فردی مشهور است اگر قرار است فروخته شود، مطمئنا از همان خودرو تولید کارخانه ارزشمند تر و با قیمت بالاتری فروش خواهد رفت. در نتیجه با اینکه هر دو خودرو یکی می باشد اما قیمت آنها برابر نخواهد بود.

توکن های غیرقابل معاوضه هم همینگونه است، اما با این تفاوت که هر کدام از این توکن ها منحصر به فرد است و مشابه دیگری نخواهد داشت و قیمت آن با توجه به مزایده مشخص خواهد شد و در صورتی که به قصد خرید آنها وارد عمل شوید می بایست از ارزهای قابل معاوضه برای خریدن توکن های غیرقابل تعویض استفاده کنید.

NFT در بازی های رایانه ای
NFT در بازی های رایانه ای

 

ورود NFT در بازی های ویدیویی

توکن های غیر قابل معاوضه، در راه بازیهای ویدیویی قرار دارند. این توکن ها را می توان در بستر بازی ها بدست آورد و یا آنها را خرید کرد. به عنوان مثال این چنین تجسم کنید که در بازی ای نظیر Call Of Duty می توانید اسکین هایی را که در بازی عرضه می شود را با CP خریداری کنید.

حال با ورود NFT به این بازی، بعضی از اسکین ها به صورت منحصر به فرد عرضه می شود و می بایست برای خرید آن از رمزارز ها استفاده کرد. فرد برنده این مزایده این اسکین را دریافت می کند و مشابه آن در بازی وجود نخواهد داشت. در آینده آن فرد می توان البته آن اسکین را برای فروش قرار دهد. 

تاثیرات NFT در بازی های ویدیویی

حال ممکن است سوال پیش بیاید که این امر چه بر سر بازی های ویدیویی خواهد آورد؟

اینگونه تجسم کنید که یک فرد پول دار و سرشناس، اقدام به خرید یک اسکین خاص کند و آنقدر شناخته شده باشد که در زمان فروش آن اسکین و یا ...، قیمت آنرا بسیار بالاتر از حدی که خریداری کرده است به فروش برساند.

این باعث می شود که تنظیم قیمت جنس فروخته شده قابل کنترل نباشد. البته ممکن است در این خصوص محدودیت هایی قرار داده شود.

همچنین آنطور که به نظر می رسد این موارد قرار است بیشتر در خصوص کازمتیک ها و موارد شخصی سازی نمود پیدا کند و در بازی های چند نفره استفاده شود. حال بازی ای مانند Call Of Duty را در نظر بگیرید. این بازی ها بعد از چندین سال عرضه، از مد خواهند افتاد و با انتشار نسخه جدیدتر، از پلیرهای نسخه های قبلی کاسته خواهد شد. در نتیجه در صورتی که در زمانی که بازی جدیدا عرضه شده است اگر اقدام به خرید یک NFT کنید، ممکن است بعده ها از ارزش موردی که خریداری کردید کاسته شود.

این توکن ها همچنین از آنجایی که نظارت خاصی بر آنها نیست زمینه های متفاوتی در زمینه پولشویی را ایجاد می کند و ساز و کار مشخصی از طرف سازندگان بازی برای آنها مشخص نیست.

البته این را باید در نظر داشت که این موارد در حال حاضر تنها برای شخصی سازی در بازی ها استفاده خواهند شد، اما در صورتی که حس طمع در بین بازیسازان ایجاد شود ممکن است بازی ها به جای آنکه کیفیت محور باشند و به فکر ارائه یک تجربه جدید و جذاب باشند، به محلی برای تبادل NFT ها تبدیل شوند و فضای این صنعت را مسموم کنند.

 

ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «ورود NFT به بازی های رایانه ای» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره ورود NFT به بازی های رایانه ای فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.