زمان مطالعه: 2 دقیقه
داستانی از فوتبال دهه 60؛ بازیکنانی که قبل از مسابقه، اتوبوس هل دادند!

داستانی از فوتبال دهه 60؛ بازیکنانی که قبل از مسابقه، اتوبوس هل دادند!

بازیکنان ماشین سازی یک روز قبل از بازی با استقلال ناچار شدند اتوبوس تیم خود را تا تعمیرگاه هل بدهند!

« تمامی فعالیت های باشگاه ماشین سازی تبریز به دلیل عدم همکاری هیئت فوتبال استان آذربایجان شرقی و شهرداری تبریز تعطیل اعلام شده و نظر به عزم  مسئولین شهری در کارشکنی های اخیر مالکیت باشگاه تمایلی به تیمداری در باشگاه ماشین سازی تبریز نخواهد داشت و بدیهی است از این تاریخ مسئولیت فعالیت های آتی تیم برعهده هیئت فوتبال استان خواهد بود.»
این ها جملاتی بود که ظاهرا داشت به 15 تیمه شدن لیگ فوتبال ایران منجر می شد. تیمی که در فصل 98-97 امتیاز گسترش فولاد را خرید و از آن زمان تا امروز به جای گسترش منحل شده، در لیگ بازی می کند، تنها چند هقته قبل از قطعی شدن سقوط خود به لیگ یک، تصمیم گرفت کار را یکسره کند.

هرچند با حضور مدیرعامل باشگاه در محل تمرین تیم، فعلا کناره گیری ماشین سازی و قطع فعالیت این باشگاه متوقف شد، اما قطعا این داستان هنوز به پایان نرسیده است.

با هم مروری داریم بر داستانی از روزهای اوج این تیم در فوتبال تبریز در دهه 60:

« نیمه های دهه 60 و در هوای سرد و زمستانی، اعضای تیم فوتبال ماشین سازی برای نبرد با استقلال با یک دستگاه اتوبوس بنز دیزلی عازم تهران بودند که دست برقضا اتوبوس حامل تیم به دلیل بارش سنگین برف و سرمای طاقت فرسای هوا در نزدیک به 35 کیلومتر مانده به شهرستان زنجان از کار می افتد و تمامی اعضای تیم در بیابان سرگردان می مانند.

چون در آن زمان نه تلفن همراهی وجود داشت و نه در تاریکی نیمه های شب، هیچ خودروی امدادی و پلیس راه در جاده قدیم تبریز تهران رفت و آمد نمی کرد، یعقوب گلشنی به عنوان کاپیتان تیم پیشنهاد کرد تمامی بازیکنان از اتوبوس پیاده شده و اتوبوس را تا شهر زنجان هُل بدهند تا این که در شهر بتوانند اتوبوس را به تعمیرگاه برده و مبادرت به رفع نقص فنی نمایند !

تمامی بازیکنان به ناچار پیشنهاد کاپیتان خود را می پذیرند و همگی با هم   35 کیلومتر تمام اتوبوس را هُل داده و سرانجام در نزدیکی های شهرستان زنجان به یک گاراژ تعمیر خودروهای سنگین بر می خورند. پس از چندین ساعت وقفه ، بالاخره تسمه بریده شده موتور دیزلی اتوبوس تعویض شده و اعضای باشگاه ماشین سازی تبریز پس از نزدیک به 20 ساعت طی مسیر تبریز به تهران، به پایتخت رسیده و فردای همان روز در ورزشگاه آزادی با آبی پوشان تهران به رقابت می پردازند.»

مسافرت با اتوبوس های بنز سالخورده- آن هم در جاده قدیم تبریز به تهران و هوای سرد همراه با بارش سنگین برف و کولاک زمستانی- مساله ای است که به مخیله بازیکنان امروزی نمی گنجد.

با این حال اوضاع و احوال ماشین سازان سه دهه قبل، به مراتب بهتر از روزگار کنونی بود.

 

نظر خود را درباره «داستانی از فوتبال دهه 60؛ بازیکنانی که قبل از مسابقه، اتوبوس هل دادند!» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره داستانی از فوتبال دهه 60؛ بازیکنانی که قبل از مسابقه، اتوبوس هل دادند! فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.