زمان مطالعه: 1 دقیقه
کلاهبرداری پیامکی یا تلفنی به بهانه برنده شدن در قرعه کشی

کلاهبرداری پیامکی یا تلفنی به بهانه برنده شدن در قرعه کشی

در روز های اخیر افراد سودجو با برقراری تماس و یا ارسال پیامک با محتوای برنده شدن در برنامه زنده تلویزیونی و رادیویی تقاضا پرداخت هزینه ارسال جایزه می کنند.

به گزارش آسمونی در جدیدترین روش به کارگرفته شده توسط این مجرمان، پس از برقراری تماس با فرد مورد نظر و اعلام برنده شدن در قرعه کشی رادیویی یا برنامه های تلویزیونی نظیر برنامه دست پخت و خندوانه و غیره و به منظور واریز نقدی وجه جایزه، شماره تلفن همراه، اطلاعات شناسنامه ای و کدملی وی را تقاضا می کنند.

 این کلاهبرداران برای جلب اعتماد قربانیان، بانک ملی و پیام رسان بله را به عنوان حامی مالی خود معرفی کرده و دستور قوه قضاییه مبنی بر غیرقانونی بودن درخواست شماره کارت بانکی توسط نهادها جهت واریز وجه جوایز قرعه کشی را یادآوری می نمایند.

در همین حین شماره همراه دریافت شده توسط فرد کلاهبردار وارد دستگاه هوشمند دیگری شده و از قربانی کد ارسال شده پیام رسان بله را دریافت می نمایند. پس از وارد کردن کد، دسترسی به شماره کارت فرد و تاریخ انقضای آن  مقدور شده و با درخواست رمز پویا از قربانی، زمینه برای برداشت از حساب وی ایجاد می گردد.

بر اساس اعلام رسمی روابط عمومی بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران در چند وقت اخیر افراد سودجو و کلاه برداری با برقراری تماس تلفنی و یا ارسال پیامک، اعلام می کنند که آن ها برنده یک جایزه ویژه در قرعه کشی یکی برنامه های مشهور و معروف صدا و سیما شده اید.

جوایزی مانند سفر به اماکن زيارتي داخلي و اتبات عالیات و  کمک هزینه های خرید کالا مانند خودرو و حتی تلفن همراه و ... و با ترغیب افراد به رفتن به نزدیک ترین خحودپرداز و پرداخت وجه به یک شماره حساب خاص، مالیات و هزینه جایزه خود را پرداخت کنند.

قافل از اینکه تمام این فرآیندها یک نمایش بوده است و از تکنیک های صوتی برای فریب مردم و ایجاد حس برنده شدن در یک مسابقه واقعی و همچنین با تقلید صدای مجری های صدا سیما، از اعتماد مردم سو استفاده کرده و اقدام به کلاه برداری می نمایند.

بنابراين و بر اسا اعلام رسمی سایت صدا و سیما  از هموطنان گرامي تقاضا مي شود از قبول درخواست تلفني افراد ناشناس مبني بر انجام هرگونه عمليات بانکي از قبیل  انتقال وجه، ارائه رمز اول و دوم عابر بانک، تغيير زبان دستگاه خودپرداز به انگليسي و انجام تراکنش و ... به بهانه برنده شدن در مسابقه ها و يا قرعه کشي هاي راديويي و تلويزيونی صدا و سیما جدا خودداري کنند.

 

 

ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «کلاهبرداری پیامکی یا تلفنی به بهانه برنده شدن در قرعه کشی» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره کلاهبرداری پیامکی یا تلفنی به بهانه برنده شدن در قرعه کشی فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.