زمان مطالعه: 3 دقیقه
هیوندا ولستر N 2019

هیوندا ولستر N 2019

هیوندا ولستر N 2019 بخشی از مدل های اسپرت هیوندا محسوب شده که تحت عنوان N راهی بازار می شوند.

آشنایی با هیوندا ولستر

ولستر N 2019 یک خودرو تهاجمی و به نوعی شورشی محسوب شده که انقلابی در سری ولستر است. پیشرانه 250 اسب بخاری و قیمت پایه 26 هزار دلاری این مدل را به یک گزینه برجسته در میان محصولات کامپکت و کوچک هیوندا تبدیل کرده است.

طراحی هیوندا ولستر

بررسی هیوندا ولستر N 2019
بررسی هیوندا ولستر N 2019

در بحث طراحی این هاچ بک جدید از ویژگی های قابلی بهره می برد اما همچنان برخی نقایص وجود دارد که موجب می شود، نتوان آن را یک مدل جذاب به شمار آورد. یکی از بخش های مهمی که در هر خودرویی باید به آن توجه داشت، بی شک طراحی است. محصول اخیر هیوندا یا همان ولستر از این قاعده مستثنی نیست اما طراحی درخور توجهی توسط هیوندا برای آن در نظر گرفته نشده و از این رو نمی توان چندان این مدل را جذاب تلقی کرد.در نگاه نخست ساختار نسل قبلی ولستر به چشم می خورد با این تفاوت که شاهد طراحی پهن تر هستیم و کمی از خطوط تیز کاسته شده و به نوعی قوس های بیشتری به کار گرفته شده است. همچون نسل پیشین ولستر N 2019 تنها یک درب عقب داشته و فاقد درب چهارم در قسمت عقب راننده است. به گفته هیوندا هدف از حذف این درب جلوگیری تصادفی است که ناشی از پیاده شدن افراد به وجود می آید.

چهره ولستر N 2019 چندان تهاجمی نیست و به عنوان یک مدل اسپرت انتظار بیشتری از آن داشتیم. اما به طور کلی تجربه کاربری بهتری رقم می زند و یک مدل معمولی نیست. به دلیل برخی کاستی هایی که هیوندا در بخش طراحی ولستر N 2019 داشته، باید امتیاز 5/10 را داد. زیرا انتظار داشتیم ظاهری جذاب تر را در این هاچ بک کامپکت اسپرت مشاهده کنیم. این همان چیزیست که در بیشتر خودروهای کامپکت و اسپرت از جمله رقبا سرسخت همین مدل مشاهده می شود.

ویژگی و امکانات ولستر

2019-hyundai-veloster-n-review
ولستر

فناوری و قابلیت های ارتباطی
در بحث فناوری Veloster N جدید دارای یک صفحه نمایش 8 اینچی با سیستم سرگرمی اختصاصی هیونداست که از اپلی کارپلی و اندروید اتو پشتیبانی می کند. همچنین کلید استارت و سیستم کنترل آب و هوا به صورت هوشمندانه قابل کنترل است. همانند دیگر محصولات هیوندا، سیستم سرگرمی ولستر N نیز کاربرپسند بوده و نباید آن را ناقص دانست. کلیدهای تنظیماتی نرم هستند و وضوح نمایشگر لمسی نیز مطلوب بوده و یک سیستم سرگرمی با طراحی گرافیکی جذاب است.از آنجایی که ولستر N یک مدل اسپرت تلقی می شود، از برخی امکانات راحتی به دور است. اگر به دنبال یک نسخه کامل از ولستر جدید هستید باید تریم Turbo Ultimate را خریداری کنید.

عملکرد و هندلینگ
هیوندا ولستر N در بازار ایالات متحده فروش چندان مناسبی ندارد زیرا با وجود رقبایی چون فورد فیستا ST ، کمی از توجه مشتریان به این محصول آسیایی کاسته می شود. این هاچ بک یک خودرو سریع با هندلینگ نرم است که با هزینه اقتصادی می توان آن را خریداری کرد. پیشرانه این خودرو از موتور 2.0 لیتری توربوشارژ چهارسیلندر 250 اسب بخاری تامین می شود که به عنوان یک مدل کوچک مشخصه بزرگی به شمار می رود. البته یک بسته ارتقا قدرت نیز توسط هیوندا برای ولستر N در نظر گرفته شده که قدرت این هاچ بک را به 275 اسب بخار می رساند.با گشتاور 260 پوند فوت و دور موتور 1450، چنین مشخصه هایی برای ولستر N 2019 آن را به گزینه برجسته ای تبدیل می کند. هنگامی که روی پدال گاز فشار می دهید، این خودرو شرکت کره ای با صدای گوش نواز به حرکت درمی آید. در کنار پیشرانه 250 اسب بخاری، سیستم انتقال قدرت اسپرت با گیربکس شش سرعته دستی به کار گرفته شده که انتظارات را نسبت به این هاچ بک پر سر و صدا افزایش می دهد.

ایمنی
متاسفانه شرکت هیوندا ایمنی خاصی را در این مدل تعبیه نکرده و باید آن را خودرویی قدیمی به شمار آورد. این شرکت کره ای ولستر N 2019 را بدون هرگونه کروز کنترل ، هشدار خروج از خط، هشدار برخورد به جلو و برخی دیگر همراه ساخته است. تنها شاهد یک روشنایی معمولی از سوی چراغ های جلو در شرایط جاده ای شب هستیم و نباید چندان در بحث ایمنی انتظاری از این خودرو هاچ بک داشت.

مصرف سوخت
مصرف سوخت ولستر N 2019 بالا نیست اما از آنجایی که هیوندا پیشرانه قدرتمندی در آن به کارگرفته، چنین موتوری برای کسب قدرت بیشتر مصرف سوخت نسبتا بالایی دارد. بنابراین اگر به دنبال یک مدل هستید که بتواند عملکرد حرکتی خوبی از خود نشان دهد، ولستر N 2019  هیوندا یک مدل کلیدی و قابل توجه است. اما نباید آن را با ابعاد کوچکی که دارد کم مصرف دانست.

رقبا ولستر

1- فورد فیستا ST
2- مینی جان کوپر ورکس
3- هوندا سیویک تایپ R
4- فولکس واگن Golf R

مشخصات کلیدی هیوندا ولستر

1- پیشرانه 2.0 لیتری چهار سیلندر توربوشارژ
2- قدرت 275 اسب بخاری و گشتاور 260 پوند فوتی
3- گیربکس شش سرعته دستی
4- سیستم حرکتی دو چرخ جلو محرک
5- 0 تا 100 کمتر از 5.8 ثانیه
6- ظرفیت سرنشین 4 نفر

نظر خود را درباره «هیوندا ولستر N 2019» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره هیوندا ولستر N 2019 فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.