زمان مطالعه: 4 دقیقه
کشور رومانی

کشور رومانی

اگر اهل مهاجرت هستید بهتره با کشور رومانی آشنا شوید این کشور دارای جاذبه های گردشگری زیاد است و افراد زیادی علاقه به سفر به این کشور را دارند.

رومانی (Romania) یکی از کشور های اروپایی است. نام رومانی به معنای قلمرو امپراتوری رم می باشد. این کشور از باختر با مجارستان و صربستان و از شمال خاوری و خاور با مولداوی و اوکراین و از جنوب با بلغارستان همسایه است. پایتخت این کشور بخارست می باشد. هزینه های تفریح، حمل و نقل، آموزش، مواد غذایی و درمان در این کشور بسیار ارزان تر از سایر شهرهای اروپایی است. یکی از شادترین قبرستان های جهان در کشور رومانی قرار دارد؛ این قبرستان که در شهرستان مارامورس واقع شده، دارای سنگ قبرهایی رنگارنگ می باشد که در آن ها ویژگی های شخصیتی متوفی با خلاقیت های جالب به نمایش درآمده است.با ادامه مطلب آسمونی همراه باشید تا این کشور زیبا را بشناسید.

پایتخت بخارست
حکومت جمهوری
نیمه ریاستی
متمرکز
زبان رسمی رومانیایی
واحد پول لئو
کد کشور 40+
اختلاف ساعت با تهران نیم ساعت عقب تر از تهران
جهت رانندگی چپ
فرودگاه های بین المللی


فرودگاه بین‌المللی هنری کواندا
فرودگاه بین‌المللی اورل ولایکو
فرودگاه بین‌المللی ترایان وویا
فرودگاه بین‌المللی کلوژ-نپوکا
فرودگاه بین‌المللی بکو
فرودگاه بین‌المللی ترگو مورش
فرودگاه بین‌المللی یاش
فرودگاه بین‌المللی سیبیو
فرودگاه بین‌المللی میهایل کوگیالنیچونو
فرودگاه بین‌المللی اورادیا
فرودگاه بین‌المللی ستو ماره
فرودگاه بین‌المللی آراد

رومانی کجاست؟

رومانی کشوری است در جنوب خاوری اروپا. کشور رومانی در بازه زمانی سال های 1944 الی 1958 میلادی به اشغال شوروی درآمده بود که همین امر سبب ایجاد تحولات عظیمی در آینده این کشور شد.کشور رومانی به سه منطقه تقسیم شده است. مساحت این کشور 238 کیلومتر مربع و جمعیت 2/22میلیون نفر می باشد.

کشور رومانی در نقشه جهان
کشور رومانی در نقشه جهان

آب و هوای رومانی در طول سال

اب و هوای کشور رومانی به خاطر دوری از دریای آزاد معتدل قاره ای با ویژگی های شرایط آب و هوایی مخصوص اروپای مرکزی است. در این کشور چهار فصل مجزا وجود دارد. گاهی اوقات زمستان هایش بسیار سرد و تابستان هایش بسیار گرم می باشد. در ماه های تابستان حداکثر متوسط دما در شهر بخارست در حدود 29 درجه سانتی گراد و در ناحیه های جنوبی تر کشور ، درجه حرارت بین 25 تا 30 درجه سانتی گراد متغیر می باشد .

آداب و رسوم و فرهنگ رومانی

رومانی ها مذهبی و مودب می باشند به افراد مسن احترام می گذارند.به دلیل مشغله زیاد رومانی ها فرزندان خود را به پدر و مادرشان میسپارند و فقط زمانی بزرگ کردن بچه نصیبشان می شود که نوه خود را بزرگ کنند. رومانیایی ها از گذشته کشور خود به دلیل سختی های زیادی که به آنها وارد شد راضی نیستند. به اسانی به غریبه ها اعتماد نمی کنند. فقط خانواده و اشنا های خود را با نام کوچک صدا می زنند. اگر به خانه یک رومانیایی دعوت شدید گل، شکلات یا مشروبات الکلی هدیه مناسبی می تواند باشد.

طبیعت رومانی

طبیعت کشور رومانی
طبیعت کشور رومانی

یکی از زیباترین طبیعت ها در بین کشورهای اروپایی را طبیعت رومانی دارد.
چند نمونه از جاهای دیدنی این کشور:

  1. روستایی شبیه به رویاهای کودکی به نام روستای بیرتان
  2. کوهستان سبز
  3. قلعه ی افسانه ای

دولت رومانی

در این کشور رئیس جمهور توسط مردم انتخاب می شود. قدرت بین رئیس جمهور و نخست وزیر تقسیم می شوددر تصمیمات مهم کشور هر دو گزینه مهم هستند. در این کشور دو مجلس قانونگذاری وجود دارد. مجلس سنا در حال حاضر 140 عضو دارد و مجلس ملی نیز 346 عضو فعال دارد که امروز کشور را به دست گرفته اند. نمایندگان نیز برای دوره‌های 4ساله با رأی مردم به کاندیدهای حزب‌ها تعیین می‌شود.

اقتصاد رومانی

وضعیت صادراتی این کشور در زمینه منسوجات و پاپوش ها قرار گرفته است. این کشور صادرات را در وضعیت آهن آلات و همینطور ماشین آلات نیز رشد داده است. محصولات وارداتی کشور رومانی شامل ماشین آلات و تجهیزات و همینطور سوخت و مواد معدنی است.یکی از بیشترین درامد ها در این کشور حقوق پزشکی می باشد.

زندگی و کار در رومانی

زندگی و کار در رومانی
زندگی و کار در رومانی چگونه است؟

رومانی سریع ترین اقتصاد های در حال رشد را دارد به همین خاطر افراد زیادی به این کشور مهاجرت می کنند.
این کشور یکی از فقیرترین کشورها در اروپا و همچنین یکی از ارزان ترین کشورها است. برای کسانی که دنبال کشوری ارزان برای زندگی هستند رومانی بهترین گزینه هست.

هزینه ها در رومانی

  • هزینه مسکن در رومانی

هزینه های مسکن بر اساس محل و اندازه و موقعیت و یا اپارتمان بودن متفاوت خواهد بود. 

  •  آپارتمان (1 خوابه) در مرکز شهر: 1,412.14 لئو
  •  آپارتمان (1 خوابه) خارج از مرکز: 1,033.04 لئو
  • هزینه غذا در رومانی

غذا در رومانی بسیار ارزان است، و بیشتر وعده‌های غذایی کوچک در حدود 20 لئو هزینه دارد. در شهرهای توریستی و مهم مانند براشوو (brasov) یا سیگیشوآرا (sighisoara) وعده‌های غذایی به همراه نوشیدنی کمی گران‌تر است و چیزی در حدود 100 لئو می‌شود. هزینه‌ی خرید خواروبار برای یک هفته 160 لئو است.

  • هزینه حمل و نقل در رومانی

سیستم حمل و نقل در کشور رومانی
سیستم حمل و نقل در کشور رومانی

هزینه بلیط تک سفره اتوبوس‌ها و قطارها در حدود 4 لئو است. نرخ بلیط‌ اتوبوس‌ها و قطارهای میان‌شهری از 40 لئو برای یک بلیط درجه دو شروع می‌شود.

  • هزینه فعالیت های تفریحی

قیمت بازید از اکثر موزه‌ها و جاذبه‌های مختلف این کشور زیبا بیشتر از 20 تا 40 لئو نخواهد بود.

تور رومانی

اگر به تفریح علاقه مند باشید پیشنهاد می دهیم که حتما تور رومانی را همراه داشته باشید. امروزه نه‌تنها کشور رومانی از کشورهای خارجی پذیرای گردشگران است بلکه تعداد قابل‌ ملاحظه ایی از هم‌ وطنان ما نیز به این کشور سفرکرده و این آمار روزبه‌روز نیز افزایش می‌یابد.
بهترین زمان سفر به رومانیفصل تابستان می باشد زیرا بهترین فستیوال‌ها به‌خصوص فستیوال موسیقی در پایتخت رومانی یعنی بخارست برگزار می‌شود. فستیوال تایم شیفت و سامرول ازجمله این فستیوال‌هاست.

تور رومانی

مکان های برتر گردشگری این کشور:

  1. دلتای رود دانوب
  2. شهر کلوژنپوکا
  3. شهر مامایا
  4. شهر تیمیسوآرا
  5. شهر بخارست
  6. کلیسا های نقاشی شده
  7. شهر براسو

حقایق جالب در مورد رومانی 

  1. دارای سنگین ترین ساختمان جهان 
  2. دارای زیباترین جاده جهان
  3. امکان بازدید از بزرگ ترین پستاندار اروپا
  4. زادگاه بورات
  5. کپی فوق العاده از طاق پیروزی پاریس
  6. دارای رنگارنگ ترین قبرستان دنیا
  7. دومین یخچال زیرزمینی عظیم دنیا در کشور رومانی واقع شده است.
  8. هفت میراث جهانی یونسکو مربوط به رومانی است.
نظر خود را درباره «کشور رومانی» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره کشور رومانی فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.