زمان مطالعه: 2 دقیقه
آموزش نقاشی سه بعدی

آموزش نقاشی سه بعدی

نقاشی سه بعدی جلوه بسیار زیبایی دارد و طرفداران زیادی نیز دارد. اگر می خواهید آموزش نقاشی سه بعدی را...
آموزش نقاشی سه بعدی
آموزش نقاشی سه بعدی


نقاشی سه بعدی جلوه بسیار زیبایی دارد و طرفداران زیادی نیز دارد. اگر می خواهید آموزش نقاشی سه بعدی را بیاموزید این بخش آسمونی را دنبال نمایید چرا که آموزش نقاشی سه بعدی به صورت گام به گام را برای شما عزیزان منتشر می کنیم.

آموزش تصویری نقاشی سه بعدی

گام اول برای آموزش نقاشی سه بعدی

مهیا کردم وسایل مورد نیاز

شما برای شروع کار نیاز به وسایل پیچیده‌ای ندارید. یک کاغذ A4، خطکش، مداد معمولی و پاک‌کن و ابزاری برای رنگ‌آمیزی که اگر دسترس نبود همان مداد سیاه کفایت می‌کند. اینها تمام وسایل مورد نیاز برای شروع کار هستند.

گام دوم برای آموزش نقاشی سه بعدی

نوشتن کلمه مورد نظر

در این مرحله کلمه مورد نظر خود را با شمایل مورد علاقه روی کاغذ طراحی کنید. برای تقلب میتوانید از کلمه پرینت شده هم کمک بگیرید. ترجیحاً شمایلی را برای نوشتن استفاده کنید که تو پر باشد تا نتیجه کار برجسته تر به نظر برسد.

گام سوم برای آموزش نقاشی سه بعدی

خطوط اصلی بدنه کلمه

خطوطی که قرار است کاری کنند کلمه شما سه بعدی دیده شوند، همه در راستای نقطه ای هستند که قرار است نقاشی خود را از آن محل ببینید. بنابراین کاغذ را مقابل خود به نحوی قرار دهید که با تجسم کلمه برجسته و سه بعدی در محل مناسبی از کاغذ قرار گرفته باشد. سپس شروع به کشیدن خطوطی هم اندازه از شکستگی های نوشته در راستای محلی که به آن نگاه میکنید، نمایید.

گام چهارم برای آموزش نقاشی سه بعدی

تکمیل خطوط بدنه و مقطع

با رسم هم اندازه خطوط بدنه که در راستای دید بود، راهنمای کافی برای ترسیم مقطع پایین حجم که دقیقاً هم شکل و کمی کوچکتر از خود نوشته است خواهید داشت. پس شروع به طراحی خطوط پایین کار میکنیم.

گام پنجم برای آموزش نقاشی سه بعدی

رنگ‌ها و سایه ها

به جرأت میتوانم بگویم که سهم قابل توجه بهتر شدن نقاشی‌های سه بعدی بر دوش نحوه ایجاد رنگ‌ها و سایه‌ها است. بنابراین این مرحله را با ظرافت و دقت بیشتری انجام دهید. در ذهن خود محل تابش نور به حجم را تجسم کنید و با نگاه کردن از محل دیدن نقاشی شروع به رنگ آمیزی یا سایه زدن کنید.

گام ششم برای آموزش نقاشی سه بعدی

برش کاغذ اضافه

یکی از تکنیک های ساده ای که نقاشی‌های سه بعدی روی کاغذ را جذاب تر می‌کند، برش قسمتی از کاغذ است. این کار سبب میشود بیننده گمان کند که حجم از صفحه کاغذ بیرون زده و نتیجه را باورپذیر تر میکند. برای برش صاف میتوانید از خطکش و تیغ یا کشیدن خط صاف و قیچی استفاده نمایید.

گام هفتم برای آموزش نقاشی سه بعدی

عکس نهایی

مهم ترین کار گرفتن عکس مناسب از زاویه درست آن است. دوربین را در محلی که در حین نقاشی از آنجا نگاه می‌کردید قراردهید. آنقدر دوربین را جابجا کنید تا زاویه دید دقیق آن را پیدا کنید و عکس خود را بگیرید.

 
نظر خود را درباره «آموزش نقاشی سه بعدی» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره آموزش نقاشی سه بعدی فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.