زمان مطالعه: 4 دقیقه
کوچک کردن شکم پس از زایمان

کوچک کردن شکم پس از زایمان

  عمل سزارين معمولا موجب آويزان شدن قسمت تحتاني شكم مي شود. همچنين سزارين تا حد زيادي شكل و فرم بدن...

عمل سزارین معمولا موجب آویزان شدن قسمت تحتانی شکم می شود. همچنین سزارین تا حد زیادی شکل و فرم بدن مادر را تغییر می دهد. بسیاری از مادران در خلاص شدن از شکم شل و آویزان خود مشکل دارند. آنها پس از عمل سزارین دست به روش های گوناگونی می زنند تا چربی شکم خود را آب کنند و براساس مطالعات، تنها عده معدودی از خانم ها موفق می شوند.

قسمت آویزان شکم پس از عمل سزارین می تواند پوست شکم شما آویزان شده، تنها عمل جراحی می تواند شما را به آرزوی تان برساند. ما در حال حاضر بحث خود را تنها به چربی محدود می کنیم.

این مقاله را بخوانید تا بدانید چگونه پس از عمل سزارین می توانید شکم خود را کوچک کنید.

رژیم غذایی برای آب کردن شکم پس از سزارین

بدن مادر پس از تولد نوزاد، بهبود را آغاز کرده و شیردهی هم تا حد زیادی به این فرآیند کمک می کند. بنابراین استفاده از رژیم های غذایی کم چرب، اصلا کار عاقلانه ای نیست. بدن شما به تمام مواد حتی چربی نیاز دارد. اما قطعا می توانید مقدار چربی دریافتی خود را کنترل کنید. از مصرف چربی زیاد خودداری کنید تا چربی شکم و وزن کلی بدن شما کم شود، در غیر این صورت در نهایت از چربی شکم شما چیزی کم نخواهد شد. رژیم های غذایی سرشار از پروتئین داشته باشید. پروتئین ها تا مدت زمان طولانی شما را سیر نگه می دارند و برای سیر بهبود بدن پس از عمل لازم هستند. همچنین آب فراوان بنوشید. آب، تقویت کننده مؤثر متابولیسم است. متابولیسم سریع به افزایش سرعت چربی سوزی در بدن کمک می کند. در برنامه غذایی خود فیبر فراوان بگنجانید. فیبر نیز به شما احساس سیری می بخشد و مانع پرخوری می شود. فیبر که در میوه ها و سبزی ها به وفور یافت می شود، تقویت کننده دیگری برای متابولیسم است.

زایمان

زایمان

ورزش های آب کردن شکم پس از سزارین

بهترین روش آب کردن شکم پس از عمل، ورزش کردن است. هیچ روشی بهتر از ورزش وجود ندارد که بدن را وادار به سوزاندن کالری و کاهش وزن در تمام قسمت ها کند. از این رو لازم است پس از زایمان، تحرک داشته باشید اما به ثبت نام در باشگاه و رژیم های غذایی آنچنانی فکر نکنید. همانطور که قبلا گفته شد، بدن شما پس از سزارین، ترمیم شده و بهبود می یابد. در این دوران بدن تغییرات تازه ای را تجربه می کند. هر استرسی می تواند این فرآیند بهبود را تحت تأثیر قرار دهد. منظور از تحرک جسمی، حرکاتی هستند که بدون اینکه بدن را تحت فشار قرار دهند، به سوزاندن کالری ها کمک می کنند. مثلا می توانید در خانه و با کمک تردمیل روزی یک ساعت پیاده روی کنید. پیاده روی بهترین ورزش برای سوزاندن کالری است. این ورزش تمام بدن را درگیر کرده و چربیها را در تمامی قسمت ها می سوزاند. (همچنین می توانید از دستگاه های ورزشی خانگی در منزلتان استفاده نمائید).

فعالیت دیگری که می توانید انجام دهید، کارهای منزل مانند تمیزکردن کف اتاق، شستن لباس و... است. این فعالیت ها به مرور زمان به آب شدن شکم کمک می کنند. در صورت امکان می توانید به فعالیت ها و ورزش های ایروبیک (هوازی) در خانه مانند، دوچرخه سواری، پیاده روی، دویدن و... بپردازید. این ورزش ها و فعالیت ها برای قلب و عروق بسیار سودمند هستند و در عرض چند دقیقه، ضربان قلب را افزایش می دهند و بدن را وادار به چربی سوزی می کنند. شما با انجام ورزش های شکم می توانید سرعت آب شدن چربی های این ناحیه را افزایش دهید. کلید موفقیت شما برنامه منظم ورزشی است. در انجام این حرکات، نظم و ترتیب داشته باشید تا شکم متورم شما در عرض یکی دو ماه کوچک و کوچک تر شود. با مطالعه این نکات باید آموخته باشید که برای کسب موفقیت، باید رژیم غذایی متعادلی را دنبال کنید و از زندگی بدون تحرک فاصله بگیرید. برای روزهای خود برنامه ریزی کنید تا خیلی زود به اندام دلخواه خود برسید.

ورزش های پس از زایمان

همچنین افراد می توانند حرکات زیر را به طور صحیح انجام دهند.

برای برگشت سریع تر عضلات شکم و سایر قسمت ها به حالت اولیه، انجام حرکات زیر نظر پزشک در زنانی که زایمان طبیعی کرده اند، توصیه می شود.

روی زمین صاف به پشت بخوابید. زانوهای خود را خم کرده و یک نفس عمیق کشیده و در همان حال سعی کنید قفسه سینه خود را ثابت نگه دارید طوری که شکم شما بالا برود (تنفس شکمی) حال به آرامی با تو کشیدن شکم هوا را خارج کنید. 3 تا 5 ثانیه در این وضع مانده و به حالت اول برگردید.

در حالیکه به پشت دراز کشیده اید، زانوها را خم کنید و کف پاها و شانه ها را به زمین تکیه دهید. دست ها را در دو طرف بدن قرار دهید. سپس هر دو زانو را به طرف راست و بعد به طرف چپ بچرخانید طوری که کم کم روی زمین قرار گیرد.

حرکت قبل را این بار درحالی که یکی از زانوها خم شده باشد. بدین ترتیب که ابتدا زانوی راست را خم کرده و آن را به طرف چپ بچرخانید، سپس زانوی چپ را خم کرده و به طرف راست خود بچرخانید.

به پشت خوابیده و زانوی خود را خم کنید. درحالی که پشت خود را به زمین چسبانیده اید، نفس عمیق بکشید (تنفس شکمی) و لگن خود را به سمت عقب حرکت دهید. سپس به آرامی ولی با توکشیدن عضلات شکمی و سفت کردن عضلات باسن هوا را خارج کنید. در این حالت 3 تا 5 ثانیه باقی مانده و بعد خود را شل کرده و استراحت کنید.

به پشت بخوابید، سر، شانه ها، بازوها و کف پاها را روی زمین تکیه دهید. حال سعی کنید باسن خود را تاحد ممکن بالا ببرید، طوری که بازوها در سطح زمین تکان نخورد. سپس آهسته به وضع اول برگردید.

به پشت بخوابید. بازوهای خود را با زاویه 90 درجه در دو طرف بدن قرار دهید. بعد دستها را بدون خم کردن آرنج از طرفین به بالای سر خود بیاورید تا به هم برسند. سپس به آهستگی آنها را به حالت اول برگردانید.

به پشت خوابیده و زانوها را خم کنید. نفس عمیق کشیده به آهستگی در حالت بازدم و در حالی که عضلات شکم را سفت می کنید، سر و شانه ها را از زمین بلند کرده، دست های خود را به طرف زانوها ببرید. پاهای شما باید ثابت و بی حرکت باشد. سپس به آرامی به وضعیت اول برگردید. این حرکت را چندبار تکرار نمائید.  

نظر خود را درباره «کوچک کردن شکم پس از زایمان» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره کوچک کردن شکم پس از زایمان فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.