زمان مطالعه: 1 دقیقه
15 غذایی که می‌توان فریز کرد

15 غذایی که می‌توان فریز کرد

راهکارهای آسمونی برای طریقه فریز کردن غذاها انجماد، ساده‌ترین روش نگه‌داری مواد غذایی است، به شرطی که دو...

راهکارهای آسمونی برای طریقه فریز کردن غذاها 

 

انجماد، ساده‌ترین روش نگه‌داری مواد غذایی است، به شرطی که دو اصل اساسی و ابتدایی را به خاطر بسپارید: یکی اینکه قبل از فریز کردن، غذا را سرد نموده و مواد غذایی داغ را فریز نکنید و دوم اینکه، بسته بندی مواد غذایی مهر و موم بوده و هوا داخل آن نباشد.

به خاطر داشته باشید که انجماد، سبب از بین بردن باکتری‌ها نمی‌شود و با انجماد، فقط رشد باکتری‌ها کند می‌شود، چرا که باکتری‌هایی یافت شده‌اند که 420000 سال در یخ، زندگی کرده‌اند. بنابراین تنها، آن دسته از مواد غذایی را فریز کنید که از سالم بودن و تازگی آن‌ها اطمینان دارید. مواد غذایی فریز شده را برچسب‌گذاری کنید و از مدت زمان استاندارد نگه‌داری آن‌ها آگاه باشید به عنوان مثال، شما می‌توانید ساندویچ‌ها را فریز کنید، مانند ساندویچ کره مغزها (مثل کره بادام زمینی)، ساندویچ کنسرو ماهی تن، سالمون و یا ساردین (البته بدون سس مایونز) و ساندویچ گوشت و پنیر. ولی از فریزر کردن ساندویچ‌های زیر بپرهیزید: ساندویچ مربا (که نان را خمیر می‌کند)، ساندویچ قهوه‌ای نشود. می‌توانید از پوره آن در تهیه انواع سس، اسموتی و گواآکاموله استفاده کنید.

14-قارچ

هر قارچ را در یک کاغذ شیرینی قرار داده تا پس از فریز به هم نچسبند. سپس آن‌ها را در ظروف شیشه‌ای یا کیسه فریزر، فریز کنید. قارچ‌های پخته را ابتدا سرد کرده و به دمای اتاق برسانید. سپس لایه لایه در کیسه فریز قرار داده و به صورت افقی، فریز کنید. در هر بار مصرف، می‌توانید یک تکه از آن را شکسته و سپس مصرف کنید.

15-نان

شما می‌توانید برش‌های نان و قرص کامل نان و همچنین نان تورتیلا را فریز کنید. بدین منظور، آن‌ها را در حوله‌های کاغذی پیچیده سپس فریز کنید. البته مطمئن شوید که حتماً هوا را از لابلای آن خارج کرده‌اید.

یک نکته از هزاران

روش‌های ذکر شده جهت حفظ عطر و طعم مواد غذایی بود، به یاد داشته باشید که فریز کردن سبب حفظ خاصیت مواد غذایی نمی‌شود. غذاهای فریزر شده آرام آرام، ماهیت خود را از دست داده و خواص آنها کمتر می‌شود. انجماد دشمن اصلی ویتامین‌ها خصوصاً ویتامین E می‌باشد. و تحقیقات اخیر، نشان داده که استفاده بیش از حد از غذاهای فریز شده سبب افزایش میزان سرطان شده است. البته این، به معنای آن نیست که نگه‌داری غذاها به مدت زیاد در فریزر باعث افزایش خطر سرطان می‌شود بلکه فریز کردن، اولین اولویت بعد از تازه‌خواری است و اگر اصول مناسب آن رعایت شود، از روش‌های نگه‌داری نظیر کنسرو کردن یا خشک کردن، بسیار بهتر است.

تجربیات خود را با در میان بگذارید.

نظر خود را درباره «15 غذایی که می‌توان فریز کرد» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره 15 غذایی که می‌توان فریز کرد فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.