زمان مطالعه: 4 دقیقه
دربی 87 یا شهرآورد 88 ، مسئله این است

دربی 87 یا شهرآورد 88 ، مسئله این است

اولین دیدار تیم های استقلال و پرسپولیس در لیگ برتر به فصل 81-80 بازمی گردد. در این مسابقه محمد نوازی و رضا جباری تک گل دو تیم را به ثمر رساندند. دیدار برگشت نی

دربی 87 یا شهرآورد 88 ؟!! / اختصاصی آسمونی - مهدی زارعی

تقابل خط حمله های کم اثر و بهترین خطوط دفاعی؛ در انتظار گل نباشید!

  به گزارش آسمونی ، اولین دیدار تیم های استقلال و پرسپولیس در لیگ برتر به فصل 81-80 بازمی گردد. در این مسابقه محمد نوازی و رضا جباری تک گل دو تیم را به ثمر رساندند. دیدار برگشت نیز صفر- صفر  شد. از آن زمان داستان دربی های پایتخت که از دهه 40 آغاز شده بود، در لیگ برتر نیز ادامه یافت.

دربی 87 یا شهرآورد 88 ، مسئله این است
دربی 87 یا شهرآورد 88 ، مسئله این است

دربی در تبریز

سومین مسابقه دو تیم در هفته یازدهم فصل 82-81 در حالی در استادیوم یادگار امام تبریز برگزار شد که چمن ورزشگاه آزادی زیر کشت رفته بود. در بازی برگشت دو تیم پرسپولیس 2 بر یک برنده شد تا استقلال برای کسب اولین برد خود مقابل پرسپولیس تا دیدار رفت فصل 83-82 انتظار بکشد.  

دربی های آبی

از سال 82 تا 84 استقلال در سه فصل متوالی در یکی از دیدارهای خود با پرسپولیس مساوی کرد و در دیگر مسابقه با اختلاف یک گل به برتری دست یافت؛ یک بار یک بر صفر، یک بار 3 بر 2 و بار دیگر 2 بر یک.

87th-or-88th-derby
87th-or-88th-derby

شش تساوی(1-1)

پس از آنکه پرسپولیس در هفته هشتم لیگ 86-85 موفق شد با نتیجه 2 بر یک استقلال را شکست دهد سریال تساوی های دو تیم آغاز شد و سرخابی ها در 6 بازی متوالی با تساوی یک- یک به کار خود خاتمه دادند. سرانجام در چهاردهم بهمن 88 بود که قرمزها طلسم را شکسته و 2 بر یک پیروز شدند اما پایان تساوی ها برای این تیم خوش یمن نبود و سرخپوشان در سه مسابقه پیاپی بدون به ثمر رساندن حتی یک گل برابر حریف خود شکست خوردند.  

از ایمون زائد تا دربی های بدون گل

پرسپولیس سرانجام در روز 14 بهمن 90 موفق شد با هت تریک ایمون زائد از شکست مقابل رقیب برد 3 بر 2 بسازد و پس از آن سریال تساوی های صفر- صفر دو تیم آغاز شد. به طوری که سرخابی ها در  4 مسابقه به تساوی صفر- صفر دست یافتند تا اینکه در روز دوم آذر 93 سرخپوشان 2 بر یک به پیروزی دست یافتند.

دربی 87 یا شهرآورد 88 ، مسئله این است
دربی 87 یا شهرآورد 88 ، مسئله این است

جوان ترین گلزن دربی

روز 25 اردیبهشت 94 و در دیدار برگشت دو تیم، پرسپولیس برای اولین بار برانکو را روی نیمکت خود می دید. در این مسابقه هم سرخپوشان(1-0) برنده شدند و زننده گل کسی نبود جز جوان ترین گلزن تاریخ دربی؛ علی علیپور.  

پرگل ترین دربی

روز 8 آبان 94 و در مسابقه ای که پرسپولیس با لباس سیاه در زمین حاضر شد، استقلال می رفت که در دربی با تک گل جابر انصاری برنده شود اما گل دقیقه 6+90 جری بنگستون تساوی(1-1) دو تیم را رقم زد. در مسابقه برگشت که روز 27 فروردین 95 برگزار شد، پرسپولیس از ابتدا طوفانی ظاهر شد و اگر مهدی طارمی پنالتی خود را گل می کرد، شاید باخت استقلال خیلی سنگین تر از (4-2) می شد اما همین نتیجه برای ثبت پرگل ترین بازی دو تیم کافی بود.  

جشنی که به تاخیر افتاد

روز 26 شهریور 95  دربی در حالی برگزار شد که در هیچ‌یک از شهرآوردهای قبلی تیم بدون برد در شهر آورد حضور نداشت اما این بار استقلال منصوریان تیم بدون برد بود. تساوی(0-0) دو تیم روند بدون برد منصوریان را در دربی ادامه داد. البته تا آن زمان نه منصوریان سابقه باخت از برانکو را داشت و نه برانکو سابقه شکست از استقلال را. به این ترتیب هم برانکو ایوانکویچ و هم علیرضا منصوریان رکورد خود را حفظ کردند اما در بازی برگشت رکورد برانکو شکست و استقلال در روز 24 بهمن(3-2) به برتری دست یافت تا جشن قهرمانی پرسپولیس را به تاخیر اندازد.  

تیم های محتاط در شهرآورد

به گزارش آسمونی ، با حضور شفر در دربی، مسابقات دو تیم بیش از حد پایاپای و محتاطانه دنبال شد. روز 4 ابان 96 پرسپولیس با تک گل علی علیپور استقلال شکست داد و روز 10 اسفند استقلال با گل وریا غفوری انتقام بازی رفت را گرفت. دیدار دو تیم در سوپرجام کشور نیز هرگز برگزار نشد.

87th-or-88th-derby
87th-or-88th-derby

ضعف گلزنی تحت الشعاع بلیت فروشی

مساله بلیت فروشی شهرآورد چندان پیچیده نیست. ممکن نیست درصد استاندارد 90-10 برای میزبان و میهمان رعایت شود و تمام ورزشگاه در هر دو بازی پر شود. این که کدام تیم تماشاگران کمتری دارد و هیچ وقت تماشاگران آن نمی توانند ورزشگاه را پر کنند، قضاوت با خود شما! اما آنچه مهم است ضعف عملکرد دو تیم در بازی های قبل دو تیم است. استقلال در 6 بازی تنها یک برد داشته و با 5 گل زده و 3 گل خورده و 4 تساوی در جایگاه یازدهم جا خوش کرده است. پرسپولیس هم در 7 بازی 4 برد و 3 تساوی داشته است اما به ثمر رساندن تنها 8 گل نشان می دهد که سرخپوشان نیز با چه مشکلاتی در گلزنی مواجه هستند. برد دشوار مقابل سپیدرود نمونه بارزی از این ضعف بود؛ سپیدرودی که می توان این تیم را از همین حالا دسته اولی دانست. با این حال نمی توان منکر عملکرد قابل قبول دفاع دو تیم شد. تنها 2 گل خورده برای پرسپولیس و 3 گل خورده برای استقلال. پس منتظر گل های زیاد در این بازی نباشید!

دربی 87 یا شهرآورد 88 ، مسئله این است
دربی 87 یا شهرآورد 88 ، مسئله این است

 

طی نبردهای دو تیم در لیگ برتر پرسپولیس 8 و استقلال 8 بار برنده شدند. این در حالی است که 18 مسابقه دو تیم با تساوی خاتمه یافته است.

اختصاصی آسمونی  

ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «دربی 87 یا شهرآورد 88 ، مسئله این است» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره دربی 87 یا شهرآورد 88 ، مسئله این است فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.