زمان مطالعه: 1 دقیقه
2 مارس؛ روز جهانی بلند خوانی

2 مارس؛ روز جهانی بلند خوانی

هر ساله نخستین چهارشنبه ی مارس به عنوان روز جهانی بلندخوانی نامگذاری شده است تا اهمیت بلندخوانی و سهیم شدن داستان ها با یکدیگر را یادآوری کند.

هر ساله نخستین چهارشنبه سال مارس به عنوان روز بلند خوانی معرفی شده است و بهانه ای برای پی بردن به اهمیت بلندخوانی و سهیم شدن داستان ها با یکدیگر را یادآوری کند.

این روز به کودکان، نوجوانان و بزرگسالان سرتاسر جهان این شور و انگیزه را می دهد تا قدرت واژه ها  و کلمات را در قالب بلندخوانی قصه‌ها جشن و شادباش بگیرند تا گروهی از افراد کتابخوان را تشکیل دهند که در برنامه ی بلندخوانی به جهان نشان می‌دهند که سوادآموزی حق هر انسان می باشد و همه باید از این امر مهم و حیاتی بهره‌ مند شوند.

این روز از سال 2010 به ابتکار سازمان LitWorld روز جهانی بلندخوانی نامیده شده است.

در حقیقت هدف اصلی این سازمان ایجاد تغییر مثبت و پایدار در دنیا از طریق توانمندسازی نسل جوان می باشد تا بتوانند زندگی خود را بر پایه استقلال، امید و شادی بسازند. پم آلین، آموزگار و نویسنده سرشناس در سال 2007 پس از این که از منطقه ای فقیرنشین در نایروبی پایتخت کنیا دیدار کرد، این سازمان را تاسیس کرد و جنبشی را ایجاد کرد که بر این باور استوار است که سوادآموزی حق ذاتی هر انسان می باشد.

 
روز جهانی بلند خوانی

 

روز جهانی بلندخوانی فرصتی را برای اعضا این سازمان فراهم می کند تا افراد دیگر را به جمع خود دعوت نمایند تا پیام‌ اصلی این سازمان را به گوش جهانیان برسانند. بیش از 1 میلیون نفر از بیش از 80 کشور دنیا در برنامه روز جهانی بلندخوانی شرکت می کنند و بیش از 31 میلیون نفر را به صورت آنلاین پوشش می دهد.

رشد سالانه  این جنبش از سوی سازمان های ترویجی مانند WR صورت گرفته است که یک گروه مروج کتابخوانی هستند که در شبکه‌های اجتماعی مختلفی فعالیت می‌کنند.

این سازمان همچنین در سایت خود به مناسبت این روز ابزارهایی از جمله دست نوشته هایی برای بلندخوانی در کلاس های درس، بلندخوانی در خانه و کتابی تصویری برای بلندخوانی را در دسترس همگان قرار داده است.

 

نظر خود را درباره «2 مارس؛ روز جهانی بلند خوانی» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره 2 مارس؛ روز جهانی بلند خوانی فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.