زمان مطالعه: 2 دقیقه
گشت‌وگذار در روستا‌های اطراف تبریز

گشت‌وگذار در روستا‌های اطراف تبریز

تبریز روستا‌های بکر و منحصر به فرد زیادی دارد. از لیقوان و کندوان معروف گرفته تا روستای حیله ور و قدمگاه که شاید از نظر بسیاری از گردشگران پنهان مانده‌اند.

تبریز روستا‌های بکر و منحصر به فرد زیادی دارد. از لیقوان و کندوان معروف گرفته تا روستای حیله ور و قدمگاه که شاید از نظر بسیاری از گردشگران پنهان مانده‌اند. سفر به این روستا‌های تبریز به لطف آب و هوای فوق‌العاده خنک منطقه، یکی از بهترین گزینه‌های گردشگری در فصل گرم است. شنیدن حکایت این روستا‌ها خالی از لطف نیست. در این مقاله قصد داریم شما را با برخی از روستا‌های تبریز آشنا کنیم.

روستای اشتبین

روستای اشتبین


روستای چراغیل تبریز

این روستا در 18کیلومتری جنوب شرقی آذرشهر و در دل حفره‌های کوه‌های آذربایجان قرار داشته و از نظر زمین‌شناسی در امتداد روستای کندوان واقع است. حفره‌ها و اتاق‌های سنگی این روستا بدون دخالت انسان به صورت طبیعی در دوران پیش از میلاد مسیح شکل گرفته است. خانه‌هایی ساخته شده از خشت هم کنار کوه وجود دارد که به زمان بعد از میلاد مسیح برمی گردد و خانه‌های بتنی متعلق به سالهای اخیر را نیز می‌توانید در طرف دیگر کوه ببینید. درواقع در کوچه پس کوچه‌های این روستا شما از سه دوره تاریخی عبور می‌کنید. کوه‌های اطراف چراغیل که حتی در بهار و تابستان هم پر از برف است، عامل ایجاد آب و هوای معتدل و خنک این منطقه در فصول گرم است. البته این روستا در تمام فصول سال دیدنی است، خصوصا رودخانه‌ی زیبایی که از کنار صخره‌های تاریخی روستا عبور می‌کند، منظره‌های با طراوتی و بی‌نظیری ایجاد کرده است. انواع گیاهان دارویی درکوه‌های اطراف روستای چراغیل به چشم می‌خورد. هم‌چنین خاک مرغوب و آب کافی این روستا به کشاورزی، باغبانی و دامداری در این منطقه رونق داده است.

روستای اشتبین تبریز

روستای اشتبین یا ماسوله آذربایجان که مربوط به دوره صفوی بوده، در شهرستان جلفا و در کنار رودخانه مرزی ارس قرار دارد. اشتبین روستایی بکر است که در دل کوه‌های بلند آذربایجان شرقی جای گرفته و از سه آبادی به نام‌های هراس، سیاوشان و جعفرآباد تشکیل شده است. معماری این روستا با توجه به قرارگیری در منطقه‌ی کوهستانی با شیب تند، پلکانی بوده، به‌طوری که سقف هر خانه، حیاط خانه دیگر است. خانه‌های روستای اشتبین از خشت، چوب و سنگ ساخته شده و کوچه‌های آن با پله‌های زیادی به یکدیگر راه دارد. اکثر بنا‌های روستا دارای نرده‌های زیبا، ستون‌های نقش‌دار و ارسی هستند که نشان از هنر اهالی این روستا دارد. آب و هوای این منطقه تحت تأثیر آب و هوای منطقه ارسباران، سرد و مرطوب و دارای زمستان‌هایی طولانی است. از طرفی به دلیل نزدیکی به دو رودخانه ارس و هراس، زمین‌های اطراف اشتبین از جنگل‌ها و مراتع سبز پوشیده شده و پر از باغ‌های وسیع و حاصلخیز است. اشتبین در فصل تابستان با آب و هوایی فوق‌العاده‌ای منتطر گردشگران است.

خرید بلیط هواپیما

اگر قصد سفر به تبریز زیبا و دیدن کردن از روستا‌های بهشتی اطراف آن را دارید، سفر هوایی به تبریز یکی از بهترین انتخاب‌هاست. برای خرید بلیط هواپیما لحظه آخری پلتفرم اسنپ ترپ را به شما پیشناد می‌دهیم. به بخش پرواز‌های داخلی در وبسایت یا اپلیکیشن اسنپ‌تریپ سر بزنید. مبدا و مقصد و تاریخ پروازتان را وارد کنید و دکمه‌ی جستجو را بزنید. لیستی از پرواز‌های موجود ایرلاین‌ها مختلف برای مسیر مورد نظر شما نمایش داده می‌شود. شما به راحتی می‌توانید بلیط را به صورت آنلاین خریداری کنید. برای پرواز برگشت هم بلیط هواپیما تبریز تهران را از قبل تهیه کنید تا بدون دغدغه چمدان سفر را ببندید.

ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «گشت‌وگذار در روستا‌های اطراف تبریز» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره گشت‌وگذار در روستا‌های اطراف تبریز فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.