زمان مطالعه: 2 دقیقه
آشنایی با اسکن سه بعدی

آشنایی با اسکن سه بعدی

در مقالات پیشین آسمونی ، در مورد پرینتر سه بعدی، طراحی سه بعدی و ... صحبت کرده ایم. در این بخش می خواهیم در مورد...

در مقالات پیشین آسمونی ، در مورد پرینتر سه بعدی، طراحی سه بعدی و ... صحبت کرده ایم. در این بخش می خواهیم در مورد اسکن سه بعدی صحبت کنیم. دعوت می کنیم تا پایان همراهمان باشید.

آشنایی با اسکن سه بعدی
آشنایی با اسکن سه بعدی



آشنایی با اسکن سه بعدی

اسکنر سه‌ بعدی دستگاهی است که به ما این امکان را می دهد تا به تجزیه و تحلیل قطعات صنعتی در دنیای واقعی بپردازیم. اقدام به جمع‌آوری فایل ها به‌صورت دیجیتالی بر اساس شکل و ظاهر موجود آنها از کاربردهای اسکنر سه بعدی است. اسکنر سه بعدی دستگاهی است که به جمع آوری و تجزیه و تحلیل داده های مربوط به شکل،رنگ،ظاهر و حجم اجسام می پردازد.فن آوری های بسیار مختلفی می توانند در ساخت اسکنرهای سه بعدی مورد استفاده قرار گیرند؛هر فناوری همراه با هزینه ها ؛مزایا و محدودیت های خاص خود است.

اسکنر سه بعدی

هنوز محدودیت های بسیاری در تنوع دستگاههای دیجیتالی وجود دارد؛برای مثال فناوری های نوری با مشکلات زیادی در مورد طیف رنگ اجسام روبرو می شوند.

داده های سه بعدی جمع آوری شده برای طیف گسترده ای از برنامه های کاربردی مفید است.

این دستگاه (اسکنر سه بعدی)به طور گسترده و وسیعی در صنعت سرگرمی و در تولید فیلم و بازی های ویدیویی استفاده می شود.

دیگر کاربردهای رایج این فناوری شامل طراحی صنعتی؛ساخت اعضای مصنوعی (توان بخشی) ؛مهندسی معکوسی و نمونه سازی سریع ؛ کنترل کیفیت و مستند سازی مصنوعات فرهنگی است.

اسکن سه بعدی Sense

امروزه مهندسی معکوس هم یکی از روشهای متداول در صنعت است که طی آن محصولی که قبلا تولید شده پس از بررسی های فنی و تغییرات لازم،طراحی گردیده و قطعه با مد نظر قرارا دادن این تغییرات، دوباره سازی میشود.

دستگاه پیشرفته اسکن سه بعدی(دیجیتایزر) یکی از سخت افزارهای بسیار قدرتمند و جدید در این زمینه است که بوسیله آن میتوان ساخت قطعه جدید را بسیار سریعتر، کم هزینه تر و دقیق تر انجام داد.

دستگاه با برداشت اطلاعات از قطعات موجود، یک فایل کاملا دقیق و سه بعدی از قطعه در اختیار مهندسین و یا طراحان قرار می دهد.

از جمله کاربردهای این دستگاه: اسکن انواع قالب های پلاستیکی و یا فلزی، مورد استفاده در صنایع مختلف اسکن قطعات پیچیده و…. امروزه صنایع مختلفی نیازمند استفاده از مدل سازی سه بعدی می باشند. از جمله: -طراحی صنعتی -قالب سازی -طلا و جواهرسازی -تبلیغات -مجسمه سازی -ماکت سازی و یا مدل سازی و …

اسکن سه بعدی ماشین

بعد سوم با مد نظر قرار دادن فواید اسکنر سه بعدی و کمک عظیمی که این دستگاه می تواند به بخش صنعت و هنر نماید با تکیه بر تجارب گذشته اقدام به ارائه خدمات اسکنر سه بعدی دقیق(با دقت 30 میکرون) جهت مصارف صنعتی و اسکن سه بعدی نیمه حرفه ای (1 درصد خطا) جهت ساخت مجسمه انسان و تهیه پایه شکل های پیچیده جهت طاراحی نموده است.

همچنین این شرکت اقدام به فروش اسکنر sense که تولید کشور آمریکا است نموده و در ضمینه گارانتی و آموزش و خدمات نرم افزارهای کاربردی در کنار شما خریداران محترم است.اسکنر sense بهترین اسکنر سه بعدی جهت اسکن صورت انسان است و به قابل حمل بودن آن بر فواید این دستگاه افزوده است.

ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «آشنایی با اسکن سه بعدی» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره آشنایی با اسکن سه بعدی فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.