زمان مطالعه: 4 دقیقه
7 ترفند اساسی برای رشد کانال یوتیوب (100درصد تضمینی)

7 ترفند اساسی برای رشد کانال یوتیوب (100درصد تضمینی)

ما در اینجا به زبان ساده و جامع، به معرفی واچ تایم و عوامل موثر بر آن می پردازیم.

اگر قصد معرفی کسب و کار یا فعالیت خود را دارید، یوتیوب مناسب ترین بستر برای دیده شدن، کسب درآمد دلاری و پیشرفت است. آگاهی از نحوه رشد کانال یوتیوب و ترفند های آن قبل از هر چیزی، ساخت محتواهای ویدیویی را بهینه می کند و بعد از آن به افزایش بازدید ویدیو و سابسکرایب می انجامد. مهم ترین این عوامل واچ تایم است. ما در اینجا به زبان ساده و جامع، به معرفی واچ تایم و عوامل موثر بر آن می پردازیم.

مهم ترین ترین مولفه ارتقا چنل یوتیوب

پس شروع ساخت محتوای ویدئویی در یوتیوب، مهمترین قسمت در کمک به رشد کانال یوتیوب، گرفتن بازدید است. همان طور که می دانید، واچ تایم یا همان زمان بازدید در یوتیوب از چند جهت بسیار اهمیت دارد.

  1. یکی از شروط تایید اعتبار چنل در یوتیوب گرفتن 4000 دقیقه زمان بازدید طی 12 ماه است.
  2. کسب درآمد صرفا از طریق ساخت ویدیو در یوتیوب بر اساس واچ تایم صورت می گیرد.
  3. باعث ایجاد حس اطمینان در بیننده است. زمانی که یک ویدیو، بازدید زیادی خورده باشد، مخاطبین جدید تمایل بیشتری به بازدید دارند و مثل این که خیال شان از محتوای تولید شده راحت می شود.
  4. هرچه زمان بازدید ویدیو بیشتر شود، یوتیوب آن محتوا را محبوب تر دانسته و بیشتر در معرض رویت می گذارد. در حقیقت رتبه بندی ویدیوها در یوتیوب نیز بر اساس همین پارامتر است.

با این حساب سوال اصلی اینجا است که چطور می شود واچ تایم یوتیوب را افزایش داد؟؟

تعریف واچ تایم؟؟

واچ تایم در حقیقت برگرفته از کلمه انگلیسی watch time به معنای زمان بازدید است؛ فرض کنید ویدیویی در یوتیوب آپلود کرده اید؛ به مقدار زمانی که بیننده ویدیو شما را می بیند، واچ تایم گفته می شود. پس اگر تصمیم به فعالیت ثمر بخش و جدی به هدف کسب درآمد و محبوبیت در یوتیوب دارید، باید بدانید که برای رشد کانال یوتیوب و ارتقا این آیتم باید زمان زیادی صرف کنید.

تجربه یوتیوبر ها نشان می دهد در هر ویدیو گرفتن 15 یا 20 دقیقه واچ تایم بسیار ایده آل است پس ساختن ویدیو های خیلی طولانی یا خیلی کوتاه به صرفه نیست.

 بیشتر بخوانید» یوتیوبر کیست؟ چه جوری در ایران یوتیوبر شویم؟

واچ تایم چیست
واچ تایم چیست

7 نکته اصلی افزایش واچ تایم و ارتقا چنل یوتیوب

با توجه به توضیحاتی که راجع به واچ تایم داده شد حتما به اهمیت ابن مورد در رشد کانال یوتیوب پی بردید. دانستن دستور راه افزایش آن قطعا به بهینه شدن وقت و انرژی شما کمک می کند؛ اما اگر به این موارد آشنایی ندارید، ادامه این مطالب را از دست ندهید.

  • صبر

اولین نکته موفقیت در یوتیوب صبر و حوصله است. در ابتدا 12 ماه باید وقت صرف کنید که یوتیوب شما را تایید اعتبار کند که خوب زمان کمی نیست. علاوه بر این در ابتدا باید حداقل 50، 60 ویدیو اولیه تولید کنید و احتمال اینکه طی این 60 ویدیو نتیجه مطلوب نگیرید بسیار زیاد است. پس بردبار باشید.

  • برای تولید محتوا وقت و حوصله صرف کنید

فضای رقابتی در یوتیوب به نحوی است که اگر ویدیو از نظر کیفیت صوتی و تصویری و محتوا ضعیف تر از بقیه باشد از دور رقابت حذف می شود. پس سعی کنید تا حد امکان از وسایل صوتی، روشنایی، دکور و فیلم برداری با کیفیت استفاده کنید. اگر همه ی اینها فراهم باشد اما اجرا، درون مایه محتوا یا ادیت و تدوین ویدیو ضعیف باشد، اثر کیفیت وسایل رو از بین می برد. پس با اعتماد بنفس اجرا کنید و با محتوا و ادیت قوی، قدرتمند شروع کنید.

  • کاور و انتخاب عنوان

کاور(تامبنیل) و عنوان ویدیو می تواند آنقدر جذاب باشد که بیننده حتی اگر قصد دیدن ویدیویی با محتوای شما را نداشته باشد هم ترغیب به دیدن ویدیو شود، یا انقدر ضعیف و معمولی باشد که بیننده تمایلی به باز کردن ویدیو هم نداشته باشد. پس حسابی در انتخاب عنوان و ساخت کاور خلاقیت به خرج بدهید.

  • به شکل منظم ویدیو منتشر کنید

به تجربه یوتیوبر ها آپلود 3 ویدیو در هفته به شکل منظم تاثیر زیادی در ارتقا چنل دارد.

  • اهمیت پلی لیست

 تصور کنید بیننده ای به طور اتفاقی ویدیو شما را تماشا کرده و علاقه مند است سایر ویدیو های این سبکی شما را تماشا کند. پس وارد چنل می شود اما نمی تواند به ویدیو مورد نظر خود برسد. مسلما طبیعی ترین رفتار مخاطب، خروح از چنل است بدون اینکه ویدیویی دیده باشد. اما اگر ویدیو ها دسته بندی شده باشند، پیدا کردن ویدیو ها راحت تر است و احتمال زیاد مخاطب حتی سابسکرایب هم می کند.

  • End screen

2 یا 3 تا از مرتبط ترین ویدیو های خود را در انتهای هر ویدیو به مخاطب پیشنهاد دهید که تماشا کند.

  • Cards

در حین ویدیو اگر به نکته ای اشاره کردید که قبلا ویدیویی راجع به آن درست کرده اید، در بالای صفحه لینک دسترسی مستقیم آن را به مخاطب دهید. اما استفاده از این قابلیت کمی پیچیدگی و دقت تحلیل نیاز دارد چون اگر خیلی زود باشد و مخاطب وارد آن ویدیو شود، ویو ویدیو فعلی را از دست می دهید و اگر خیلی دیر باشد مخاطب احتمالا شوق دیدن آن ویدیو را از دست می دهد.

افزایش واچ تایم و ارتقا چنل یوتیوب
افزایش واچ تایم و ارتقا چنل یوتیوب

راهکار سریع و هوشمند

این راهکار در چند موقعیت بسیار حیاتی محسوب می شود:

  • افرادی که به تازگی وارد این مسیر شده اند و سختی و کار و روند طولانی ابتدای آن خسته و کلافه شان کرده است.
  • افرادی که بعد از گذشت 11 ماه 3000 دقیقه واچ تایم دارند و زمان شان برای ددلاین تایید اعتبار اندک است.
  • افرادی که به دنبال رسیدن سریع به پیشرفت هستند.

برای این افراد خرید واچ تایم یوتیوب یک راه حل سریع و به صرفه است.

برخی از سایت ها اقدام به فروش واچ تایم با شرایط بسیار آسان و ارزان می کنند در حالی که این روش تنها در صورتی کمک کننده خواهد بود که از سایت های معتبر همچون فالوکمپ صورت گیرد. چرا که این سایت ها مراقب الگوریتم های هوش مصنوعی یوتیوب هستند و با افزایش تدریجی واچ تایم مانع از بلاک کردن چنل توسط ربات های هوشمند یوتیوب می شوند.

نتیجه گیری

واچ تایم، محور اصلی در رشد کانال یوتیوب، رسیدن به موفقیت و کسب درآمد دلاری از طریق یوتیوب است و ارتقا آن مستلزم صرف وقت،  حوصله و دقت زیاد است. اما سریع ترین و هوشمندانه ترین راه برای پیمودن سریع مراحل ابتدایی کار، خرید واچ تایم از سایت های شناخته شده و معتبر همچون فالوکمپ است که در این حوزه از بهترین ها و پرآوازه ترین ها است. و در پایان اگر در هر قسمت این مطالب سوالی داشتید حتما در زیر این پست بپرسید تا به زودی پاسخگو باشیم.

ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «7 ترفند اساسی برای رشد کانال یوتیوب (100درصد تضمینی)» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره 7 ترفند اساسی برای رشد کانال یوتیوب (100درصد تضمینی) فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.