زمان مطالعه: 5 دقیقه
بوسنی و هرزگوین

بوسنی و هرزگوین

بوسنی و هرزگوین کشوری واقع در شرق اروپا می‌باشد. این کشور دارای مناظر و طبیعت بسیار زیبا مانند سایر کشورهای اورپایی است.

بوسنی و هرزگوین بخاطر طبیعت  زیبا و آب و هوای دلچسبی که دارد مشهور شده است. زمستان های پر برفی دارد، بهار  و تابستانش هم بی‌نظیر است. هزینه زندگی در این کشور بسیار ارزان است. در مورد صادرات و واردات، بوسنی و هرزگوین حرف اول را در بین تمام کشورها می‌زند. وضعیت کاری در این کشور رشد معمولی خود را دارد. در ادامه مطلب آسمونی همراه باشید تا این کشور زیبا را بیشتر بشناسید.

پایتخت سارایوو
حکومت جمهوری دموکراتیک فدرال
زبان رسمی  بوسنیایی،کرواتی،صربی
واحد پول BAM
کد کشور 387
جهت رانندگی راست
اختلاف ساعت با تهران  2 ساعت و 30 دقیقه عقب تر از تهران
فرودگاه های بین‌المللی

فرودگاه بیت المللی توزلا، فرودگاه بین المللی بانیا لوکا
فرودگاه بین المللی سارایوو، فرودگاه بین المللی مووستار

 

بوسنی و هرزگوین کجاست؟

این کشور در جنوب شرقی اروپا قرار دارد همسایه های این کشور مونته نگرو و کرواسی می باشند.این کشور در شبه جزیره بالکان قرار دارد و بوسنی در شمال و هرزگوین در جنوب است که از دوبخش تشکیل شده اند.

بوسنی و هرزگوین روی نقشه
بوسنی و هرزگوین روی نقشه

آب و هوای بوسنی و هرزگوین در طول سال

کشور بوسنی و هرزگوین آب و هوای کوهستانی دارد و زمستان های سختی دارد و برف زیاد در مناطق کوهستانی شروع به بارش می‌کند .دمای هوا در ماه سپتامبر به زیر‌ صفر درجه میرسد و تابستان های گرم و بسیار زیبایی  دارد.

آداب و رسوم و فرهنگ بوسنی هرزگوین 

میانگین امید به زندگی در بین مردان بوسنی حدود 74 سال و در بین زنان بوسنیایی 79 سال است. 
مردم کشور بوسنی به زبان بوسنیایی صحبت می کنند و زبان رسمی آنها محسوب می شود. 
گردشگری در کشور بوسنیایی بسیار اهمیت دارد. اول اینکه خود مردم بوسنی به گردشگری اهمیت می دهند و دوم اینکه از گردشگران کشور خود استقبال می کنند. آنها مردمی مهمان نواز و مهربان هستند و فرهنگ و صمیمیت آنها بیشتر از سایر کشورهای اروپایی است.
مردمان بوسنی و هرزگوین فرهنگ بالایی در زمینه مذهب دارند صمیمی شدن در این کشور کار ساده ایی نیست و کمی در احوال پرسی سست عمل می‌کنند و تاکید بسیاری به آزادی فرهنگ دارند. یادتان باشد موقعی که با‌ تلفن‌ حرف می زنند از آن‌ها سوالی نکنید.

طبیعت بوسنی و هرزگوین 

طبیعت بوسنی و هرزگوین
طبیعت بوسنی و هرزگوین

کشور بوسنی و هرزگوین دارای جنگل های زیبا و سرسبز می باشد باران هایی که در این کشور می‌بارد به زیبایی های این کشور اضافه میکند.رودخانه ها و چشمه های پر  از آب بوسنی و هرزگوین بخاطر طبیعت زیبایی که دارد گردشگران زیادی را به خود جذب می‌کند. این کشور کوهستان های مرتفع دارد و مقصد بهتری  برای کوهنوردان است در زمستان هم بخاطر بارش هاي شدید برف مکانی عالی برای اسکی بازان می باشد. 

دولت بوسنی و هرزگوین

 در کشور بوسنی هرزگوین مجلس نمایندگان و مجلس اقوام وجود دارد که  این شورا برای دوره 4 ساله انتخاب می‌شود هر یک به صورت دو دوره 8 ماهه مشخص می‌شود.کشور بوسنی هرزگوین در سطح ملی بر اساس ریاست جمهوری و شورای وزیران و پارلمان طراحی شده است.

اقتصاد بوسنی و هرزگوین

 رشد اقتصاد در کشور بوسنی و هرزگوین بیش از 5.5 درصد تخمین زده شده  و یک‌میلیون و 26  هزار نفر به کار مشغول هستند این آمار نسبت به افراد بیکار رقم کمی می باشد و نشان دهنده این است که وضعیت کاری در این کشور تعریفی ندارد .دخانیات ذوب آهن و نساجی از صادرات کشور بوسنی و هرزگوین است و در صنایع چوب هم پیشرفت بسیار خوبی داشته است و خودکفا در زمینه برق می باشد هزینه زندگی کار و تحصیل در این کشور ارزان است. تورم در این کشور دو درصد بوده و بیشتر واردات خود را از کشور کرواسی دارد. واردات مواد غذایی ارگانیک بخش مهمی از واردات بوسنی و هرزگوین می باشد. 

زندگی و کار در بوسنی و هرزگوین 

زندگی و کار در کشور بوسنی و هرزگوین
زندگی و کار در کشور بوسنی و هرزگوین

زندگی در این کشور کمی کسل کننده است فرهنگ آپارتمان نشینی در بوسنی و هرزگوین برای مردم خیلی مهم بوده و شما نمی‌توانید در منزل صدای موسیقی را بلند کنید، اجازه بوق زدن ندارید بجز تایم زمانی که مشخص شده است . مردمان این کشور پرچم خود را عزیز می‌دانند و از نظر آنها پرچمشان همتایی ندارد ،رنگ های آبی و زرد در پرچمشان دیده می شود ،بیشتر شغل مردم این کشور نساجی و ذوب آهن می باشد طبق آمار به دسته آمده نزدیک یک میلیونو بیست و شیش هزار نفر در بوسنی و هرزگوین مشغول به کار می باشند.

هزینه ها در کشور بوسنی و هرزگوین 

 هزینه زندگی در بوسنی هرزگوین بسیار ارزان است. که در ادامه به شرح جزئیات می پردازیم.

  • هزینه اقامت بوسنی و هرزگوین

بسته به‌ جایی که شما  اقامت می‌کنید این هزینه ها متفاوت می‌باشد بر فرض مثال  اگر شما می‌خواهید یک آپارتمان در منطقه معمولی شهر خریداری کنید باید حدود 1700 یورو هزینه کنید و اگر در مرکز شهر باشد موضوع کمی فرق می‌کند.

  • هزینه غذا در بوسنی و هرزگوین

اگر یک وعده غذا در رستوان ارزان میل کنید باید 3 یورو هزینه کنیدو اگر دو نفر بوید و رستورانی که انتخاب کردید معمولی باشد15 یورو باید پرداخت کنید.
هزینه برخی از مواد غذایی در این کشور به قرار زیر است:

  1. قیمت شیر 1.25 یورو 
  2. قیمت سینه مرغ 305 یورو 
  3. قیمت نان 0.5 یورو
  4. قیمت سیب زمینی 0.5 یورو 
  5. قیمت گوشت گوساله 4.5یورو
  6. قیمت یک بطری آب 0.5 یورو
  7. قیمت سیگار20 عددی 2.50 یورو
  8. قیمت موز 1.5 یورو
  9. گوجه 1 یورو
  • هزینه حمل نقل در بوسنی و هرزگوین

حمل و نقل در کشور بوسنی و هرزگوین
حمل و نقل در کشور بوسنی و هرزگوین

در این کشور هزینه حمل و نقل بسیار ارزان است برای خرید بلیط ماهانه حمل نقل در این کشور باید 25 یورو هزینه کنید قیمت تاکسی ها حدودا 1.5 یورو است.

  • هزینه فعالیت های تفریحی در بوسنی و هرزگوین

  1. اگر بخواهید در باشگاه بدنسازی کشور بوسنی هرزگوین ثبت نام کنید باید 21 یورو هزینه در طول یک ماه پرداخت کنید.
  2.  باشگاه تنیس در این کشور حدود 8 یورو هزینه نیاز دارد.
  3. برای خرید یک بلیط سینما در این کشور 3 یورو هزینه نیاز می باشد.

تور بوسنی و هرزگوین 

تور بوسنی و هرزگوین
تور بوسنی و هرزگوین

در تور بوسنی و هرزگوین شما می‌توانید از دیدن مناظر زیبا و سرسبز و غذا های مشهور و مکان های دیدنی کوهستان های پربرف در زمستان دیدن کنید مساحت این کشور 129 هزار متر مربع می باشد. در این تور شما با مردمان مهمان نوازی روبرو می‌شوید که از سه قوم مسلمان، کروات و صرب باهم زندگی می‌کنند. بهترین زمان سفر به این کشور تابستان و بهار می باشد شما می‌توانید از دیدن طبیعت بکر این مناطق استفاده کنید.

چیز هایی که باید در مورد کشور  بوسنی و هرزگوین بدانید!

بوسنی و هرزگوین دارای جنگل های بارانی میباشد وسعت این جنگل حدود 1400 هکتار است این جنگل در یونسکو به ثبت رسیده است.
این کشور دارای سه زبان و سه رئیس جمهور می‌باشند. شهروندان این کشور بوسنیایی، صرب، کروات هستند که ممکن است هر کدام اعتقادات‌ مذهبی خودشان را مانند ارتدکس، مسلمان، کاتولیک، داشته باشند و هر کدام زبان مخصوص خود را دارند.
اولین مسجد جهان که برق مجهز شد مسجد غازی خسرو بیک بود این مسجد یکی از قدیمی ترین و بزرگترین مسجد بوسنی به حساب می آید.

نظر خود را درباره «بوسنی و هرزگوین» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره بوسنی و هرزگوین فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.