زمان مطالعه: 4 دقیقه
کشور ونزوئلا

کشور ونزوئلا

کشور ونزوئلا در سواحل شمالی آمریکا جنوبی قرار دارد. دور تا دور این کشور جزایر کارائیب دیده می‌شود.

کشور ونزوئلا (Venezuela) در سواحل شمالی آمریکا جنوبی قرار دارد. دور تا دور این کشور جزایر کارائیب دیده می‌شود. پایتخت ونزوئلا شهر کاراکاس است. دین رسمی در این کشور مسیحیت است. و جمعیتی بیش از ۲۸.۵ میلیونی دارد. واحد پول کشور ونزوئلا بولیوار است. این کشور در سال ۱۴۹۸ مشهور به سرزمین زیبایی بوده است.با آسمونی همراه باشید.

آشنایی با کشور ونزوئلا

آشنایی با کشور ونزوئلا
آشنایی با کشور ونزوئلا

ونزوئلا از شرق با گویان (۷۸۹ کیلومتر)، از جنوب با جمهوری فدرال برزیل (۲٬۱۳۷ کیلومتر) و از غرب با کلمبیا (۲٬۳۴۱ کیلومتر) مرز مشترک دارد. در شمال ونزوئلا دریای کارائیب قرار گرفته که در آن کشورهای جزیره‌ای آمریکای مرکزی قرار گرفته‌اند. ونزوئلا همچنین جزیره‌هایی در آمریکای مرکزی دارد که کشوری واقع در آمریکای جنوبی و مرکزی محسوب می‌شود. طول خطوط ساحلی این کشور ۲٬۸۰۰ کیلومتر است.

ونزوئلا در میان کشورهای آمریکای لاتین قرار دارد و با توجه به قرارگیری استعمار امپراتوری اسپانیا در این ناحیه؛ فرهنگ‌پذیری آن تحت تأثیر اسپانیای نو قرار گرفته و بدین ترتیب زبان رسمی آن زبان اسپانیایی است. کریستف کلمب کاشف ایتالیایی‌تبار، به عنوان کاشف مأموریت گرفته از امپراتوری اسپانیا، وقتی در سال ۱۴۹۸ به کرانه‌های شرقی این کشور رسید، به قدری مجذوب چشم‌انداز منطقه شد که آن را «سرزمین زیبایی» (Tierra de Gracia) نامید که از آن زمان تاکنون لقب این کشور بوده‌است. ونزوئلا کشوری سرسبز در منطقه گرمسیری، دارای اقلیم گرمسیری است. ونزوئلا همچنین دارای تنوع زیستی فراوان است و میان کشورهای دارای تنوع زیستی فراوان قرار دارد.

بخش اعظم جمعیت این کشور در شهرهای شمالی و نزدیک کاراکاس پایتخت ونزوئلا زندگی می‌کنند. از شهرهای عمده این کشور می‌توان کاراکاس، ماراکایبو و والنسیا را نام برد. همچنین کاراکاس نهمین شهر بزرگ قاره آمریکا است. ونزوئلا با جمعیتی بالغ بر ۲۶ میلیون نفر مساحتی بالغ بر ۸۸۱٫۰۵۰ کیلومتر مربع دارد و زبان اسپانیایی در این کشور زبان رسمی دارد. پایتخت این کشور که زبان‌های محلی فراوانی در آن وجود دارد، کاراکاس است.

  • دین در ونزوئلا

با استعمار ونزوئلا توسط اسپانیا، به‌تدریج مسیحیت شاخه کاتولیک دین اکثریت مردم ونزوئلا شد. جوامع دروزی بسیاری هم در کشورهای اروپایی، انگلیسی‌زبان، لاتین‌زبان «ونزوئلا، کلمبیا و برزیل» و آفریقای غربی یافت می‌شود.

قوانین عمومی در ونزوئلا

  1. در کشور ونزوئلا حق ندارید در زمان تحصیل از کودکان کار بخواهید.
  2. تحصیل ابتدایی و سه سال پس از آن یعنی دوره میانی اجباری است.
  3. مردم کشور ونزوئلا علاقه زیادی به تماشای فیلم دارند.
  4. شما در سینمای این کشور حق صحبت حتی به اندازه یک کلمه ندارید.
  5. در قوانین کشور ونزوئلا زندگی با امید زیادی دنبال می‌شود.
  6. بانوان علاقه زیادی به کار و درآمدزایی دارند.
  7. طراحی پرچم کشور ونزوئلا از سوی دولت مشخص می‌شود.

ایالات های ونزوئلا 

ایالات های ونزوئلا 
ایالات های ونزوئلا 
نام ایالت ها
ایالت آمازون (پورتو آیاکوچو)
آنزوآتگویی (بارسلون ونزوئلا)
آپوره (سان فرناندو دی پور)
آراگوآ (ماراکای)
باریناس (باریناس)
بولیوار (سیوداد بولیوار)
کارابوبو (والنسیا)
کوجدیس (سان کارلوس)
دلتا آماکورو (توکوپیتا)
فالکون (کورو)
گوآریکو (سان خوآن دی لاس موروس)
لارا (بارکوئیزیمتو)
مریدا (مریدا)
میراندا (لاس تکوس)
موناگاس (ماتورین)
نووا اسپارتا (لا آسونسین)
پورتوگسا (گوآنارا)
سوکره (کومانا)
تاچیرا (سان کریستوبال)
تروجیلو (تروجیلو)
یاراکوی (سان فلیپ)
وارگاس (لا گواخیرا)
زولیا (ماراکایبو)

 

جاهای دیدنی کشور ونزوئلا

جاهای دیدنی ونزوئلا 
جاهای دیدنی ونزوئلا 
  • پارک ملی موروکوی

پارک ملی موروکوی در بخش شمال شرقی ونزوئلا قرار دارد و یک منطقه وسیع است که از جزایر متنوعی تشکیل شده است و سواحل شنی زیبایی دارد. این پارک دارای صخره‌های مرجانی و ماهی های گرمسیری است. دلفین‌ها و همینطور لاک پشت‌های دریایی این منطقه بسیار جالب هستند. شما می توانید با فلامینگو عکس بگیرید و همینطور از پوشش گیاهی موجود لذت ببرید.

  • مدانوس دکورو

مدانوس دکورو به تپه‌های شنی و ماسه‌ای ونزوئلا است که چشم‌انداز بسیار زیبا و عالی دارد. این تنگه در ارتفاع ۴۰ متری از زمین قرار دارند و رنگ نارنجی و زرد ترکیب شده‌اند. باد‌های تندی که در این بخش می‌رود سبب تغییرات این تپه‌ها می‌شود. این منطقه خشک است و پوشش گیاهی محدودی در آن دیده می‌شود.

  • پارک ملی موکیما

پارک ملی موکیما در ساحل شمال شرقی ونزوئلا قرار دارد، این منطقه محیط زیست دریایی بسیار عالی است. این منطقه زیبا به طور کلی دومین پارک ونزوئلا محسوب می‌شود. ۳۲ جزیره دور از ساحل در این بخش دیده می‌شود و یک مکان بسیار محبوب برای غواصی است.

  • آیلا مارگاریتا

آیلا مارگاریتا بزرگترین جزیره در ونزوئلا است و محل بی‌نظیر برای ورزش‌های آبی محسوب می‌شود. این منطقه دارای ۵۰ ساحل مجزا بوده و فعالیت‌های موج سواری و غواصی و اسکی روی آب در این منطقه دیده می‌شود. این منطقه بسیار خارق‌العاده طراحی شده است.

  • کوه رورایما

کوه رورایما از دیدنی‌های بسیار عجیب در ونزوئلا است که دارای ارتفاع ۲۸۱۰ متری است. این کوه از سمت برزیل وگویان به سکت جنوبی ونزوئلا کشیده شده است. به طور کلی این کوه دارای گیاهان و حیوانات و بافت طبیعی زیادی است.

  • خودرو کابلی

خودرو کابلی از عجایب ونزوئلا است که هر گردشگری باید آن را امتحان نماید این خودروها توسط مسیر کابلی مشخصی که در حدود ۱۲ کیلومتر است کشیده شده است. بیش از ۴۷۰۰ متر ارتفاع برای این بخش دیده می‌شود. خودرو کابلی در ونزوئلا در طول مسر متوقف می‌شوند.

  • کرونی

کرونی یکی از بهترین سواحل کارائیب است و هنوز هم خانه‌های استعماری این بخش شهرت خود را از دست نداده است. اگر علاقه به پرندگان نادر و حیات وحش داشته باشید این منطقه بی‌نظیر است. جنگل‌های انبوه این بخش کمی خوفناک هستند. این پارک زیبا دارای ۵۰۰ گونه پرنده بوده و بیش از ۲۰۰ نوع پروانه در آن دیده می‌شود.

  • لوس روکز

لوس روکز در سال ۱۹۷۲ توسط دولت ونزوئلا برای ایجاد یک اکوسیستم دریایی فراهم شده است. این پارک دریای پر از صخره‌های مرجانی زیبا و همینطور سواحل شنی سفید و چند رنگ است. این بخش دارای آب گرم بلوری بوده و قایقرانی و ماهیگیری در این بخش بسیار دیده می‌شود. این جزیره زیبا به طور کلی دارای چندین هتل کوچک بوده و می‌تواند برای عکاسان یک تجربه بی‌نظیر باشد. برای بازدید از این منطقه بهتر است که طول روز را انتخاب کنید.

تصاویر کشور ونزوئلا

مجتمع فرهنگی ترزا کارینیو در کاراکاس
مجتمع فرهنگی ترزا کارینیو در کاراکاس
جزیره مارگاریتا
جزیره مارگاریتا
آبشار آنجل بلندترین آبشار دنیا در پارک ملی کانایما
آبشار آنجل بلندترین آبشار دنیا در پارک ملی کانایما
شهر ونزوئلا
شهر ونزوئلا
شهر کاراکاس در ونزوئلا
شهر کاراکاس در ونزوئلا
نظر خود را درباره «کشور ونزوئلا» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره کشور ونزوئلا فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.