زمان مطالعه: 3 دقیقه
طرز تهیه کیک ساده خانگی

طرز تهیه کیک ساده خانگی

بسیاری دوست دارند جدای خریدن کیک، آنرا در خانه طبخ کنند و از دست‌پخت خود لذت ببرند فقط کافی است به دستور تهیه آن دقت کنید.

کیک ساده یکی از شیرینی‌های سالم و خوشمزه و عصرانه‌ای لذیذ در همه فصل‌ها است. با داشتن یک دستور پخت عالی به راحتی می‌توانید این کار را در اوقالت بیکاری، بخصوص برای مراسم‌ها و دورهمی‌های خود تهیه کنید. در ادامه با آشپزی آسمونی باشید تا طرز تهیه یکی از مدل‌های کیک ساده را آموزش ببینید.

مواد لازم برای تهیه کیک ساده خانگی

تخم‌ مرغ 3 عدد
شکر 1 پیمانه
آرد گندم 2 پیمانه
وانیل 1 قاشق مرباخوری
شیر نصف پیمانه
بیکینگ‌ پودر  2 قاشق مرباخوری
روغن مایع  نصف پیمانه
نمک یک پنس

 

نکته: یک پنس معادل مقداری نمک است که می‌توان آن را با دو انگشت اشاره و شصت برداشت.

طرز تهیه کیک ساده خانگی

طرز تهیه کیک ساده خانگی
طرز تهیه کیک ساده خانگی

ابتدا تمام مواد خشک را با هم مخلوط کرده و الک کنید. در ظرف دیگری تخم‌مرغ‌‌ها را به همراه شکر هم بزنید. بعد هم روغن و شیر را اضافه کنید. مواد خیس که مخلوط شدند می‌توانید مواد خشک را طی چند مرحله به آن اضافه کنید.

در آخر قالب مناسبی انتخاب کرده و کف آن را چرب ‌کنید. می‌توانید از روغن جداکننده هم برای چرب کردن قالب استفاده کنید. مایه کیک را داخل قالب بریزید و به مدت 40 دقیقه داخل فری که از قبل با دمای 180 درجه سانتی‌گراد گرم کرده‌اید، قرار دهید.

نکات کیک ساده خانگی

  1. توجه کنید که در طرز تهیه کیک ساده خانگی و تمام کیک و شیرینی‌های دیگر باید فر حداقل از نیم ساعت قبل گرم شود.
  2. در حین پخت کیک نباید از سر کنجکاوی فر را بازکنید. این کار باعث خوابیدن پف کیک شما می‌شود. بعد از اتمام پخت در فر را بازکرده و به کمک یک خلال‌دندان از مغزپخت شدن کیکتان مطمئن شوید.
  3. کیک را بلافاصله از قالب خارج نکنید. اجازه دهید بعد از خارج کردن کیک از فر قالب شما ده دقیقه در دمای آشپزخانه خنک شود.
  4. از کیفیت بیکینگ‌ پودر و تازه بودن آن اطمینان حاصل کنید. گاهی استفاده از بیکینگ‌پودر کهنه باعث گود شدن سطح کیک شما می‌شود.
  5. پرطرفدارترین کیک خانگی کیک شکلاتی است. می‌توانید نصف پیمانه از آرد گفته شده در دستور کم کنید و به جای آن از پودر کاکائو استفاده کنید. با این کار درنهایت یک کیک کاکائویی دارید. البته در این صورت بهتر است نصف پیمانه شکر هم به دستور طرز تهیه کیک ساده خانگی اضافه کنید.
  6. اگر روی کیک شما حالت چسبندگی داشت احتمالاً مقدار مایعاتی که در تهیه مایه کیک استفاده کرده‌اید بیشتر از مقدار دستور بوده است. البته در صورتی که کیک به میزان کافی نپخته باشد هم احتمال چسبنده شدن سطح کیک وجود دارد.
  7. در طرز تهیه کیک ساده اسفنجی باید از قالب بزرگ‌تر استفاده کنید. همچنین چرب کردن دیواره‌های قالب هم برای پخت کار درستی نیست. چرب کردن دیواره‌ها باعث گنبدی شدن سطح کیک شما می‌شود.
  8. نمک را از دستور طرز تهیه کیک ساده خانگی و هیچ کیک و شیرینی دیگری حذف نکنید. شاید میزان آن آن‌قدرها کم باید که به چشممان نیاید اما حضورش برای پف کردن بیشتر کیک شما ضروری است.
  9. نکته مهمی که در طرز تهیه کیک ساده خانگی اهمیت دارد توجه به میزان دمای فر است. دمای فر شما اگر بالاتر از میزان لازم باشد احتمال خمیری شدن و سنگین شدن بافت کیک شما وجود دارد. چون در دمای بالا قبل از آنکه کیک شما به خوبی پف کند و بپزد سطح رویی آن قهوه‌ای می‌شود و باید آن را از فر خارج کرد.
  10. طرز تهیه کیک ساده وانیلی را می‌توان با تغییرات کوچکی به یک کیک پرتقالی خوشمزه تبدیل کرد. برای این کار به جای شیر از آب‌پرتقال و به جای وانیل از رنده پوست پرتقال استفاده کنید.
  11. اگر فر ندارید اصلاً جای نگرانی نیست. طرز تهیه کیک ساده خانگی نیازی به فر ندارد. شما می‌توانید همین مراحل را طی کرده و در نهایت کیک را درون قابلمه و روی گاز بپزید. با این تفاوت که در طرز تهیه کیک ساده بدون فر به جای گرم کردن فر باید یک پایه فلزی را داخل یک قابلمه بزرگ‌تر از قالبتان قرار دهید و گاز را روشن کنید تا به مدت یک رب فضای درون قابلمه گرم شود. فراموش نکنید که باید درب قابلمه را با یک پارچه بپوشانید.
ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «طرز تهیه کیک ساده خانگی» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره طرز تهیه کیک ساده خانگی فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.