زمان مطالعه: 2 دقیقه
28 سال انتظار برای اولین تساوی بدون گل

28 سال انتظار برای اولین تساوی بدون گل

دیدارهای خاطره انگیز جام جهانی/ اختصاصی آسمونی – مهدی زارعی28 سال انتظار برای اولین تساوی بدون...

دیدارهای خاطره انگیز جام جهانی/ اختصاصی آسمونی – مهدی زارعی

28 سال انتظار برای اولین تساوی بدون گل

  به گزارش آسمونی ، روز 11 ژوئن 1958 دو تیم انگلستان و برزیل در حضور 40895 تماشاگر استادیوم اوله وی شهر گوته بورگ به مصاف هم رفتند. در ساعت 19 مسابقه دو تیم آغاز شد در حالی که تماشاگران منتظر یک بازی پرگل از سوی طرفین بودند.

28-years-waiting-for-the-draw
28-years-waiting-for-the-draw

پیش از شروع مسابقات این انتظار می رفت که انگلیس بعد از دو دوره ناکامی در جام های 1950 و 1954 این بار با تجربیاتی که کسب کرده، یکی از صعودکنندگان مرحله گروهی باشد. اما انگلیسی ها با چند مشکل مواجه بودند. علاوه بر آن که در سانحه هوایی مونیخ، چند ملی پوش باشگاه منچستریونایتد از جمله دانکن ادواردز، بایرن، تیلر جان خود را از دست داده بودند، در انتخاب نفرات اعزامی به جام جهانی نیز حسن سلیقه و دقت کافی به کار نرفته بود. به گزارش آسمونی ، درگیری های دو تیم بلکبرن و فولهام با اتحادیه فوتبال انگلیس سبب شد که از این تیم ها مجموعا 3 بازیکن به عضویت تیم ملی انتخاب شود. به این ترتیب انگلستان بر طبق گفته برخی از منابع یه جای 22 بازیکن تنها از 20 بازیکن در لیست خود استفاده کرده بود. ( در این منابع اثری از نام آلن هاجکینسون و موریس سترز ذر لیست سه شیرها دیده نمی شود اما در آرشیو فیفا این دو نام هم در لیست انگلیس وجود دارند در حالی که ظاهرا به مسابقات اعزام نشدند)

28 سال انتظار برای اولین تساوی بدون گل
28 سال انتظار برای اولین تساوی بدون گل

به گزارش لندن برگزار شد، ماتیوس دمار از روزگار نیلتون سانتوس برزیلی درآورد و با هجوم های خود، او را کاملا از جریان بازی خارج ساخته بود؛ آن هم در حالی که 41 سال از عمرش گذشته بود!

28-years-waiting-for-the-draw
28-years-waiting-for-the-draw

لوفتهاوس نیز در فینال جام حذفی برای بولتون درخشیده و دو گل زده بود تا آمادگی خود را نشان دهد. جانی هاینز فروارد 20 ساله فولهام و بریان داگلاس کوش چپ بلکبرن می توانستند در بین ستارگان جام قرار گیرند. هاینز با فرارهای سریع و پاس هایی که در طول خط دفاعی حریف به بازیکنان خودی می داد نقش اساسی را در خط حمله انگلستان بازی می کرد. رانی کلیتون هافبک راست بلکبرن هم می توانست نقشی کلیدی در تیم داشته باشد ولی او تنها در بازی با شوروی به میدان رفت.

28 سال انتظار برای اولین تساوی بدون گل
28 سال انتظار برای اولین تساوی بدون گل

به گزارش آسمونی ، تام فینی هم در روز نخست در تساوی(2-2) مقابل شوروی مصدوم شد تا انگلیس ضعیف تر از همیشه مقابل برزیل قرار گیرد. برزیلی که در روز اول 3 گل به اتریش زده بود. با این حال هنوز ویسنته فئولا ترکیب ایده آل خود را به دست نیاورده بود. سلسائو فوق العاده جوان بود به طوری که از 22 بازیکن این تیم تنها 2 نفر 30 سال یا بیشتر داشتند و مردانی چون ماتزولا( 19ساله)، پله(17 ساله)، واوا( 23 ساله)، په په( 23 ساله)، ارولاندو( 22 ساله) و مواسیر (22 ساله) نیز در لیست فئولا حضور داشتند. گارینشا و پله روی نیمکت قرار گرفته بودند و همین سبب شد که برزیل هم فاقد قدرتی باشد که در مراحل بعد نشان داد.

28-years-waiting-for-the-draw
28-years-waiting-for-the-draw

در پایان مسابقه اتفاقی عجیب رخ داد، هیچ گلی از خط دروازه ها عبور نکرد تا برای اولین بار در تاریخ جام های جهانی یک مسابقه بدون رد و بدل شدن گل خاتمه یابد. نتیجه ای که البته بعد از آن، بارها و بارها تکرار شد.

نظر خود را درباره «28 سال انتظار برای اولین تساوی بدون گل» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره 28 سال انتظار برای اولین تساوی بدون گل فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.