زمان مطالعه: 2 دقیقه
نگاهی به کتاب آدم های موازی

نگاهی به کتاب آدم های موازی

اختصاصی آسمونی نقد از لاله عالم؛ کتاب آدم های موازی چالش های مهاجرت و زندگی افراد را در یک شهر بزرگ نشان می دهد.

كتاب "ادم هاى موازى "درباره عده اى است كه برخى در موازات همديگر قدم بر مى دارند و برخى به نوعى با همديگر گره خورده اند. در اين كتاب شخصيت هاى متعددى وجود دارند كه هر يك قهرمان زندگى خود هستند. شخصيت هاى كتاب هم جوانان هستند و هم ميان سال ها، زنان و مردان، متاهل ها و مجرد ها.وجه مشترك قهرمانان اصلى ؛ سارا، معصومه، پرستو، فرهاد، در اين است كه همه شهرستانى هستند و اكنون ساكن شهركى در اطراف تهران مى باشند.انها كه اكثرا در شاخه هاى هنرى فعاليت مي كنند به اين اميد به تهران امده اند تا در جايى زندگى كنند كه امكان فعاليت هنرى برايشان بيشتر باشد، اما در اين كلان شهر بزرگ ، علاوه بر مشكلات شخصى خودشان ، بايد با مشكلات زندگى در پايتخت نيز كنار بيايند.

شايد به مانند شرقى هايى كه به خارج از ايران مهاجرت مي كنند كه هم بايد با مشكلات فرهنگي خود كنار بيايند و هم با غم غربت و چالش مشكلات اقتصادى و فرهنگى . شخصيت هاى اصلي داستان با شخصيت هاى فرعى گره مى خورند كه خوب يا بد در سرنوشت انها تاثير اساسي دارند؛ پارسا ، ناصر ، مريم ، مهسا ، نيما ، نازنين ، پريسا ،حميدى ، خسرو و....

يكي از شخصيت هاى داستان، "سارا" ادبيات نمايشي خوانده اما مجبور است براى گذراندن مخارج زندگى به تدوين فيلم هاى تبليغاتى روى اورد و به قول "فريد"، هنرش را بفروشيد. از سوى ديگر او با وجود زيبايي و تحصيل كرده بودن فرد مناسبى براى ازدواج به سمتش نمي ايد و تنها افراد فرصت طلبى سراغش را مي گيرند كه يا درلباس استاد دانشگاه مانند"پارسا" از وى قصد سواستفاده دارند يا فرد ديگري به اسم “حميدى “كه انهم در ظاهر هنرمند صاحب اموزشگاه با اين كه متاهل است ، به او نظر دارد يا جوانكى به اسم "فريد "كه او هم نظر جدى و ابرومند به وى ندارد. شخصيت ديگر داستان، معصومه، ادامه زندگى و بقايش منوط به نظر لطف ناصر خان، پدر شوهر دخترش و برادر شوهر سابقش است، انهم در صورتي كه دخترش فرزندى پسر به خانواده اهدا كند."فرهاد "تنها شخصيت اصلى مرد داستان ، سرنوشتش موازى با ديگر قهرمانان است اما به نوعى با "معصومه "پيوند خورده است. پرستو ديگر كاراكتر اصلى داستان نيز زخم خورده از فاميل، خسرو و در موازات "معصومه "و "سارا "قدم بر مى دارد.

كتاب ادم هاى موازى بانگاهى زنانه و به نوعى به قربانى شدن افراد به دست خانواده، سنت هاى غلط ، بى فرهنگى و زياده خواهى برخى مردها اشاره دارد

ادم هايي كه در جامعه در عين حال كه اسير برخى سنت هاى غلط هستند بايد با موج تهاجمى روابط ناپسند غربى نيز دست و پنجه نرم كنند.كتاب ادم هاى موازى در سبك نيز نامتعارف است و از زمره رمان هاى مدرن به حساب مى ايد ، رمانى كه از داستانك هاى مرتبط به هم تشكيل شده است.ادم هاى موازى به قلم "زهره الحمدى "خبر خوب از امدن يك نويسنده زن قدرتمند در عرصه ادبيات و داستان نويسى است.

نظر خود را درباره «نگاهی به کتاب آدم های موازی» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره نگاهی به کتاب آدم های موازی فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.