زمان مطالعه: 2 دقیقه
آشنایی با صرافی کوینکس (Coinex)؛ معرفی ویژگی ها و شیوه ثبت نام

آشنایی با صرافی کوینکس (Coinex)؛ معرفی ویژگی ها و شیوه ثبت نام

صرافی کوینکس، یکی از معروف ترین صرافی های رمزارزها است که می توان از داخل کشور از آن استفاده کرد.

با افزایش روز افزون قیمت رمز ارزها و استقبال زیاد مردم، صرافی های متعددی جهت پیشبرد درآمد، نقل و انتقال و خرید و فروش رمز ارزها ایجاد شده است. یکی از این صرافی های معتبر، کوینکس است. نکته ای که Coinex را در مقابل سایر صرافی ها متمایز می کند، عدم تحریم ایران از سمت این صرافی است به صورتی که ایرانیان می توانند با آی پی های خود اقدام به ثبت نام و استفاده از آنها کنند. با آسمونی همراه باشید تا با صرافی کوینکس به صورت کامل آشنا شویم.

تاریخچه کوینکس

اگرچه رمزارزها از سال 2008 با خلق بیت کوین، آرام آرام ایجاد شدند، اما صرافی کوینکس، سن و سال بسیار کمتری دارد. این صرافی در سال 2017 در کشور هنگ کنگ ایجاد شد و به صورت بین المللی فعالیت می کند. پشتیبانی و قابلیت های فوق العاده این صرافی در طول این چند سال به قدری قوی بوده است که کوینکس در بین 307 صرافی برتر در سال 2021 در رتبه 45 دنیا قرار گرفته است و از تا سال 2021 از 233 ارز به صورت کامل پشتیبانی می کند.

صفحه ثبت نام کوینکس
صفحه ثبت نام کوینکس

 

خالق صرافی کوینکس، آقای هایپو یانگ، می باشد. اولین حضور او در دنیای رمز ارزها به سال 2011 (3 سال بعد از خلق بیت کویت توسط ساتوشی ناکاموتو) برمیگردد. او در سال 2013 به یکی از مخاطبین رسمی بیت کوین تبدیل شد و به قدری در این زمینه پیشرفت کرد که توانست در سال 2017 زیر نظر گروه ViaBTC، صرافی کوینکس را افتتاح کند.

در صورتی که هنوز با بلاکچین و رمزارزها آشنایی ندارید مقاله زیر را مطالعه کنید:

بلاک چین را بهتر بشناسیم

ویژگی های کوینکس

کوینکس یکی از صرافی های بین المللی در شرق آسیا می باشد و به خاطر پشتیبانی های قوی شرکت مالک کوینکس توانسته است ویژگی های متعددی را در خود جای دهد که در اکثر صرافی های بزرگ دیگر دیده نمیشود. این ویژگی ها عبارت اند از:

  1. پشتیبانی 24 ساعته در هر هفت روز هفته
  2. کارمزد کم
  3. دارای احراز هویت با مدارک ایرانی 
  4. پشتیبانی از شماره های ایرانی با کد +98
  5. عدم تحریم ایران
  6. پشتیبانی از زبان های زنده دنیازبان فارسی)
  7. دارای رابط کاربری بسیار ساده
  8. پشتیبانی از 233 رمز ارز مختلف
  9. امنیت بسیار بالا

ثبت نام در کوینکس

برای ثبت نام در صرافی کوینکس می بایست مراحل زیر طی شود:

  1. وارد لینک "https://www.coinex.com/register" شوید.
  2. ایمیل معتبر وارد کرده و رمزی انتخاب کنید که حداقل یک حرف بزرگ، یک حرف کوچک و عدد داشته باشد.
  3. تیک قبول قوانین سایت را بزنید و روی Sign Up کلیک کنید.
  4. کد ارسال شده به ایمیل را تایید کرده و وارد اکانت خود شوید.
بخش تایید دو مرحله ای کوینکس
بخش تایید دو مرحله ای کوینکس

 

بعد از ساخت اکانت کوینکس، شخص می تواند با مراجعه به تب اکانت خود، نسبت به قراردادن تایید دو مرحله ای اقدام کند. با وارد کردن شماره موبایل و فعال کردن TOTP Authentication شخص می تواند از امنیت اکانت خود مطمئن شود. در صورت فعال کردن شماره موبایل، در هر اقدام برای اتصال به اکانت، شخص می بایست یک کد پیامک شده را داخل سایت وارد کند تا بتواند به اکانت خود وارد شود.

TOTP نوع دیگری از تاییدهای دو مرحله ایست که توسط نرم افزار Google Authentication اجرا می شود. با استفاده از این نرم افزار، فرد می بایست طی یک مدت زمان کوتاه، کدی که در گوشی به نمایش در میاید را جهت ورود به اکانت خود وارد کند و سپس اقدام به ورود نماید.

در صورت انجام مراحل فوق، اکانت شما به صورت رسمی ساخته می شود. در ادامه می توان با انتخاب گزینه Deposit و اتصال کیف پول خود به صرافی کوینکس، نسبت به  انتقال آن اقدام کنید. همچنین می توانید با انتخاب گزینه Buy Crypto، اقدام به خرید ارز دیجیتال کنید.

توجه: سایت کوینکس، از طرف ایران مسدود شده است و جهت وارد شدن به آن می بایست از طریق فیلترشکن اقدام شود.

نظر خود را درباره «آشنایی با صرافی کوینکس (Coinex)؛ معرفی ویژگی ها و شیوه ثبت نام» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره آشنایی با صرافی کوینکس (Coinex)؛ معرفی ویژگی ها و شیوه ثبت نام فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.