زمان مطالعه: 4 دقیقه
دیدارهای خاطره انگیز ; 84 سال انتظار برای انتقام!

دیدارهای خاطره انگیز ; 84 سال انتظار برای انتقام!

دیدارهای خاطره انگیز جام های جهانی/ اختصاصی آسمونی – مهدی زارعی84 سال انتظار برای انتقام!یکی از 13 تیم...

دیدارهای خاطره انگیز جام های جهانی/ اختصاصی آسمونی – مهدی زارعی

84 سال انتظار برای انتقام!

یکی از 13 تیم حاضر در جام 1930

به گزارش آسمونی ، تیم ایالات متحده آمریکا از جمله تیمهایی است که در اولین دوره مسابقات جام جهانی(1930) شرکت داشت. در این مسابقات به علت تعداد اندک تیم‌های شرکت‌کننده، 4 گروه تعیین گردید و چون امکان مسابقات حذفی وجود نداشت از هر یک از گروه‌ها یک تیم در مسابقات نیمه‌نهایی شرکت ‌کرد. تیم آمریکا از تیم هایی بوده که به عنوان یکی از سرگروه های 4 گانه در یکی از گروه‌ها قرار داده شد. در آن ایام فوتبال حرفه‌ای به صورتی در آمریکا به وجود آمده بود و سال‌های دهه 1920 به بعد صنایع فولاد سازی تبلهم برای ارتقاء ورزش فوتبال در این کشور، تلاش های زیادی انجام داده بودند.

جیمز گالاگر
جیمز گالاگر

 

جیمز گالاگر
جیمز گالاگر

 

جیم براون
جیم براون

 

جورج مورهاوس
جورج مورهاوس

 

تیمی با بازیکنان اسکاتلندی و انگلیسی

به گزارش آسمونی ، مدیریت تیم یالات متحده «جک کول» از تیم بروکلین واندررز برعهده داشت و اکثریت بازیکنان را فوتبالیست‌های حرفه‌ای انگلیسی و اسکاتلندی چون آلسکاندر( آلک) وود 23 ساله( مدافع اسکاتلندی الاصل)، جیمز گالاگر( هافبک 29 ساله اسکاتلندی الاصل)، اندرو( اندی) اولد( هافبک 30 ساله اسکاتلندی الاصل)، ، جیمز( جیم) براون( فروارد 21 ساله اسکاتلندی الاصل)،  و بارت مک گی( فروارد 31 ساله اسکاتلندی الاصل) و جورج مورهاوس( دفاع 29 ساله انگلیسی الاصل) تشکیل می‌دادند. مردانی که هیچ یک در تیم ملی امریکا تجربه چندانی نداشتند.

لباس دروازه بان بلژیک در جام 1930
لباس دروازه بان بلژیک در جام 1930

 

16 بازیکن با 14 بازی!

روبرت میلار مربی تیم 16 بازیکن را به جام جهانی آورده بود که مجموع بازیهای ملی آنان برای ایالات متحده آمریکا تنها 14 بازی ملی بود و بیش از همه جیمی داگلاس دروازه بان 32 ساله این تیم سابقه داشت که 5 بار درون دروازه امریکا ایستاده بود. از بین سایر نفرات، 10 بازیکن حتی یک بازی ملی هم نداشتند.

84-years-waiting-for-revenge
84-years-waiting-for-revenge

قهرمانان پرتاب وزنه در میدان فوتبال

اما کلیه این فوتبالیست ها مردان نیرومند و ستبری بودند که فوتبالیست های فرانسوی به آنان نام قهرمانان پرتاب وزنه داده بودند. مویس پینل سنترهافبک با استعداد تیم فرانسه درباره این فوتبالیست ها گفته بود که تماشای آنان در هنگام تمرین موجب تفریح و سرگرمی می شود زیرا فوتبالیست های تیم آمریکا همواره با شورت های کوتاه در تمرین حاضر می‌شدند و ران های ورزیده و ستبر آنان که نمودار می‌شود به تنه درخت می ماند. آنان با چنین هیبتی مانند دوندگان استقامت در دور زمین دویده و با یکدیگر درگیر شده و تمرین می کردند.

دیدارهای خاطره انگیز ; 84 سال انتظار برای انتقام!
دیدارهای خاطره انگیز ; 84 سال انتظار برای انتقام!

گلی که دیر زده شد

تیم فوتبال ایالات متحده آمریکا علاوه بر دفاع نیرومند دارای قدرت در حرکات هجومی بود و به لطف همین ترکیب دفاع و حمله در اولین بازی خود نمایش درخشانی مقابل بلژیک نشان داد. استادیو سنترال پارک از ساعت 15 روز آغازین جام( 13 جولای) شاهد آغاز نبردی بود که با قضاوت خوزه ماسیاس داور آرژانتینی برگزار می شد و 18346 تماشاگر آن را از نزدیک می دیدند. در این مسابقه مک گی در دقیقه 23 گل اول را برای امریکا به ثمر رساند. تنها اگر چند دقیقه او زودتر این گل را به ثمر رسانده بود نامش به عنوان زننده اولین گل تاریخ جام های جهانی جاودانه می شد. اما این افتخار نصیب لوسین لورن فرانسوی شد. در ادامه تام فلوری در دقیقه 45 نتیجه را دو بر صفر کرد و کار امریکا برای نیمه دوم راحت تر شد. در نیمه دوم هم برت پاتناد در دققه 69 گل دیگری برای امریکا به ثمر رساند تا ایالات متحده به برد (3-0) دست یابد.

84-years-waiting-for-revenge
84-years-waiting-for-revenge

رقابتی که 84 سال تکرار نشد

چهار روز بعد نوبت به نتیجه مشابه 3 بر صفر در برابر پاراگوئه رسید. مسابقه ای که با گلهای پاتناد به سود امریکا خاتمه یافت و این تیم راهی نیمه نهایی مسابقات شد. اما عجیب این بود که امریکا و بلژیک دیگر هرگز در جام جهانی با هم روبه رو نشدند. حتی با این که در مسابقات 1934، 1990، 1994، 1998، 2002 هر دو در جام حضور داشتند و عموما هر دو نیز مرحله اول را پشت سر می گذاشتند. به این ترتیب بلژیکی ها در حسرت انتقام از ایالات متحده باقی ماندند. تا این که مرحله دوم جام جهانی 2014 فرا رسید.

دیدارهای خاطره انگیز ; 84 سال انتظار برای انتقام!
دیدارهای خاطره انگیز ; 84 سال انتظار برای انتقام!

رکورد عجیب هاوارد

در جام جهانی برزیل، امریکا پس از برد(2-1) مقابل غنا و تساوی(2-2) با پرتغال، در روز آخر(1-0) از آلمان باخت تا به عنوان تیم دوم راهی مرحله یک هشتم شود. بلژیک هم با سه برد مقابل الجزایر، روسیه و کره جنوبی مقتدرانه راهی مرحله بعد شد تا سرانجام رو در روی امریکا قرار گیرد. به گزارش آسمونی ، در این مسابقه تیم هاوارد دروازه بان امریکا 15 ضربه داخل چهارچوب دروازه را مهار کرد؛ عددی که از سال 1966 و رسمی شدن آمار و ارقام مسابقات توسط فیفا تا آن زمان توسط هیچ دروازه بانی به دست نیامده بود.  

انتقام در وقت اضافی

به گزارش آسمونی ، کار دو تیم به وقت اضافی کشید و 51227 تماشاگر استادیوم ایتایپاوا آره نا فونته نووا تا دقیقه 93 شاهد رده و بدل شدن هیچ گلی نبودند. در این لحظه کوین دی بروینه گل اول بلژیک را به ثمر رساند و در دقیقه 105 روملو لوکاکو نتیجه را (2-0) کرد. هر چند در دقیقه 107 جولین گرین یک گل برای امریکا زد و جوان ترین گلزن جام جهانی 2014 شد، اما این نتیجه برای ایالات متحده کفایت نمی کرد. بلژیک(2-1) پیروز و راهی دور یک چهارم نهایی شد. امریکا هم از دور رقابت ها کنار رفت.

ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «دیدارهای خاطره انگیز ; 84 سال انتظار برای انتقام!» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره دیدارهای خاطره انگیز ; 84 سال انتظار برای انتقام! فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.