زمان مطالعه: 1 دقیقه
باارزش ترین جایزه فوتبالی را کدام کاپیتان ها تصاحب کرده اند؟

باارزش ترین جایزه فوتبالی را کدام کاپیتان ها تصاحب کرده اند؟

سال 2022 سال برگزاری جام جهانی است. این بار کدام کاپیتان جام را بالای سر می برد؟ مروری داریم بر کاپیتان هایی که باارزش ترین جایزه فوتبالی را بالای سر برده اند.

 

فیلیپ لام آخرین کاپیتان آلمانی بود که جام جهانی را تصاحب کرد. لام 30 ساله در بازی شماره 113 خود برای تیم ملی آلمان در فینال جام جهانی 2014 مقابل آرژانتین به میدان رفت و با برد(1-0) ژرمن ها فاتح جام شد. او آن گاه برای همیشه از تیم ملی خداحافظی کرد و لام را پس از آن، هرگز در جام جهانی ندیدیم.
خوزه ناسازی ملقب به « مارشال» کاپیتان اروگوئه در جام جهانی 1930 بود. ناسازی که در این تصویر پیشاپیش بازیکنان اروگوئه دیده می شود پس از قهرمانی در المپیک های 1924 و 1928 در 29 سالگی جام جهانی را نیز برنده شد.

 

دو کاپیتان ایتالیا در جام جهانی 1934. ایستاده از چپ: ویرجینیو روسه تا، جیامپیرو کومبی و اومبرتو کالیگاریس. پیش از جام جهانی کالیگاریس کاپیتان ایتالیا بود اما در طول مسابقات این بازوبند نصیب کومبی شد و دروازه بان ایتالیا در پایان جام با برد(2-1) ایتالیا مقابل چکسلواکی جام را تصاحب کرد.

 

 

فینال 1938 و مراسم آغازین با دو کاپیتان. جوزپه مه آتزا( چپ) کاپیتان ایتالیا و گیورگی شاروشی( راست) همتای مجاری او. در پایان این مه آتزا بود که جام را بالای سر برد. او در 28 سالگی برای دومین بار فاتح جام می شد.
اوبدولیو واره لا دومین کاپیتان اروگوئه ای بود که جام جهانی را به دست می آورد. واره لا هافبک تدافعی و مدافع پنارول بود که در 32 سالگی با اروگوئه در ماراکانا برزیل را شکست داد و جام 1950 را از این کشور به اروگوئه آورد.
دوازده سال پس از قهرمانی در جام جهانی. فریتز والتر کاپیتان ژرمن ها در جام جهانی 1954 بود و در 33 سالگی افتخار قهرمانی در این مسابقات را به دست آورد. او را در مسابقات جام جهانی 1966 در جمع بازیکنان تیم ملی اسپانیا مشاهده می کنید.
مجسمه ای از هیلدرالدو بلینی در ورودی استادیوم ماراکانا. بلینی 28 ساله در مسابقات 1958 اولین برزیلی بود که جام جهانی را بالای سر برد. او در حالی کاپیتان برزیل بود که تنها یک سال قبل از جام پیراهن برزیل را برای اولین بار به تن کرده بود و تا شروع مسابقات تنها 8 بازی ملی کرده بود.
در سال 1962 بلینی در تیم ملی برزیل حضور نداشت و این مائورو راموس بود که در 31 سالگی به عنوان کاپیتان برزیل در جام حضور یافت و قهرمانی را جشن گرفت. مدافع سانتوس برای این که عکاسان بهتر از او عکس بگیرند بالای یک سکو رفت و جام را بالای سر برد تا این مساله به یک عادت همیشگی بدل شود.

 

 مهدی زارعی

نظر خود را درباره «باارزش ترین جایزه فوتبالی را کدام کاپیتان ها تصاحب کرده اند؟» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره باارزش ترین جایزه فوتبالی را کدام کاپیتان ها تصاحب کرده اند؟ فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.