زمان مطالعه: 1 دقیقه
7 ماده غذایی که باعث می شود که تا آخر عمر قد بکشید

7 ماده غذایی که باعث می شود که تا آخر عمر قد بکشید

کوتاهی قد، علت شایعی برای مراجعه کودکان و نوجوانان به متخصصان غدد است، ولی هر فردی که با شکایت از کوتاهی قد...

ghad
ghad

کوتاهی قد، علت شایعی برای مراجعه کودکان و نوجوانان به متخصصان غدد است، ولی هر فردی که با شکایت از کوتاهی قد مراجعه می ‌کند، واقعا قد کوتاه نیست. مهم تر اینکه افزایش قد با روش‌هایی مانند استفاده از صندل‌ها یا کفش‌های مخصوص که تبلیغ می‌ شود یا امواج لیزری و… امکان‌پذیر نیست. این روش‌ها غیرعلمی و بدون تأثیر هستند.

کلسیم

از آن جایی که ترکیب اصلی استخوان ‌ها را کلسیم تشکیل می ‌دهد دریافت روزانه ی این ماده ی معدنی برای افزایش قد ضروری است. بنابراین، به منظور دریافت کلسیم مورد نیاز باید شیر، ماست، هلو را به عنوان منابع بتاکاروتن(پیش‌ساز ویتامین A) هر روز میل کنید.

ویتامین K

این ماده ی مغذی در تولید پروتئین ‌هایی که نقش ساختمانی و تنظیمی در استخوان‌ ها بازی می‌ کنند، دخیل است. در ضمن کمبود ویتامین K نقص در فرآیند بازسازی و معدنی ‌شدن استخوان ‌ها را همراه دارد. از این رو، خوردن مواد غذایی مانند اسفناج، کلم بروکلی، جگر و چای سبز به عنوان تامین‌ کننده‌ های این ویتامین در طول روز توصیه می ‌شود.

ویتامین D

ویتامین D به جذب کلسیم و ذخیره‌ سازی مواد معدنی در استخوان‌ ها کمک می‌ کند و کمبود آن موجب بروز بیماری نرمی استخوان می ‌شود. پس گنجاندن مواد غذایی نظیر ماهی آزاد، ماهی تن، جگر، پنیر و تخم انواع پرندگان برای دریافت به اندازه این ماده مغذی ضروری است. البته نباید فراموش کرد که بودن در معرض آفتاب خود یک روش عالی برای دریافت این ویتامین است.

نظر خود را درباره «7 ماده غذایی که باعث می شود که تا آخر عمر قد بکشید» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره 7 ماده غذایی که باعث می شود که تا آخر عمر قد بکشید فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.