زمان مطالعه: 2 دقیقه
گابلین

گابلین

گابلین نام نوعی موجود افسانه ای در فرهنگ غرب است که در برخی از فیلم ها و بازی های رایانه ای از آن استفاده می شود.

گابلین یکی از موجودات افسانه ای در فرهنگ غرب می باشد، که معمولاً دارای هیکل کوچک و چهره ای نامناسب است، به همین منظور در ساخت بعضی از فیلم ها و بازی های کامپیوتری، به منظور افزودن هیجان و ترس از آن استفاده می شود. در ادامه مطلب آسمونی درباره این موجود افسانه ای صحبت خواهیم کرد.

گابلین چیست؟

گابلین (Goblin) موجودی مرموز و دارای قدرت ماورای انسانی هستند و توانایی های خارق العاده ای دارند. گابلین ها به طلا و اشیای قیمتی علاقه زیادی دارند و سعی در جمع آوری جواهرات می کنند. بنابراین اشیای قیمتی انسان ها را گاهی بر می دارند و هر کاری برای دفاع از اموال قیمتی خود انجام می دهند.

آنها گنجینه های قیمتی خود را در اعماق زمین مخفی می کنند و حتی برای آنها تله و دام های محکمی کار می گذارند تا دست هیچ کس به آنها نرسد.

گابلین ها، جادویی مانند جادوی پریان دارند و از آن برای شوخی های فریبانه بر روی انسان ها استفاده می کنند.

همانطور که گفته شد گابلین یک موجود افسانه ای است که منشا آن مربوط به دوران قرون وسطی در اروپا از جمله انگلیس، ایرلند و اسکاتلند می باشد. البته در برخی از اقوام دیگر دنیا هم مانند هند، گابلین ها را نوعی جن می دانند، بسیاری از افراد معتقدند گابلین ها هنوز وجود دارند و بیشتر در جنگل ها زندگی می کنند.

گابلین ها چه شکلی هستند؟

موجود گابلین
عکس واقعی گابلین که درون جنگل گرفته شده است

 

آنها دارای قدی کوتاه و هیکلی ظریف اند، رنگ پوست گابلین ها معمولاً سبز است. دماغی بزرگ، پوستی تقریباً چروک و گوش هایی بلند و بدشکل دارند. بطور کلی آنها دارای ظاهری نامطلوب هستند.

حضور گابلین ها در فیلم ها و بازی های رایانه ای

در برخی از فیلم ها و بازی های کامپیوتری از شخصیت گابلین ها استفاده شده تا موجودات شرور را بدین شکل نشان دهند.

  • بازی کلش آو کلنز

در بازی معروف کلش آف کلنز، گابلین ها همان موجودات کوتوله سبزرنگ هستند که عاشق منابع اند و سرعتشان نسبت به بقیه نیروها بیشتر است.

  • سریال مرلین

در سریال مرلین، گابلین یک جادوگر کوتوله و مکار است که جواهرات را می دزدد و انسان ها را تسخیر می کند و می تواند در جلد آنها رسوخ کند.

  • بازی word of warcraft

در این بازی، گابلین ها باز هم موجوداتی سبزرنگ، زشت و کوتوله هستند. آنها در زمینه مهندسی و ساخت و ساز بسیار مهارت دارند و عاشق پول اند.

  • هری پاتر

موجود گابلین در هری پاتر
موجود گابلین در هری پاتر

 

در کتاب ها و فیلم های هری پاتر هم ردی از گابلین ها وجود دارد. آنها موجوداتی مثلاً متمدن هستند که دارای شغل بانکدار می باشند و از انسان ها خوششان نمی آیند.

  • کارتون شکارچیان ترول

در این کارتون، گابلین ها موجوداتی شرور و بد ذات هستند. اگر کسی یکی از آنها را بکشد، آنها باید انتقام همنوع خود را بگیرند وگرنه دست بر نمیدارند.

  • بازی آرکس فاتالیس

در این بازی، گابلین ها یکی از شخصیت های سرگرم کننده و اصلی به شمار می روند.

  • فیلم اسپایدرمن

در فیلم اسپایدرمن شگفت انگیز 2، گابلین ها (با عنوان شخصیت های Smurf) یکی از دشمنان برتر مرد عنکوبی هستند.

ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «گابلین» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره گابلین فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.