زمان مطالعه: 2 دقیقه
کورت زوما؛ خبرسازترین فوتبالیست سال 2022

کورت زوما؛ خبرسازترین فوتبالیست سال 2022

کورت زوما بازیکن کنونی وستهام و مدافع میانی سابق چلسی این روزها خبرسازترین فوتبالیست جهانی شده است.

جنجال ها و حواشی مربوط به زوما از زمانی شروع شد که برادرش یوان، ویدئویی از کورت منتشر کرد که او ابتدا گربه ای را شوت می کند، پس از آن به دنبال گربه خود کرده و سرانجام یک سیلی به صورت گربه می زند.

پس از انتشار این ویدئو، هجمه ای بی سابقه علیه این بازیکن ایجاد شد تا جایی که زوما بلافاصله از حرکت خود عذرخواهی و اعلام کرد: می خواهم به همه اطمینان دهم که دو گربه ما کاملا سالم و در سلامت هستند. تمام خانواده ما آنها را دوست دارند و این اتفاق تنها یک بار افتاد و دیگر تکرار نخواهد شد.

با این حال جریمه ها یکی پس از دیگری در انتظار زوما بودند. باشگاه وستهام تصمیم گرفت دستمزد دو هفته‌ای این بازیکن را که حدود 250 هزار پوند می شود، به موسسات خیریه حمایت از حیوانات اختصاص داده و این‌گونه مدافع خود را جریمه کند. همچنین مقرر شده انجمن منع بدرفتاری با حیوانات کلاس‌هایی را برای او برگزار ‌کند تا درباره حیوانات آموزش دیده و بداند که چطور باید با آنها رفتار کند.

در ادامه شرکت آدیداس که تا پیش از این اسپانسر کورت زوما بود، اعلام کرد که این بازیکن از این پس ورزشکار این شرکت محسوب نمی شود. و سرانجام دیدیه دشان سرمربی تیم ملی فرانسه گفت: من بازیکنانی که مرتکب اشتباه شدند را در گذشته برای مدتی کنار گذاشتم. برای آن‌هایی که در ادامه راه اشتباه کنند هم رویکردم را عوض نخواهم کرد. تا عملا زوما را از تیم ملی کنار گذارد.

زوما از سال 2015 پیراهن بزرگسالان فرانسه را پوشیده اما در این سالها تنها 11 بازی ملی انجام داده و یک گل نیز مقابل آندورا به ثمر رسانده است.

اما علاوه بر زوما، برادر او هم از حملات در امان نماند. به طوری که  با اعلام رسمی باشگاه داگنهام و ردبریج، یوان زوما تا اطلاع بعدی از همراهی تیم در‌ مسابقات رسمی محروم خواهد بود. دلیل آن چه بود؟ یوان زوما کسی بود که فیلم گربه آزاری را ضبط و در فضای مجازی منتشر کرد.

نباید فراموش کرد که یکی از دلایل اصلی هجمه علیه زوما این است که او در طول این سالها هرگز به چهره کلیدی در تیم ملی فرانسه بدل نشده است. او که با نام کامل کورت هپی زوما در روز 27 اکتبر 1994 در لیون فرانسه متولد شده است، از سال 2009 تا 2014 را در تیمهای جوانان، تیم دوم و تیم اصلی باشگاه سن اتین فرانسه سپری کرد و آن گاه به چلسی پیوست. در فصل 15-2014 عنوان بهترین بازیکن جوان باشگاه از آن زوما شد. با این حال برای ورود او به جمع بازیکنان اصلی چلسی، زمان لازم بود. به همین خاطر باشگاه زوما را در فصلهای 18-2017 و 19-2018 به استوک سیتی و اورتون قرض داد.

سال گذشته زوما با چلسی قهرمان لیگ قهرمانان اروپا شد و سرانجام امسال به وستهام فروخته شد.در حالی که در چلسی قهرمان لیگ برتر در سالهای 2015 و 2017 و نایب قهرمان جام حذفی در فصلهای 2017، 2020 و 2021 شده بود. در چلسی او 322 بازی انجام داد و 20 گل نیز به ثمر رساند.

لازم به ذکر است که در بریتانیا، حیوان‌آزاری شش ماه تا پنج سال حبس دارد و در صورتی که دادگاه، کورت زوما را در ماجرای آزار دادن گربه ها مقصر بداند، ممکن است این بازیکن تیم ملی فرانسه به اشد مجازاتِ محکوم شده و راهی حبس شود. هرچند که در مورد فوتبالیست ها همیشه پول حلال مشکلات است و بعید است چنین مجازاتی در انتظار کورت زوما باشد.

ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «کورت زوما؛ خبرسازترین فوتبالیست سال 2022» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره کورت زوما؛ خبرسازترین فوتبالیست سال 2022 فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.