زمان مطالعه: 2 دقیقه
10 تفاوت زنان و مردان ایرانی در گذران وقتشان طی 24 ساعت

10 تفاوت زنان و مردان ایرانی در گذران وقتشان طی 24 ساعت

10 تفاوت زنان و مردان ایرانی در گذران وقتشان طی 24 ساعت/مراقبت شخصی زنان شاغل کمتر از مردان  مرکز آمار...

10 تفاوت زنان و مردان ایرانی در گذران وقتشان طی 24 ساعت/مراقبت شخصی زنان شاغل کمتر از مردان

men&women
men&women

 

 

مرکز آمار ایران به تازگی جدید ترین نتایج بررسی وضعیت گذران وقت در تابستان 94 را منتشر کرد که براساس آن ایرانی ها بخش زیادی از زمان خود را صرف مراقبت و نگهداری شخصی و کار و فعالیت های شغلی می کنند. در این بررسی کار و فعالیت‌های شغلی 2 ساعت و 46 ثانیه و مراقبت‌های شخصی 13 ساعت و 39 دقیقه از شبانه‌روز افراد را شامل می‌شود.
استفاده از رسانه های جمعی با 2 ساعت 16 دقیقه بوده است. همچنین متوسط کمترین زمان صرف شده در شبانه روز مربوط به گروه فعالیت داوطلبانه و خیریه برابر با 2 دقیقه بوده است.
اما در این بررسی تفاوت هایی میان مردان و زنان در نحوه گذران زمان شان وجود دارد که مربوط به همه مردان و زنان است و قید تحصیلات، شاغل بودن و نبودن و... در این تفاوت های کلی لحاظ نشده است که در جدول زیر  به نقل از خبر آنلاین قابل رویت است.

 

10-difference-between-men-&-women
10-difference-between-men-&-women

 

با این حال براساس این بررسی، در بین شاغلان، بعد از فعالیت نگهداری و مراقبت شخصی (12 ساعت و 36 دقیقه)، متوسط بیشترین زمان صرف شده در شبانه روز مربوط به کار و فعالیت های شغلی با 7 ساعت و 8 دقیقه و کمترین زمان صرف شده مربوط به فعالیت های داوطلبانه و خیریه یک دقیقه بوده است. در فصل تابستان مردان شاغل 7 ساعت و 26 دقیقه و زنان شاغل 5 ساعت و 10 دقیقه از اوقات 24 ساعت خود را به کار و فعالیت شغلی پرداخته اند.

برای جمعیت بیکار نیز بعد از فعالیت نگهداری و مراقبت شخصی (14 ساعت و 9 دقیقه)، استفاده از رسانه های جمعی با 3 ساعت و 29 دقیقه و فعالیت های خانه داری با 2 ساعت و 40 دقیقه بیشترین و فعالیت های داوطلبانه و خیریه با 3 دقیقه کم ترین زمان صرف شده را به خود اختصاص داده است.

بررسی گذران وقت در بین هر یک از طبقات جمعیت غیرفعال اقتصادی گویای آن است که، متوسط بیشترین زمان صرف شده مربوط به فعالیت های نگهداری و مراقبت شخصی است. همچنین در بین این گروه از جمعیت بعد از فعالیت مذکور، خانه داران به طور متوسط بیش ترین زمان خود را صرف گروه فعالیت های خانه داری (6 ساعت و 19 دقیقه) کرده، محصلان صرف گروه فعالیت‌های استفاده از رسانه های جمعی با 3 ساعت و 16 دقیقه و افراد دارای درآمد بدون کار (بازنشستگان و...) به طور متوسط بیش ترین اوقات خود را به فعالیت های استفاده از رسانه های جمعی با 3 ساعت و 5 دقیقه اختصاص داده اند.

بر پایه این گزارش، بررسی الگوی گذران وقت افراد باسواد 15 ساله و بیشتر گویای آن است که متوسط بیش ترین زمان صرف شده در شبانه روز بعد از گروه فعالیت نگهداری و مراقبت شخصی (13 ساعت و 30 دقیقه)، به خانه داری با 3 ساعت و 19 دقیقه اختصاص داشته است. این شاخص ها برای افراد بی سواد به ترتیب با 14 ساعت و 56 دقیقه مربوط به فعالیت نگهداری و مراقبت شخصی و 4 ساعت و 1 دقیقه مربوط به خانه داری است.

ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «10 تفاوت زنان و مردان ایرانی در گذران وقتشان طی 24 ساعت» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره 10 تفاوت زنان و مردان ایرانی در گذران وقتشان طی 24 ساعت فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.