درج نظر
مطالعه: 2 دقیقه
کالابرگ الکترونیک یا کوپن

کالابرگ الکترونیک یا کوپن

طرح کالابرگ الکترونیکی توسط دولت اجرا شده است البته مانند دهه 60 و 70 قرار نیست برگه های کاغذی را در اختیار مردم قرار دهند و با تحویل آنها به مغازه دار کالاهای اساسی را تهیه کنند.

طرح کالابرگ الکترونیکی توسط دولت اجرا شده است البته مانند دهه 60 و 70 قرار نیست برگه های کاغذی را در اختیار مردم قرار دهند و با تحویل آنها به مغازه دار کالاهای اساسی را تهیه کنند. در ادامه مطلب آسمونی درباره اینکه کالابرگ چیست و جزئیات آن صحبت می کنیم.

کالابرگ الکترونیکی چیست؟

دولت تصمیم دارد مردم بتوانند کالاهای اساسی خود را با استفاده از کالابرگ الکترونیک تهیه کنند. با استفاده از این روش، کالاهای اساسی با قیمت کمتری در اختیار مردم قرار می گیرد. طرح ملّی کالابرگ الکترونیکی با عنوان "طرح فجرانه" در راستای حمایت مضاعف از سبد غذایی خانوار یارانه‌بگیر با اولویت خانوار دهک‌های اول تا هفتم، از 17 بهمن‌ماه 1402 آغاز و تا 17 اردیبهشت‌ماه سال آینده ادامه خواهد داشت. همچنین نیازی نیست افراد یکجا اعتبار خود را خرید کنند بلکه می‌توانند طی یک ماه خریدشان را انجام دهند.

چه اقلامی می توان با کالابرگ خرید ؟

در "طرح فجرانه" یک سبد ۱۱ قلمی شامل:

  1. گوشت مرغ
  2. گوشت قرمز
  3. برنج
  4. روغن
  5. ماکارونی
  6. شیر
  7. پنیر
  8. ماست
  9. قند و شکر
  10. تخم‌مرغ
  11. حبوبات

این اقلام برای هر فرد با قیمت‌های مبنای سال ۱۴۰۱ و مابه‌التفاوت آن قیمت‌ها با قیمت روز(۱۴۰۲) از محل یارانه جدید دولت تأمین خواهد شد.

مبلغ اعتبار کالابرگ برای هر شخص 220 هزار تومان می باشد

مبلغ حمایتی دولت به‌صورت اعتبار در حساب سرپرست خانوار تخصیص یافته و در زمان خرید و متناسب با میزان خرید مصرف می‌شود.

کارت کالابرگ الکترونیک

قرار نیست چیزی به شکل کوپن یا کارت جدید در اختیار مردم قرار گیرد، بلکه افراد با استفاده از همان کارت های بانکی خود و همان کارتی که یارانه به حسابشان واریز می شود می توانند کالاهای اساسی را خریداری کنند. زیرا مبلغ کالابرگ الکترونیک به حساب آنها واریز می شود و دیگر نیازی به افتتاح کارت جدید نیست.

نحوه استفاده از کالابرگ

شهروندان برای شناسایی فروشگاه‌های عامل طرح فجرانه می‌توانند به نرم‌افزار کاربردی شما مراجعه و فروشگاه‌های اطراف خود را مشاهده کنند. این برنامه از طریق سایت https://shoma.sfara.ir و یا اجرای کد دستوری *۵۰۰*۱۴۶۳# قابل دریافت است.

زمان واریز کالابرگ اسفند ماه 1402

بر اساس توضیحات مشاور معاون رفاهی و امور اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ، اعتبار ۲۲۰ هزار تومانی کالابرگ الکترونیک در ماه اسفند بین روز‌های ۱۸ تا ۲۰ این ماه شارژ خواهد شد. بنابراین مشمولان در ماه اسفند نیز مانند بهمن دو یارانه دریافت می‌کنند، نخست یارانه تشویقی که در قالب طرح فجرانه اعتبار آن به ۲۲۰ هزار تومان افزایش یافته و از طریق آن می‌توان ۱۱ قلم کالای اساسی را خریداری کرد و دوم، یارانه نقدی است که بر اساس زمان‌بندی‌های مشخص واریز خواهد شد.

زمان واریز کالابرگ فروردین ۱۴۰۳

یارانه نقدی فروردین ۱۴۰۳ طبق ماه قبل در سال گذشته در همان تاریخ پرداخت می‌شود و واریز سومین شارژ ۲۲۰ هزار تومانی کالابرگ در تاریخ ۱۷ الی ۱۸ فروردین همچون ماه‌های قبل شارژ می‌شود.

چگونه بفهمیم کدام دهک درآمدی هستیم ؟

هموطنان می‌توانند برای اطلاع از دهک‌بندی خود شماره گویای ۰۹۲۰۰۰۰۶۳۶۹ را شماره‌گیری کنند. بعد از تماس، با وارد کردن کد ملی سرپرست خانوار و همچنین وارد کردن یک شماره تلفن همراه که به نام سرپرست است، دهکی که در آن قرار دارند اعلام می‌شود.

نظر خود را درباره «کالابرگ الکترونیک یا کوپن» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره کالابرگ الکترونیک یا کوپن فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.