زمان مطالعه: 1 دقیقه
10 توصیه مهم هلال احمر درباره سیل

10 توصیه مهم هلال احمر درباره سیل

توصیه های ایمنی در خصوص سیل را که هلال احمر گردآوری کرده را در این پست آسمونی ببینید.

با توجه به اطلاعیه سازمان هواشناسی در خصوص سیل در زمان های مختلف در کشورمان بهتر است موارد زیر را به نقل از هلال احمر جدی گرفته و رعایت کنید. در ادامه با آسمونی باشید.

1- با توجه به سیلابی شدن مسیل ها در مناطق غربی و جنوب کشور چنانچه مقدور باشد، هموطنان گرامی از سفر به این مناطق تا عادی شدن اوضاع پرهیز کنند.

2- ساکنان این مناطق حتی المقدور در خانه بمانند و در صورت اعلام هشدار توسط دستگاههای ذیربط محل سکونت خود را به سمت مکان های اسکان موقت هلال احمر (در ورزشگاهها، مدارس و…) ترک و در این خصوص با دستگاههای امدادرسان همکاری کنند.

3- با توجه به روستایی بودن و رونق دامداری در مناطق غرب و جنوب کشور، خواهشمندیم از خارج کردن و یا عبور دادن حیوانات اهلی از عرض رودخانه‌ها و مناطق پست و سیل خیز در زمان بارش شدید باران بپرهیزید.

4- مسافرین نوروزی از چادر زدن در فضاهای باز پرهیز کنند و در صورت لزوم به مکان های سرپوشیده عمومی مراجعه کنند.

5- به دلیل مواج بودن خلیج فارس لازم است طی روزهای آینده از سفرهای دریایی و اتراق در کنار سواحل حتی المقدور پرهیز شود.

6- رانندگی در شرایط نامساعد جوی باید با احتیاط کامل صورت پذیرد. بنابراین مسافرین نوروزی در این مناطق لازم است از رانندگی در شب و مسیرهای فرعی بپرهیزند و در هنگام رانندگی مراقب شیب ها و پیچ‌های جاده باشند. با دنده سنگین حرکت کنید چون در این مواقع، ترمزها در آب به‌خوبی کار نمی‌کنند.

7- در استان های لرستان، کهگیلویه و بویر احمد، چهارمحال و بختیاری، فارس، ایلام و خوزستان که عشایر زیادی زندگی می کنند و در حال جابه جایی و کوچ هستند، می بایست در بلندی ها و مناطق امن اتراق کنند.

8- هموطنان در محل زندگی خود لازم است وسایل نقلیه، حیوانات اهلی و اشیای قابل حمل را به نزدیکترین محل مرتفع انتقال دهند.

9- لازم است در محیط های شهری از فاضلاب‌ها و جویبارهای به‌ظاهر آرام دوری کنید. به‌خاطر داشته باشید جویبارها، کانال‌های فاضلاب، تنگه ها و … نیز می‌توانند به‌ناگهان دچار سیلاب شوند.

10- در جریان آب راه نروید چرا که 15 سانتیمتر آب در حال حرکت ممکن است باعث بر هم خوردن تعادل شما شود. اگر مجبورید در آب حرکت کنید، از مسیری بروید که آب حرکت نمی کند. برای اینکه از استحکام زمین جلو پای خود مطمئن شوید از یک تکه چوبدستی استفاده کنید. هرگز از درختان در معرض سیل به عنوان محل امن استفاده نکنید و در هنگام سیل از پل‌های چوبی سست روی رودخانه‌ها عبور نکنید.»

نظر خود را درباره «10 توصیه مهم هلال احمر درباره سیل» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره 10 توصیه مهم هلال احمر درباره سیل فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.