زمان مطالعه: 3 دقیقه
چرا چابهار میان بلاگر های سفر محبوب است؟

چرا چابهار میان بلاگر های سفر محبوب است؟

چابهار به عنوان یکی از زیباترین شهرهای بندری ایران شناخته می‌شود. اگر در فضای مجازی گشت و گذار کرده باشید، حتما دیده‌اید که بلاگرهای سفر زیادی، این شهر را به ع

چابهار به عنوان یکی از زیباترین شهرهای بندری ایران شناخته می‌شود. اگر در فضای مجازی گشت و گذار کرده باشید، حتما دیده‌اید که بلاگرهای سفر زیادی، این شهر را به عنوان مقصد گردشگری خود انتخاب می‌کنند. این کار معمولا با هدف آشنایی دیگر افراد با این بندر زیبا انجام می‌شود. چابهار در استان سیستان بلوچستان قرار گرفته است و با هوایی بهاری‌ شناخته می‌شود. جاذبه‌های این شهر، هر شخصی را شگفت‌زده می‌کند. اگر به این شهر سفر کردید، برای استراحت می‌توانید یک هتل چابهار را به عنوان محل اقامت خود انتخاب کنید. امکانات مناسب هر یک از هتل‌های این شهر، میان بلاگرها محبوبیت بسیار زیادی دارد. در ادامه در مورد این بندر شگفت انگیز بیش‌تر توضیح خواهیم داد.

چابهار، خوش آب و هواترین منطقه جنوبی ایران

منطقه زیبا و گردشگری چابهار در جنوب شرقی ایران و در کنار دریای عمان قرار گرفته است. در این منطقه، فعالیت‌های تجاری بسیاری انجام می‌شود. جاذبه‌های طبیعی و بسیار زیبای این منطقه، چشمان هر گردشگری را به خود خیره می‌کند. چابهار بهترین منطقه برای بازدید از سواحل مکران است.

این سواحل، خط ساحلی ایران و دریای عمان بوده که در استان سیستان و بلوچستان قرار گرفته است. آنچه سبب محبوبیت بسیار زیاد این شهر در میان بلاگران سفر شده، آب و هوا بسیار خوب آن در بیش‌تر روزهای سال است. بنابراین این افراد اواخر پاییز، زمستان و اوایل بهار را برای سفر به این شهر زیبا انتخاب می‌کنند. هر هتل چابهار در تمامی فصول سال، آماده خدمت رسانی هستند.

سواحل نورانی تنگ در شب های چابهار

چابهار شهری سرشار از جاذبه‌های شگفت‌انگیز و دیدنی است. زیبایی شب‌های چابهار هر گردشگری را به وجد می‌آورد. یکی از صحنه‌های شگفت‌انگیز شب‌های این شهر، تماشا ساحل نورانی روستای تنگ است. این ساحل در شب‌های پاییز و زمستان مانند ستاره‌هایی آبی‌رنگ می‌درخشد. نمونه خارجی این ساحل نورانی در مالدیو وجود دارد. شما با صرف هزینه مسافت کم‌تر، می‌توانید این جاذبه زیبا را در چابهار تماشا کنید.

دریاچه صورتی لیپار

دریاچه صورتی از نظر بسیاری از افراد غیر قابل باور است. درصورتی که این جاذبه زیبا در شهر چابهار قرار دارد. برای تماشا این منظره زیبا، کافی است به سمت بندر گواتر بروید. پس از طی 20 کیلومتر از طبیعت بکر این منطقه، چشمان شما به این جاذبه خیره خواهد شد. صورتی پر رنگ در همه فصول سال، به ویژه ماه‌های فروردین، خرداد، شهریور، مهر، بهمن و اسفند؛ بسیاری از بلاگرهای سفر را جذب خود می‌کند.

ترکیب شگفت انگیز کویر و دریا

یکی از عجیب‌ترین صحنه‌هایی که بسیار کمیاب است، ترکیب کویر و دریا است. این صحنه، نمایی از آشتی دریا و صحرا است. شما این ترکیب را می‌توانید در چابهار مشاهده کنید. برای دیدن این منظره شگفت‌انگیز باید به روستا درک بروید. این روستا فاصله نسبتا کمی با بندر چابهار دارد.

تجربه سفر به مریخ

بله، تعجب نکنید. سفر به چابهار مانند این است که از مریخ دیدن کرده‌اید. در این بندر دیدنی جاذبه گردشگری به نام کوه‌های مریخی وجود دارد. کوه‌های این منطقه شباهت بسیار زیادی به کوه‌های سیاره مریخ دارند. به همین دلیل کوه‌های مریخی نام گرفته‌اند. البته این تنها جاذبه دیدنی این منطقه نیست. مسیر این کوه‌ها نیز بسیار زیبا و منحصربه فرد بوده و شب‌های بسیار تماشایی دارد.

موج فشان چابهار

اگر از آن دسته افرادی هستید که از دیدن امواج دریا لذت می‌برید، موج فشان چابهار می‌تواند شما را به وجد آورد. در این منطقه موج‌ها با سرعت بسیار زیاد به صخره‌های ساحل برخورد کرده و تا ارتفاع 20 متری خود منظره‌ای زیبا ایجاد می‌کنند. درنهایت این موج‌ها مانند فواره سقوط می‌کنند. موج فشان چابهار از نظر مردم محلی، به فواره طبیعی آب نیز معروف است.

سفر به چابهار و آشنایی با آداب و رسوم مردم

آشنایی با آداب و رسوم مردم شهرهای مختلف می‌تواند تجربه بی ‌نظیری باشد. بسیاری از بلاگرهای سفر، برای آشنایی با آداب و رسوم مردم چابهار به این بندر زیبا سفر می‌کنند تا دنبال کنندگان خود را با آداب و رسوم مردم این منطقه آشنا کنند. مردم سیستان و بلوچستان به آداب و رسوم گذشتگان پایبند بوده و به آن عمل می‌کنند. در این شهر اعیاد مذهبی با آداب و رسوم خاصی برگزار می‌شود. همچنین مردم این شهر، مراسم عروسی‌های متفاوتی با دیگر شهرها دارند. عروسی‌های این منطقه چند روز طول می‌کشند. از دیگر آداب رسوم مردم چابهار، رقص زیبای بلوچ است که به عنوان آداب و رسوم و نماد این شهر شناخته می‌شود.

سخن پایانی

اگر قصد سفر دارید ولی نمی‌دانید کدام شهر را به عنوان مقصد سفر انتخاب کنید، سفر به چابهار گزینه‌ای بسیار مناسب برای شما است. با معرفی بسیاری از بلاگرهای سفر، این شهر زیبا بسیار شناخته شده است. چابهار در تمام فصول سال، مسافران و گردشگران بسیاری را جذب می‌کند. شما می‌توانید با توجه به مسافت محل زندگی خود تا چابهار، وسیله حمل و نقل مناسب را انتخاب نمایید. اگر از این شهر فاصله زیادی دارید، سفر با هواپیما گزینه بسیار مناسبی برای شما است.

نظر خود را درباره «چرا چابهار میان بلاگر های سفر محبوب است؟» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره چرا چابهار میان بلاگر های سفر محبوب است؟ فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.