مهدی زارعی- مسابقه پیش فصل لیگ انگلیس بین لیورپول و منچسترسیتی برگزار شد و لیورپول با برتری(1-3) در این مسابقه برای پانزدهمین بار فاتح مسابقاتی شد که بیش از یک قرن است در انگلیس برگزار می شود. رقابت هایی که در طی این دوران تنها دو مقطع به دلیل جنگ جهانی برگزار نشد که اولین بار از 1914 تا 1919 بود و بار دوم از 1939 تا 1947.

لیورپولی ها پیش از این 22 بار در مسابقات کامیونیتی شیلد حضور داشتند که حاصل آن 14 برد و 8 باخت بود. در مقابل منچسترسیتی تاکنون شش بار این مسابقه را با برد پشت سر گذاشته بود و شش بار نیز در این مسابقه شکست خورده بود.

در مسابقه کامیونیتی شیلد 2022 لیورپول در دقیقه 21 توسط آلکساندر آرنولد از حریف پیش افتاد و هرچند که سیتی در دقیقه 70 توسط خولین آلوارز بازیکن آرژانتینی خود به گل مساوی دست یافت، اما پنالتی دقیقه 80 محمد صلاح و گل دقیقه 4+90 داروین نونیز بازیکن اروگوئه ای این تیم، نتیجه را (3-1) کرد تا اولین جام این فصل از آن لیورپول شود.

به همین بهانه نگاهی داریم به اتفاقاتی که طی 114 سال در این رقابت ها رخ داد.

110 سال با مسابقات پیش فصل لیگ انگلستان - از جام خیریه تا Community Shield
اریک کانتونا لیدز را قهرمان لیگ و جام خیریه کرد و ان گاه راهی منچستریونایتد شد تا افتخارات لیدز نیز با وی به یونایتد انتقال یابد!

 

110-years-with-uk-matches
نیکی بات با شیرجه ای به موقع به توپ ضربه زده و دروازه نیوکاسل را می گشاید. در سال 1996 یونایتد با این ضربه در دقیقه 30 دومین گل را به نیوکاسل زد. گل اول توسط کانتونا زده شد و پس از آن بکهام و کین هم دو گل دیگر برای یونایتد به ثمر رساندند.  

 

110 سال با مسابقات پیش فصل لیگ انگلستان - از جام خیریه تا Community Shield
یوردی کرویف پسر یوهان کرویف جام خیریه را بالای سر برده است. سال 1997 است و شیاطین پس از تساوی(1-1) مقابل چلسی در ضربات پنلتی(4-2) به برتری دست یافتند. فیل نویل، رونی یانسون، بکهام، پالیستر، بات، گیگز و اسکولز نیز در تصویر دیده می شوند.  

 

110-years-with-uk-matches
تونی آدامز پس از برد(3-0) توپچی ها مقابل منچستریونایتد جام خیریه را بالای سر برده است. آرسنال در فصل 98-97 فاتح لیگ و جام حذفی شد تا یونایتد به عنوان نایب قهرمان لیگ در دیدار خیریه مقابل این تیم قرار گیرد. در کنار کاپیتان، دیوید سیمن قرار دارد. مرد شماره یک دروازه تیم ملی انگلیس در ان روزها.  

 

110 سال با مسابقات پیش فصل لیگ انگلستان - از جام خیریه تا Community Shield
تیم آرسنال در فصل 99-98 نایب قهرمان لیگ شد اما چون یونایتد فاتح لیگ و جام حذفی شده بود شانس حضور در جام خیریه را به دست آورد و با گلهای پارلر و کانو (2-1) شیاطین را شکست داد. نفراتی جون مارتین کیون، ری پارلر، نوانکو کانو و نایجل وینتربرن در کنار جام دیده می شوند.  

 

110-years-with-uk-matches
پایان نبردی دیگر بین آرسنال و منچستریونایتد در جام خیریه. سال 2004 است و این بار آرسنال(3-1) پیروز شده است تا کاپیتان دنیس برگ کمپ جام را بالای سر ببرد. در سمت چپ عکس، سسک فابرگاس و رابین فن پرسی در اوج جوانی دیده می شوند. بعدها یکی از آن ها راهی چلسی شد و دیگری به منچستریونایتد!  

 

110 سال با مسابقات پیش فصل لیگ انگلستان - از جام خیریه تا Community Shield
سال 2005. دیدیه دروگبا در دقایق 8 و 57 دروازه ارسنال را گشود تا این گونه شادی خود را با هواداران چلسی تقسیم نماید.  

 

110-years-with-uk-matches
دقیقه 65. سسک فابرگاس یکی از گل های چلسی را جبران کرد و سریعا توپ را به مرکز میدان آورد تا بازی از سر گرفته شود. اما دیگر گلی به ثمر نرسید تا مورینیو سریال بردهای خود مقابل آرسن ونگر را ادامه دهد.  

 

110 سال با مسابقات پیش فصل لیگ انگلستان - از جام خیریه تا Community Shield
پایان مسابقه سال 2011 و جشن بازیکنان یونایتد. در این مسابقه یونایتد با گل دقیقه(4+90) نانی در برابر منچسترسیتی به برتری(3-2) دست یافت و فاتح جام شد.  

 

110-years-with-uk-matches
کاپیتان ونسان کمپانی بلژیکی(چپ) در سال 2012 نخستین کاپیتان منچسترسیتی بود که پس از 40 سال این جام را بالای سر می برد. این چهارمین باری بود که سیتیزن ها به چنین افتخاری دست پیدا می کردند.

 

منبع: اختصاصی آسمونی

نظر خود را درباره «114 سال با مسابقات پیش فصل لیگ انگلستان؛  از جام خیریه تا Community Shield   » در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره 114 سال با مسابقات پیش فصل لیگ انگلستان؛  از جام خیریه تا Community Shield    فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.