زمان مطالعه: 3 دقیقه
آشنایی با یونیون پی (Union Pay)

آشنایی با یونیون پی (Union Pay)

آشنایی با یونیون پی، شرکت خدمات مالی و ارزی متعلق به کشور چین

در زندگی امروزه، روش های مختلفی برای خرید وجود دارد. در صورتی که محصولی از داخل کشور خریداری شود، شیوه های پرداخت وابسته به سیستم بانکی کشور و کارت بانکی خواهد بود. اما در صورتی که خرید وارد بخش بین المللی شود، همواره نام هایی نظیر Paypal، مسترکارت و ویزاکارت به گوش می رسد.

یونیون پی چیست؟

Union Pay یکی از شرکت های خدمات مالی متعلق به کشور چین است که امروزه با توجه به تحریم های مسترکارت، ویزا کارت و Paypal نسبت به برخی از کشورها، طرفداران بسیار زیادی پیدا کرده است. این شرکت به صورت عمده در زمینه های ارائه انواع کردیت کارت و دبیت کارت فعالیت دارد و زیر نظر بانک مرکزی چین مشغول به فعالیت است.

این شرکت در سال 2002 تاسیس شد و توسط بانک خلق چین به عنوان یک پروژه آینده دار، پشتیبانی کامل شد. این سرویس، بیش از سیصد موسسه مالی را در سراسر دنیا به هم مرتبط می سازد و کارت های آن با بیش از یک میلیون دستگاه خود پرداز همخوانی دارد و به هم مرتبط می شوند.

سرویس یونیون پی، به منظور رقابت در زمینه های خدمات مالی و پیشرفت آن پا به عرصه گذاشته است. این سرویس تاکنون موفق شده است در 168 کشور مختلف مورد تایید واقع شود و جزو یکی از روش های پرداخت به حساب بیاید. روند رشد سرویس یونیون پی به حدی بالا بوده است که نه تنها در آسیا، بلکه در قاره های دیگر و به خصوص آمریکا نیز مورد استفاده قرار می گیرد.

کارت یونیون پی
کارت یونیون پی

 

ارزهای پشتیبانی شده توسط یونیون پی

یونیون پی به عنوان یک سیستم پرداخت بین المللی، از 10 ارز جهانی پشتیبانی کامل می کند. این ارزها عبارت اند از:

  1. رنمینبی چین
  2. یورو
  3. پوند انگلیس
  4. دلار هنگ کنگ
  5. ین ژاپن
  6. پاتاکای ماکائو
  7. دلار نیوزیلند
  8. دلار سنگاپور
  9. بات تایلند
  10. دلار آمریکا

لازم به ذکر است که در صورت پرداخت یا برداشت های نقدی توسط کارت های یونیون پی، هیچ هزینه ای جهت تبدیل اخذ نمی شود و همچنین در صورت نیاز به تبدیل ارز، به صورت آنلاین ارزش پول مبدا و مقصد مقایسه شده و محاسبه می گردد.

پیشتازی یونیون پی

در سال 2005، شبکه مالی دیسکاور، از همکاری با شبکه مالی یونیون پی خبر داد. طی این توافق نامه، که مدت زمان طولانی پا برجا خواهد بود، استفاده از دیسکاور کارت، در دستگاه های خودپرداز متعلق به یونیون پی مورد قبول واقع شد. این قرارداد همچنین موجب شد تا کارت های یونیون پی در شبکه پالس آمریکا مورد تایید واقع شود. طی این توافقات، هر ایالت و منطقه ای که استفاده از کارت های دیسکاور مورد قبول واقع شود، استفاده از کارت های یونیون پی نیز مورد تایید خواهد بود.

یونیون پی
یونیون پی

 

پیشرفت سالیانه یونیون پی در بین سال ها 2010 تا 2015 به حدی بود که قابلیت پشتیبانی استفاده از شبکه یونیون پی در صورت در دسترس نبودن کارت یونیون پی به آن افزوده شد و پی پال با عقد قراردادی، استفاده از شبکه خود را برای دارندکان یونیون پی مقرر ساخت.

ایجاد سرویس Quick Pass

شرکت چینی یونیون پی، در راستای افزایش خدمات خود به متقاضیان، از چیپ های پرداخت هوشمند خود رونمایی کرد و قابلیت Quick Pass را به صورت رسمی معرفی کرد. کاربرد این قابلیت دقیقا همانند PayPass مسترکارت و PayWave ویزا برابری می کند و در بسیاری از سوپرمارکت ها و رستوران های سراسر دنیا پشتیبانی می شود. 

جهت استفاده از قابلیت های Quick Pass، نرم افزار مربوط به آن توسط یونیون پی ایجاد شد که توسط  کیف پول های دیجیتال پشتیبانی می شود. از جمله کیف پول هایی که از قابلیت Quick Pass یونیون پی بهره می برند می توان به سامسونگ پی، اپل پی و هواوی پی اشاره کرد.

حواشی یونیون پی

با توجه به همکاری عمده دو کشور چین و روسیه، استفاده از یونیون پی در کشور روسیه ممکن است جایگزین استفاده از سیستم های پی پال، ویزا و مسترکارت شود. همچنین با توجه به بالاگیری درگیری های روسیه در اوکراین و تحریم سرویس های پی پال، ویزا و مسترکارت، طبق اطلاعات منتشر شده در تاریخ 15 اسفند 1400، کشور روسیه قصد دارد همکاری خود را با سرویس یونیون پی افزایش داده و آن را جایگزین ویزا و مسترکارت کند.

نظر خود را درباره «آشنایی با یونیون پی (Union Pay)» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره آشنایی با یونیون پی (Union Pay) فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.