زمان مطالعه: 2 دقیقه
97 سال انتظار برای کسب یک طلای المپیک

97 سال انتظار برای کسب یک طلای المپیک

نخستین باری که کشور فیلیپین در بازیهای المپیک شرکت کرد، مربوط به بازیهای 1924 پاریس بود.

کشور فیلیپین در نخستین حضور المپیکی خود تنها یک نماینده به بازیها اعزام کرده بود. داوید نِپورموسنو تک نماینده مجمع الجزایر فیلیپین در این بازیها بود که در دوی 100 متر و 200 متر برای کشور خود به میدان رفت اما توفیقی کسب نکرد.

چهار سال بعد، فیلیپین صاحب افتخاری بزرگ در بازیها شد. در سال 1928 این کشور چهار نماینده در دوومیدانی و شنای المپیک آمستردام داشت. از این تعداد، دو نماینده در شنا برای فیلیپین مسابقه دادند. اولی« توروبان تامسه» بود که در شنای 400 متر و 1500 متر توفیقی کسب نکرد و دومی « تئوفیلو یلدفونسو» که نام خود را در تاریخ کشور خود ثبت کرد.

یلدفونسو متولد 5 نوامبر 1903 بود و در 1922 و زمانی که هنوز 19 ساله نشده بود، وارد « اسکات های فیلیپین» شد که زیرنظر ارتش ایالات متحده فعالیت می کردند. او از همان سال درخشش در بازیهای شرق دور را آغاز کرد و در شنای کرال سینه این بازیها در سالهای 1922، 1927، 1930 و 1934 صاحب عنوان قهرمانی شد.

یلدفونسو در روز 8 آگوست 1928 در شنای 200 متر کرال سینه مدال برنز بازیها را کسب کرد و اولین مدال فیلیپین و کشورهای جنوبی شرق آسیا در المپیک را به دست آورد. چهار سال بعد او مدال برنز خود را در این رقابت تکرار کرد. علاوه بر او، خوزه ویانوئوا در بوکس و سیمئون توریبیو در پرش ارتفاع، دو مدال برنز دیگر برای فیلیپین کسب کردند. با این نتایج به نظر می رسید که به زودی فیلیپن اولین طلای خود را در بازیها تجربه می کند. اما...

یلدفونسو در سال 1942 در جنگ جهانی دوم توسط نیروهای ژاپنی کشته شد. توریبیو در 1969 و ویانوئوا در 1983 از دنیا رفتند و هرگز ندیدند یک فیلیپینی قهرمان المپیک شود.

در مجموع تمام این سالها، فیلیپین صاحب 3 نقره و 7 برنز از المپیک شد اما هرگز طلایی از این بازیها به دست نیاورد.

سرانجام در بازیهای 2020 توکیو، فیلیپین با 9 مرد و 10 زن ورزشکار راهی بازیها شد. از جمله این ورزشکاران هیدیلین دیاز بود که در دسته 55 کیلوگرم وزنه برداری زنان باید با 13 وزنه بردار دیگر رقابت می کرد.

ورزشکار فیلیپینی در حرکت یکضرب به رکورد 97 کیلوگرم رسید و رکوردی مساوی با کیویون لیائو وزنه بردار چینی برجای گذاشت. در رقابت فشرده دو وزنه بردار در حرکت دوضرب، لیائو به ترتیب وزنه های 118، 123 و 126 کیلوگرم را بالای سر برد. اما هر وزنه ای که او بالای سر برد، وزنه بردار فیلیپینی یک کیلوگرم بیشتر درخواست کرد و پس از بلند کردن وزنه های 119 و 124 کیلوگرمی درخواست وزنه 127 کیلوگرم را کرد. دیاز این وزنه را هم بلند کرد تا علاوه بر شکستن رکورد المپیک در حرکت دوضرب، قهرمانی المپیک را از آن فیلیپین کند.

به این ترتیب دیاز در 30 سالگی اولین طلای فیلیپین را در بازیهای المپیک از آن این کشور کرد. این ورزشکار نیز در PAF( نیروی هوایی فیلیپین) کار می کند و به این ترتیب باز هم یک نظامی دیگر، افتخاری بزرگ برای این کشور کسب کرد. انتظاری طولانی پس از گذشت 97 سال از اولین مدال این کشور.

نظر خود را درباره «97 سال انتظار برای کسب یک طلای المپیک» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره 97 سال انتظار برای کسب یک طلای المپیک فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.