زمان مطالعه: 1 دقیقه
کتب فارسی کتابخانه کنگره آمریکا

کتب فارسی کتابخانه کنگره آمریکا

سایت کتابخانه کنگره آمریکا برای فارسی زبانان و علاقمندان کتاب برای مدتی بعضی از کتاب های فارسی خود را برای دانلود به نمایش گذاشته است.
در این مطلب می خوانید : [بستن]

کتابخانه کنگره آمریکا یکی از کتابخانه های بزرگ جهان است. در این کتابخانه کتاب های ارزشمند و قدیمی بسیاری وجود دارد که شاید بازدید از این مکان فرهنگی و ورق زدن جلد کتاب های مورد نظرتان امکان پذیر نباشد. سایت این کتابخانه برای مدتی کتاب‌ های فارسی نادر و قدیمی خود را در دسترس عموم قرار داده. در ادامه با آسمونی باشید تا نحوه بازدید از این کتابخانه را مطلع شوید.

معرفی

کتابخانه کنگره آمریکا (Library of Congress) یکی از قدیمی‌ ترین انستیتوی فرهنگی دولت فدرال آمریکا و بزرگ‌ ترین کتابخانه جهان است که در پایتخت ایالات متحده آمریکا شهر واشینگتن دی‌ سی، محله کپیتال هیل قرار دارد.
این کتابخانه شامل بیشتر از 30 میلیون کتاب و اسناد چاپ شده به 470 زبان مختلف می باشد. بسیاری از این کتاب های ارزشمند، دستنویس هستند. این کتابخانه به دستور رئیس‌ جمهور وقت جان آدامز در سال 1800 تاسیس شد و در همین زمان پایتخت آمریکا از فیلادلفیا به واشینگتن منتقل شد. وقتی که در سال 1814 نیروهای بریتانیایی اقدام به آتش زدن کتابخانه نمودند، کتابخانه شامل 3000 جلد کتاب بود. توماس جفرسون با اهدای کتابخانه شخصی خود که حاوی 6500 نسخه کتاب از جمله یک نسخه قرآن نیز بود اقدام به احیای مجدد این کتابخانه مهم کرد.

دانلود کتاب

سایت کتابخانه کنگره آمریکا
سایت کتابخانه کنگره آمریکا

 

اما سایت کتابخانه کنگره آمریکا برای علاقمندان به کتاب های قدیمی اقدام جالبی نموده است. کتابخانه کنگره آمریکا مجموعه‌ ای از کتاب‌ های خطی نفیس فارسی را برای مشاهده آنلاین و همینطور دانلود، در وب‌ سایت خود قرار داده است. کتاب ها به زبان فارسی قدیم نگاشته شده اند و بسیاری از آنها دستنویس هستند. سال های بسیار دور کشورهایی مانند تاجیکستان، افغانستان، هند، ازبکستان، عراق و بخشهای زیادی از آسیا جزئی از ایران بوده اند و کتاب ها به زبان فارسی نگاشته میشده است و برای این کشورها هم کتاب های فارسی زبان به نمایش در می آید.

  • برای مشاهده و دانلود کتاب مورد نظر از طریق لینک زیر وارد شوید:

https://www.loc.gov/collections/persian-language-rare-materials

<strong><a title=دانلود کتاب اخلاق محسنی" width="800" height="450" />
دانلود کتاب اخلاق محسنی

تصویر بالا بخشی از سایت کتابخانه کنگره آمریکا است. به عنوان مثال یکی از کتاب ها "کتاب اخلاق محسنی" می باشد. فقط کافیست روی Kitāb-i akhlāq al-muḥsinī کلیک کرده تا وارد صفحه دیگری شوید. در بخش دانلود که به صورت pdf می باشد روی Go کلیک کرده تا کتاب مورد نظرتان دانلود شود. کیفیت کتاب هم بسیار خوانا می باشد.

کتاب های فارسی سایت کتابخانه کنگره آمریکا
کتاب های فارسی سایت کتابخانه کنگره آمریکا

 

نظر خود را درباره «کتب فارسی کتابخانه کنگره آمریکا» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره کتب فارسی کتابخانه کنگره آمریکا فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.