زمان مطالعه: 1 دقیقه
کلاهبرداری به بهانه واریز اشتباهی پول به حساب

کلاهبرداری به بهانه واریز اشتباهی پول به حساب

در چند روز اخیر در فضای مجازی پیام هایی با محتوای کلاهبرداری از طریق واریز اشتباه پول از حساب در حال منتشر شدن است.

به گزارش آسمونی و به نقل از مشرق، یکی از روش‌های جدید کلاهبرداری و خالی کردن حساب بانکی افراد که در روز های اخیر بسیار مورد استفاده کلاهبرداران و سودجویان است ارسال پیامک واریز اشتباه پول به حساب بانکی دیگر و یا دادن شماره کارت یا حساب جدید برای انتقال مجدد پول است.

در این روش ابتدا فردی ناشناس با شما تماس گرفته یا پیامکی برایتان ارسال می‌کند و مدعی می‌شود مبلغی پول را به اشتباه برای شما واریز کرده است و سپس با ارسال یک شماره کارت جدید و یا حتی با ارسال یک لینک خاص برای انتقال پول به سازمان خیریه یا هر ارگان و شرکت خصوصی و دولتی درخواست می‌کند که پول را به او برگردانید.

با افزایش به کار رفتن این روش عجیب و غریب در جامعه کشورمان برخی از مسئولین نیرو انتظامی و واحد های پلیس فتا با اطلاع رسانی به موفع تلاش می کنند تا از رخ دادن این اتفاقات جلوگیری به عمل آید.

سرهنگ علی‌محمد رجبی، رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتای ناجا درباره این شگرد جدید کلاهبرداران چنین می گوید:  

برخی از کلاهبرداران و سودجویان در فضای مجازی با شیوه بازگشت وجه یا واریز اشتباه اقدام به کلاهبرداری از شهروندان می‌کنند. از این رو لازم است که شهروندان هوشیار بوده و توجه داشته باشند که هیچ بانکی اقدام به ارسال پیامک بازگشت وجه برای مشتریان خود نمی‌کند.

 در حالت دیگری از این شگرد مجرمان پیامکی با این محتوا برای مشتریان خود ارسال می‌کنند که مبلغی به اشتباه به حساب شما واریز شده و لازم است برای بازگشت وجه به لینک زیر مراجعه کنید یا اینکه یک شماره کارت با حساب جدید برای شما ارسال می کنند و در انتهای پیام نیز نام یکی از بانک‌ها را در آن قید می‌کنند و فرد مورد نظر با این خیال که وارد درگاه بانک مورد نظر می شود بر روی لینک کلیک می کند در حالی که با ورود به آن لینک درواقع به صفحات جعلی و فیشینگ،هدایت شده و سودجویان با دسترسی به اطلاعات حساب بانکی‌شان اقدام به خالی کردن حساب مورد نظر خواهند کرد.

در پایان لازم به ذکر است که بر اساس صحبت های رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتای ناجا شهروندان در نظر داشته باشید هیچ کدام از بانک های کشور پیامک حاوی لینک پرداخت برای برگشت وجه را برای مشتریان خود ارسال نمی‌کند و شهروندان در صورت مشاهده چنین مواردی لازم است از بازکردن لینک مذکور و درج اطلاعات خود در آن خودداری کنند و مراتب را از شعبه بانک مورد نظر خود و با دریافت گردش حساب خود پیگیری نمایند.

نظر خود را درباره «کلاهبرداری به بهانه واریز اشتباهی پول به حساب» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره کلاهبرداری به بهانه واریز اشتباهی پول به حساب فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.