زمان مطالعه: 1 دقیقه
5 اختراع کاملا تصادفی

5 اختراع کاملا تصادفی

همیشه فکر می‌کنیم که اختراعات گوناگون طی یک فرایند طولانی و پیچیده به دست آمده‌اند اما حقیقت این است که...

همیشه فکر می‌کنیم که اختراعات گوناگون طی یک فرایند طولانی و پیچیده به دست آمده‌اند اما حقیقت این است که گاهی برخی از این اختراعات کاملا تصادفی و اتفاقی صورت گرفته‌اند. در این مقاله با 5 اختراع کاملا تصادفی آشنا می شویم:

 

5-completely-random-invention8
5-completely-random-invention8

1 – کبریت

در سال 1826 میلادی یک شیمیدان جوان انگلیسی در آزمایشگاهش مخلوطی تهیه کرد که باعث کثیف شدن میز کارش شد. روز بعد وی که به سختی تمیز کردن این مخلوط پی برده بود سعی کرد با تراشیدن به وسیله یک کارتک فلزی آنرا از میز کارش جدا کند که ناگاه میز آتش گرفت. وی که فرد باهوشی بود از این اتفاق استقبال و کبریت را اختراع کرد.

5-completely-random-invention3
5-completely-random-invention3

2 – شیرین کننده مصنوعی

آقای جان هاپکینز در سال 1879 شیرین کننده مصنوعی را در آزمایشگاهش کشف کرد. او هنگام صرف ناهار فراموش کرده بود که دستش را بشوید و وقتی که تکه‌ای نان را با دست برداشت و خورد طعم شیرینی را حس کرد. به همین دلیل حدس زد که این طعم شیرین به خاطر مواد شیمیایی است که در در آزمایشگاه بر روی دستش باقی مانده است. بنا براین به آزمایشگاهش برگشت و بعد از تحقیق، شیرین کننده مصنوعی را کشف کرد و نام آن را ساخارین گذاشت.

5-completely-random-invention6
5-completely-random-invention6

 

3 – پنی‌سیلین

در سال 1928 میلادی، الکساندر فلمینگ برای رفتن به تعطیلات به مدت 2 هفته آزمایشگاهش را تعطیل کرد و زمانیکه به آزمایشگاه برگشت مشاهده کرد که تمامی یک ظرف توسط باکتری پوشانده شده و یک حلقه کپک دور آن را فراگرفته است. وی دریافت که این کپک می‌تواند با باکتری‌ها مبارزه کند و اینگونه بود که پنی‌سیلین کشف شد.

5-completely-random-invention
5-completely-random-invention

 

4 – چیپس سیب زمینی

در تابستان سال 1853 در رستورانی در نیویورک یکی از مشتریان به خاطر ضخامت زیاد برگه‌های سیب زمینی سرخ شده شاکی شد و آنها را به آشپزخانه رستوران برگرداند تا دوباره درست کنند. سرآشپز به نام آقای “جرج کرامز”  این کار مشتری را بی ادبانه تلقی کرد و برای جبران کار او سیب زمینی‌هایی در حد نازکی کاغذ برای او فرستاد اما مشتری نه تنها ناراحت نشد بلکه چیپس سیب زمینی محبوب نیز همانجا کشف شد.

5-completely-random-invention2
5-completely-random-invention2

 

5 – وازلین

وازلین یک فراورده تهیه شده از نفت و مخلوطی از روغنهای معدنی و موم است که توسط رابرت چسبرو در سال 1895 به صورت اتفاقی کشف شد

آقای رابرت زمانیکه در سن 22 سالگی در یک کارخانه روغن سازی در پنسیلوانیا کار می‌کرد یک روز متوجه روغن چسبناکی که روی دستگاه‌های سنگین جمع شده بود شد و همکاران با سابقه‌تر او در این مورد گفتند که از این روغن برای بهبود سوختگی‌ها استفاده می‌کنند. او نیز یک‌بار این روغن را امتحان کرد و به این ترتیب وازلین کشف شد.

5-completely-random-invention7
5-completely-random-invention7

نظر خود را درباره «5 اختراع کاملا تصادفی» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره 5 اختراع کاملا تصادفی فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.