زمان مطالعه: 6 دقیقه
کارهایی که قبل رفتن به سفر خارجی باید انجام دهیم‌

کارهایی که قبل رفتن به سفر خارجی باید انجام دهیم‌

قبل از سفر باید کارهای ضروری که نیاز هست را انجام دهید تا با خیالی آسوده سفر کنید اما این کارهای ضروری شامل چه مواردی می شود؟
در این مطلب می خوانید : [بستن]

سفر خارجی یک تجربه شگفت انگیز و سرشار از تفریح، تاریخ و فرهنگ می‌باشد. اخیرا به خاطر گسترش دامنه کسب و کار ممکن است شما نیاز پیدا کنید به یک سفر خارجی بروید. مهم این است که شما بتوانید بدون دغدغه از پس این مسافرت بر بیایید. قبل از سفر به هر کشور خارجی باید یک‌ سری کارها انجام شود. برای آشنایی با کارهای قبل از سفر خارج از کشور در ادامه مطلب با آسمونی همراه شوید. 

شرایط ویزای آن کشور را حتما چک کنید

اگر کشور مقصد ویزا نیاز دارد برای دریافت آن اقدام کنید. برای سفر به بعضی کشور ها مانند ترکیه نیازی به ویزا نخواهید داشت.

از سندهای مهم عکس بگیرید

قبل از سفر از مدارک مهم خود مثل گذرنامه، شناسنامه، واچر هتل، بلیط هواپیما، گواهینامه و ... به وسیله دوربین عکاسی عکس بگیرید و یا در گوشی خود عکس ها را ذخیره کنید. به همراه داشتن یک کپی از تمامی مدرک ها و نسخه الکترونیکی نیز به شما کمک می کند در صورتی که با مشکل مواجه شدید از آن استفاده کنید.

به کسی بسپارید تا از خانه شما محافظت کند

از مهم ترین کارهای پیش از سفر می توان به سپردن خانه به کسی اشاره کرد. اگر می‌خواهید به مدت طولانی مسافرت بروید بهتر است خانه خود را به همسایه، دوست و یا اعضای خانواده یا هرکسی که به او اعتماد دارید بسپارید، تا در مواقع ضروری با داشتن کلید خانه شما بتوانند به خانه سر بزنند. آشنای مورد اعتماد شما می تواند به کار های خانه شما رسیدگی کند.

وسایل برقی و گازی خود را خاموش کنید

قبل از سفر حتما گاز و تمامی وسایل گازی مانند گاز، شومینه، بخاری و ... را قطع کرده و وسایل برقی همچون ماشین لباسشویی، ماشین ظرفشویی، تلویزیون، تستر، کامپیوتر و ... را از برق بکشید. بهتر است بدانید که نشت گاز از عمده مواردی است که افرادی که به سفر می روند با آن روبرو می شوند.

آب و هوای مقصد خود را چک‌ کنید

آب و هوای جایی که قصد دارید به آن‌ سفر کنید را حتما چک کنید تا بتوانید لباس های متناسب با آن فصل را با خود ببرید و سفر خوبی داشته باشید.

تمام قبض های خود را پرداخت کنید

پرداخت قبوض قبل از رفتن به سفر خارج از کشور
پرداخت قبوض قبل از رفتن به سفر خارج از کشور

تمام بدهی هایی را که ممکن است در زمان سفر شما به دستتان برسد را پرداخت کنید. تمام جوانب احتیاط را رعایت نمایید. یکی از کارهای قبل از سفر چک کردن حساب بانکی شما خواهد بود. مطمئن باشید که در نبود شما، کسی باشد که قبض های شما را دریافت کند یا اگر اتفاقی بیفتد به شما خبر دهد. فکر کنید که در هنگام سفر، به هر دلیلی نمی توانید به موقع به کشور خود بازگردید، در نتیجه کارهای بانکی مربوط به این شکل مواقع را نیز انجام دهید.

مدارک مورد نیاز خود را آماده و ترجمه کنید

در صورتی که برای دریافت ویزای کشور مورد نظرتان مدارک خاصی نیاز است آنها را آماده و هر چه سریع تر به یک دارالترجمه رسمی معتبر تحویل دهید.بعضی از سفارت ها مثل سفارت اسپانیا مدارک شما را به زبان خودشان تحویل می‌گیرند. پس حتما در سایت سفارت کشور مقصدتان زبان ترجمه مدارک را چک کنید.

مدت زمان اعتبار پاسپورتتان را چک کنید

پاسپورت شما باید حداقل 6 ماه از تاریخ شروع سفرتان اعتبار داشته باشد. برای تمدید پاسپورت خود باید به دفاتر پلیس +10 حتما مراجعه کنید و حتما یادتان باشد تحویل آن بین دو هفته تا 20 روز زمان میبرد پس اگر یک روز هم کمتر از 6 ماه اعتبار دارد هر چه زودتر برای تمدید آن اقدام کنید.

اگر برای ورود به کشور مورد نظر واکسن نیاز است زودتر اقدام کنید

تزریق واکسن قبل از سفر خارج از کشور
تزریق واکسن قبل از سفر خارج از کشور

قبل از ورود به بعضی کشور ها مثل آمریکای جنوبی و آفریقا نیاز که یک سری واکسن های خاصی را بزنید. حتما قبل از سفر درباره این موضوع تحقیق کنید این موضوع را پشت گوش نیندازید چون ممکن است در سفر دچار بیماری خاصی شوید.

پرواز یا وسیله حمل نقل خود را رزرو کنید

باید بلیط قطار هواپیما و یا اتوبوس کشور مورد نظرتان را بخرید. برای دریافت ویزای بعضی از مقصد ها مانند کشور های عضو شنگن رزرو قطعی پرواز جزو مدارکیست که باید به سفارت تحویل داده شود. این مرحله هم زمان با پروسه ویزا انجام دهید.

محل اقامت خود را مشخص کنید

اگر شما قصد ندارید در طول سفر در خانه دوستان و آشنایانتان بمانید بهتر است قبل از سفر هتل مورد نظرتان را رزرو کنید بعضی وقت ها اگر تاریخ سفرتان در فصل توریستی و های سیزن باشد در لحظه آخر نمی‌توانید هتل های خوبی را با قیمت متناسب پیدا کنید. و بهتر است قبل رزرو محل اقامتتان را قطعی کنید.

هزینه عوارض خروج از کشور را پرداخت کنید

پرداخت عوارض خروج از کشور
پرداخت عوارض خروج از کشور

یکی از مواردی که باید قبل از خروج از کشور انجام دهید پرداخت هزینه عوارض خروج از کشور است. هزینه عوارض خروج از کشور برای کسانی که برای بار اول از کشور خارج می‌شوند تقریبا 400/000 تومان است. کسانی که بار دوم خارج می‌شوند 600/000 و بیشتر از آن 800/000 تومان است. برای پرداخت هزینه عوارض از دو راه آنلاین و یا از طریق سایت سداد پرداخت کنید و همچنین می‌توانید از خودپرداز های داخل فرودگاه نیز بپردازید.

بیمه سفرتان را بخرید

ممکن است پیش خود فکر کنید که به بیمه سفر نیازی نیست اما از آنجایی که سفر به یک مقصد جدید همیشه غیر قابل پیش بینی هست هزینه پرداخت بیمه سفر نیز خیلی زیاد نیست و پیشنهاد میکنم حتما این کار را بکنید. برای خرید بیمه سفر شرکت های زیادی وجود دارند حتما قبل از خرید موارد تحت پوشش آن را بخوانید و با دقت خرید کنید.

کپی مدارکتان را آپلود کنید

در طول سفر باید مدارک مربوط مانند ویزا بیمه پرواز و.... همراهتان باشد. یک کپی از آن ها را در گوگل درایو و یا گوشی همراه خود داشته باشید تا اگر گم کردید و یا به این مدارک نیاز داشتید دسترسی به آن آسان باشد.

ارز مسافرتی مورد نیازتان را خریداری کنید

خرید ارز مسافرتی موردنیاز
خرید ارز مسافرتی موردنیاز

با توجه به وضعیت نرخ ارز کشورمان بهترین روش این است که میزان پول مورد نیاز خود را در قالب دلار یا یورو با خود ببریم و در مقصد مورد نظر خود به ارز رایج کشور مقصد تبدیل کنیم. باید یک مقدار کم در حد خرید سیمکارت و پرداخت کردن پول تاکسی از فرودگاه تا محل اقامت ارز رایج کشور مقصد همراهمان باشد. معمولا صرافی های داخل فرودگاه مورد مناسبی برای تبدیل پول نیستند.

پول هایتان را چند جا جاسازی کنید 

ما به کردیت کارت هایی (Credit Cards) مثل ویزا کارت و مستر کارت اصلا دسترسی نداریم و مجبوریم همه ی پول های مورد نیاز خود را به صورت نقدی با خود حمل کنیم. بدترین اتفاق در طول ممکن است پولتان را گم کرده و یا دزدیده شود. بهترین کار برای جلوگیری از گم شدن و دزدیده شدن این است که پول های خود را در چند جا جاسازی کنید.

میزان بار مجاز پروازتان را چک کنید

میزان بار مجاز در پروازهای خارجی
میزان بار مجاز در پروازهای خارجی

میزان بار مجاز در پروازهای ایرانی و خارجی حدود 30 کیلو است. 

اشیا، وسایل و داروهای غیرمجاز در پروازهای خارجی را چک کنید

دارو ها و وسایل زیادی هستند که نمی‌توانید در طی پرواز در چمدان خود حمل کنید و یا با خود به داخل کابین هواپیما ببرید. حتما قبل از سفر این موارد را چک کنید که با خودتان وسایل یا داروی ممنوعه نداشته باشید تا در طول پرواز مشکلی ایجاد نشود.

راه های حمل و نقل از فرودگاه مقصد به مرکز شهر را بررسی کنید

فرودگاه ها با مرکز شهر فاصله دارند و هزینه رفت آمد هم خیلی زیاد است. بهتر است قبل از سفر تا زمانی که اینترنت دارید همه راه هایی که می‌توان از فرودگاه مقصد به مرکز شهر رفت را برسی کنید . با این کار هم در هزینه زمانتان صرفه جویی کنید و هم اگر در آنجا دسترسی به اینترنت نداشتید دچار سردرگمی نشوید.

حداقل سه ساعت قبل از پرواز در فرودگاه باشید

حضور در فرودگاه قبل از پرواز
حضور در فرودگاه قبل از پرواز

برای پرواز های خارجی بهتر است حداقل 3 ساعت قبل پرواز در فرودگاه حاظر باشید معمولا بیشتر اوقات فرودگاه ها شلوغ است و پروسه گرفتن کارت پرواز و تحویل چمدان طول میکشد و یک ساعت قبل از پرواز گیت بسته می‌شود. 

پاوربانک را فراموش نکنید

قطعا هیچ کس دوس ندارد شارژ موبایلش تمام شود و دسترسی اش به اینترنت و استفاده از اپلیکیشن هایی که در سفر کاربر دارند را از دست بدهد پس یک پاوربانک همراه خود داشته باشید و همیشه آن را شارژ نگه دارید.

کپی از فهرست مخاطبین ضروری

شما یک کپی از فهرست مخاطب های ضروری خود بگیرید و در چمدان یا کیف دسترسی از آن نگه داری کنید یک کپی از برنامه سفر خود برای مخاطبین ضروری ارسال کنید تا آن ها هم بدانند که کی و کجا قرار است بروید .

انواع ضد عفونی کننده ها و دستمال مرطوب با خود بردارید

با وجود ویروس کرونا این روز ها مردم بیشتر از هر زمان دیگری با ویروس ها آشنایی دارند . برای پیشگیری از بیمار شدن و شیوع میکروب ها همیشه هنگام سفر این ضدعفونی هارا همراه خود داشته باشید.

به همراه داشتن کاغذ و خودکار 

ممکن است شما از خودکار استفاده نکنید اما کاهی مجبور می‌شوید که اسناد گمرکی را به صورت دستی پر کنید پس یکی دوتا خودکار در کیف دستی خود به همراه داشته باشید.

نظر خود را درباره «کارهایی که قبل رفتن به سفر خارجی باید انجام دهیم‌» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره کارهایی که قبل رفتن به سفر خارجی باید انجام دهیم‌ فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.