زمان مطالعه: 1 دقیقه
6 نکته حیاتی که هر مسافر ترکیه باید بداند

6 نکته حیاتی که هر مسافر ترکیه باید بداند

 ‍پس از تجربه زندگی و کار در ترکیه حداقل یکی از این جملات را خواهید گفت: استرسم از بین رفت، متعجب شدم، الگو...

© CE/EC Flag of Turkey 6/12/2003
© CE/EC Flag of Turkey 6/12/2003

 ‍پس از تجربه زندگی و کار در ترکیه حداقل یکی از این جملات را خواهید گفت: استرسم از بین رفت، متعجب شدم، الگو گرفتم، واقعا من را تحت تأثیر قرار داد، شگفت‌زده شدم، چیزی یاد گرفتم، محو زندگی کردن در اینجا شدم و الی آخر. هر فرد خارجی پس از مدتی زندگی در استانبول مستقرند. هر ترک در ابتدا طرفدار یکی از این 2 تیم است و بعد طرفدار تیم شهر خود به حساب می‌آید.

شانس این ‌که بدانید فردی که مقابل شما ایستاده است و مشغول حرف زدن با وی هستید طرفدار کدام‌یک از این 2 تیم است، 50/50 خواهد بود، چون او تصمیم دارد که اول بفهمد شما طرفدار کدام‌یک از این 2 تیم هستید. فرض کنید که شما بگویید طرفدار فنرباغچه هستید، اگر دیدید آن فرد ترکی که مقابل شما ایستاده است دست‌هایش را از خوشحالی به بالا انداخت و به ترکی چیزهایی را به زبان آورد و هم‌زمان با آن لبخند هم بر لب داشت، شما هم در این شادی با او همراه شوید چون برای همه ترک‌ها مهم است که واکنش شما را نیز در این شادی کوتاه ببینند.

6- در طول اذان مغرب در مکان عمومی چیزی نخورید

6 vital that every traveler should know Turkey(4)
6 vital that every traveler should know Turkey(4)

با توجه به اعتقادات مسلمانان که در طول ماه رمضان باید روزه گرفت و خوردن و آشامیدن از اذان صبح تا اذان مغرب ممنوع است، کشور ترکیه به عنوان یک کشور مسلمان نیز از این قاعده مستثنا نیست. تفاوتی ندارد که چند ساعت مانده به اذان مغرب و یا چند دقیقه، خیلی گرسنه هستید و یا فقط کمی، باید در این ماه حواستان باشد قبل از اذان مغرب در مکان‌های عمومی چیزی نخورید.

به ‌طور حتم دوست ندارید چهره خشمگین و یا ناراحت مردمی را که از کنار شما رد می‌شوند، ببینید. هرچند ممکن است بسیاری از مردم به خاطر مهمان‌نوازی به شما تذکر ندهند اما به عنوان یک خارجی باید به قوانین محلی احترام بگذارید. همان­طور که می­دانید بعد از اذان مغرب خوردن و آشامیدن مجاز است و شاید توسط ترک­ها حتی به افطار هم دعوت شوید.

نظر خود را درباره «6 نکته حیاتی که هر مسافر ترکیه باید بداند» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره 6 نکته حیاتی که هر مسافر ترکیه باید بداند فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.