زمان مطالعه: 2 دقیقه
6 روش برای نجات جان باتری گوشی هوشمند

6 روش برای نجات جان باتری گوشی هوشمند

مطمئناً شما هم برایتان پیش آمده که کار بسیار مهمی با گوشی همراه خود دارید اما شارژ آن تمام می‌شود. در این مطلب فناوری آسمونی قصد داریم به معرفی روش هایی برای ا

بیشتر شدن عمر باتری گوشی

موارد مختلف بسیار زیادی در عمر باتری های اندروید تاثیر دارند. گوشی های هوشمند نازک تر  (باتری کوچک‌تری دارند)، صفحه های خیلی روشن، پردازشگر های سریع و برنامه هایی که در پس زمینه اجرا می‌شوند همه و همه در کم شدن عمر باتری تاثیر دارند. با آسمونی همراه باشید.

روش های افزایش عمر باتری گوشی

1- خاموش کردن وایفای و داده تلفن همراه
وایفای و داده تلفن همراه را هرگاه که استفاده نمی‌کنید خاموش کنید. این شبکه ها بسیار فعال بوده و مقدار زیادی از شارژ باتری را مصرف می‌کنند. خاموش کردن آنها می‌تواند به افزایش عمر باتری کمک کند. همچنین شما می‌تواند از حالت هواپیما هم استفاده کنید تا تمام شبکه های موجود را قطع کنید (از جمله پیام‌ها و تماس‌ها). البته هنگامی که تلفن شما در حالت هواپیما است شما می‌توانید از وایفای استفاده بکند. در ضمن باید بدانید که داده تلفن همراه مصرف خیلی بیشتری از باتری دارد تا وایفای. پس هروقت که برایتان ممکن بود از وایفای استفاده کنید. 

2- خاموش کردن NFC ،Bluetooth ،Location 
خاموش کردن این سرویس ها بسیار تاثیر گذار است و به عمر مفید باتری می‌افزاید. اگر از نرم‌افزار جهت‌یابی خاصی استفاده نمی‌کنید و نیازی به دسترسی Location ندارید بهتر است که این گزینه را خاموش کنید و تا وقتی که به آن نیاز پیدا نکرده اید آن را روشن نکنید. یک نکته‌ی مهم که باید در اینجا گفت این است که دستیار Google نیز مقداری از باتری را مصرف می‌کند شما با غیرفعال کردن آن نیز می‌تواند بخش خوبی از شارژ خود را ذخیره کنید. 

3- تنظیمات صفحه نمایش
دقت کنید که صفحه نمایش گوشی شما بیش از حد روشن نباشد. معمولاً روشنایی خودکار صفحه نمایش بیش از حد روشن است، اندکی نور صفحه را کم کنید هم چشم هایتان و هم باتری گوشیتان راحت می‌شوند. نکته حائز اهمیت دیگر این است که مدت زمان خاموش شدن خودکار صفحه را کمتر کنید. 

4- اندکی ساکت کردن گوشی همراه
اگر تلفن همراه شما همواره در حال ویبره رفتن و یا دریافت نوتیفیکیشن است منطقی است که باتری کمی داشته باشد. ویبره زیاد نه تنها از عمر باتری کم می‌کند بلکه کمی هم آزار دهنده است. گوشی یک موتور کوچک برای ویبره رفتن دارد که همانطور که حدس می‌زنید از انرژی باتری استفاده می‌کند. بهتر است اندکی شدت ویبره گوشی خودتان را کم کنید و همچنین نوتیفیکیشن‌های برنامه‌های غیر ضروری را ببندید. 

5- اختیار برنامه های گوشی خود را به دست بگیرید
برنامه‌نویس ها تلاش زیادی می‌کنند تا برنامه‌های آن‌ها به طور کامل اجرا شود. سعی کنید اپلیکیشن های خود را به روز نگه دارید تا همواره بهترین شکل آن‌ها در حال اجرا باشد. می‌توانید آپدیت اتوماتیک هنگام استفاده از وایفای را فعال کنید تا از داده های همراه شما استفاده کمتری شود. دقت کنید که وقتی از نرم‌افزاری استفاده نمی‌کنید آن را ببندید. و البته فعالیت در پس زمینه را برای نرم افزار های غیر ضروری محدود کنید.

6- خرید پاور بانک

6 روش برای نجات جان باتری گوشی هوشمند
6 روش برای نجات جان باتری گوشی هوشمند
این گزینه به عنوان آخرین گزینه یکی از ساده ترین راه های افزایش باتری گوشی همراهتان است. شما می‌توانید با خرید یک پاوربانک معمولی بین 2 تا سه بار گوشی همراه خود را شارژ کنید و نگران تمام شدن شارژ آن هنگام استفاده از آن نباشید. 

نظر خود را درباره «6 روش برای نجات جان باتری گوشی هوشمند» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره 6 روش برای نجات جان باتری گوشی هوشمند فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.