زمان مطالعه: 1 دقیقه
22 سپتامبر ، روز جهانی کرگدن

22 سپتامبر ، روز جهانی کرگدن

امروز بیست و دوم سپتامبر (۳۱ شهریور ماه) روز جهانی کرگدن است.

همه ساله در این روز، دوستداران حیوانات وجود پنج گونه این جانور – کرگدن سیاه، کرگدن سفید، کرگدن تک شاخ (هندی)، کرگدن سوماترایی و کرگدن جوان – در این کره خاکی را جشن می گیرند.

روز جهانی کرگدن برای نخستین بار در سال 2010 میلادی (1389 خورشیدی) توسط بنیاد حیات وحش جهانی (WWF) به افتخار این جاندار فوق‌العاده که با تهدید انقراض روبرو هستند، نام‌گذاری شد.

گونه‌های مختلف کرگدن‌ها امروزه به دلیل تغییر شرایط محیطی و زیست آنها، حوادث طبیعی، و وحشتناک‌تر از همه به دلیل شکار بیش از حد در معرض خطر انقراض قرار گرفته‌اند.

شکارچیان بیشتر به دنبال شاخ های این جانور ماقبل تاریخ هستند. کرگدن های هندی و جوان یک شاخ دارند، اما کرگدن های سفید، سیاه و سوماترایی دو شاخ دارند.

قابل ذکر است که بارداری کرگدن‌ها بین 14 تا 18 ماه طول می‌کشد و بچه کرگدن بین 2 تا 4 سالگی از مادر خود جدا می‌شود. این حیوانات در حیات وحش بین 40 تا 45 سال عمر می‌کنند.

ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «22 سپتامبر ، روز جهانی کرگدن» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره 22 سپتامبر ، روز جهانی کرگدن فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.