مطالعه: 1 دقیقه
معرفی گل پامچال

معرفی گل پامچال

گل پامچال در ایران در شب عید و اوایل بهار وارد بازار می‌‌شود. این گل در باغچه‌های کناره حیاط نمایی زیبا و شادی را به وجود می‌آورد و تنوع زیادی هم دارد.

گل پامچال یکی از گل‌های رنگارنگ و زیبایی است که قبل از فرارسیدن عید نوروز و در ماه اسفند در خیابان‌ها و گلفروشی‌ها می‌بینیم. اگر گل پامچال را از گلدان به باغچه انتقال دهید سال بعد هم گل می‌دهد. در ادامه با آسمونی باشید تا شما را با این گل زیبا آشنا کنیم و نحوه نگهداری این گل را هم آموزش ببینید.

معرفی گل پامچال برای عید نوروز + نحوه نگهداری
گل پامچال

معرفی گل پامچال

پامچال با نام علمی (Primula vulgaris)، از گیاهان علفی و ماندنی تیره پامچالیان (Primulaceae) است. گل پامچال ۵۰۰ گونه دارد. اگر شرایط برای پرورش گل پامچال مهیا باشد تا ۵ سال زنده می‌مانند. دمای معمولی اتاق را یعنی دمای متوسط در حد ۲۰ درجه سانتی گراد را دوست دارد. ارتفاع گیاه بین ۲۵ تا ۶۰ سانتی‌ متر متفاوت است و باید در فواصلی بین ۳۰ تا ۵۰ سانتی‌ متر کاشته شوند. برای تکثیر گیاه از طریق بذر باید از اواخر فروردین اقدام نمود و پس از بزرگ شدن بوته‌‌ها، آنها را به صورت نهال در محل مناسب نشا کرد.

primrose
پامچال آبی

گل پامچال برای شاداب ماندن به رطوبت بالایی نیاز دارد.

نگهداری کلی گل پامچال

بهتر است گل پامچال در خاک سبک با قدرت جذب رطوبت بالا کاشته شود. برای گل دهی گل پامچال در فصل زمستان، باید در فصل پاییز بوته‌‌های آن را با ارتفاعی در حدود بیست و پنج سانتی‌ متر به گلدان منتقل نمود و در گلخانه نگهداری نمود. خاک نرم حاوی خاکبرگ و شن برای آن کفایت می‌ کند ولی کود باید دو هفته‌‌ای یک بار داده شود. محل آفتابی و سایه آفتاب را دوست دارد و خاک آن باید غنی و زهکشی شده باشد.

در زمستان باید از نور کامل برخوردار باشد و در مواقع دیگر فقط جهت کاهش دما باید سایه ایجاد شود وگرنه گیاه به نور کامل نیازمند است. نیاز آبی این گیاه بالا است و هرگز نباید خاک گلدان خشک شود. اما از آب دادن بیش از حد هم به گل پامچال خودداری کنید تا ریشه‌ها نپوسند. 

معرفی گل پامچال برای عید نوروز + نحوه نگهداری
پامچال قرمز و نارنجی

نگهداری گل پامچال در آپارتمان

اگر می‌خواهید از گل پامچال در فضای بسته مانند آپارتمان نگهداری کنید، باید از نظر نور، آب و تغذیه شرایط مناسبی برای این گیاه فراهم کنید. پامچال برای زنده ماندن در فضای بسته به نور زیاد اما غیر مستقیم، آبیاری منظم و کوددهی فوری بعد از کاشت نیاز دارد. اگر گل‌های پژمرده را از پامچال جدا کنید، مدت گل‌دهی گیاه طولانی‌تر هم می‌شود. پامچال‌هایی که در گلدان و در فضای بسته از آن‌ها نگهداری می‌شود به خاک مخلوط گلدان سبک و غنی نیاز دارند که زهکشی خوبی داشته باشد.

 

نظر خود را درباره «معرفی گل پامچال» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره معرفی گل پامچال فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.