زمان مطالعه: 2 دقیقه
چطور کارت اقامت ترکیه را پیگیری کنیم؟

چطور کارت اقامت ترکیه را پیگیری کنیم؟

کارت اقامت ترکیه برای اقامت در این کشور ضروری است و برای دریافت آن باید مدارکی را به سفارت ارائه دهید.

چطور کارت اقامت ترکیه را پیگیری کنیم؟ در سال های اخیر با توجه به مشکلات اقتصادی و سیاسی بوجود آمده در ایران، ترکیه به یکی از مهم ترین مقاصد مهاجرتی ایرانیان تبدیل شده است. اما از آنجاییکه بازار مهاجرت فرصت بسیار خوبی را در اختیار فعالین این حوزه قرارداده است، متاسفانه بدلیل عدم آگاهی مردم از شرایط و روش های مهاجرت به ترکیه، شاهد سواستفاده افراد سودجو هستیم. حال ما در سایت آسمونی قصد داریم به شما این مطلب را آموزش دهیم با ما همراه باشید. پس  اگر به این مطلب علاقه مند بودید، آن را با دوستان و آشنایانتان خود به اشتراک بگذارید.

نحوه ثبت نام کارت اقامت ترکیه چگونه است؟

کارت اقامت ترکیه یا کیملیک، در واقع مشابه همان کارت ملی خودمان است که هر شخص باید داشته باشد. در حقیقت اگر قصد ماندن در ترکیه بیش از 3 ماه را داشته باشید، اخذ کارت اقامت برایتان ضروری خواهد بود. مدارک مورد نیاز برای شروع ثبت نام:

  • اصل گذرنامه فرد متقاضی
  • پرینت رنگی از فرم های پر شده در سایت
  • ارائه کپی از تاریخ آخرین زمان ورود به ترکیه
  • 6 قطعه عکس پشت نویسی شده فرد متقاضی
  • تاییدیه از شهرداری محل سکونت
  • مدارک حضانت کودک در صورت جدا شدن از همسر
  • ارائه مدارک تولد فرزندان زیر 18 سال
  • اصل بیمه نامه سلامت

نکته: برای افراد زیر 18 سال و بالای 65 سال ارائه اصل بیمه نامه سلامت اجباری نمی باشد.

نحوه پیگیری کارت اقامت ترکیه چگونه است؟

در حالت معمول اصولا کارت اقامت در یک بازه 90 روزه به دست متقضیان خواهد رسید. اما در صورتی که تعداد افراد ثبت نام شده در آن دوره زیاد باشد، ممکن است زمان انتظار قدری بیشتر شود. بعلاوه اداره مهاجرت ترکیه شماره تلفن 157 را که مربوط به بخش امور مهاجرین می باشد را برای دادن مشاوره به افراد در نظر گرفته است. به این منظور شما می توانید با شماره مذکور تماس گرفته و اقدام به پیگیری زمان دریافت کارت نمایید. در زیر می توانید عکس کارت اقامت را مشاهده کنید.

کیملیک ترکیه
عکس کارت اقامت ترکیه

داشتن کارت اقامت به چه درد می خورد؟

از مزایای مهم کیملیک می توان به امکان باز کردن حساب، خرید خودرو، اجاره خانه، پرداخت قبوض و مالیات اشاره کرد. همچنین با داشتن کارت مذکور می توانید از خدمات پزشکی و درمانی کشور ترکیه بهره مند شوید. 

هزینه دریافت کارت اقامت و درخواست المثنی چقدر می باشد؟

برای دریافت کیملیک شما باید مبلغ 200 دلار پرداخت کنید که شامل ترجمه پاسپورت، و ارائه مدارک مربوطه می باشد باید به حساب دولت ترکیه واریز نمایید. همچنین برای صدور کارت المثنی نیز باید 80 دلار و مبلغی معادل 28 لیر پرداخت کنید. به یاد داشته باشید که تا قبل از صدور کارت جدید حتما برگه نفوس که حاوی اطلاعات مهاجرتی شما می باشد را با دقت حفظ کنید. چرا که از طریق آن قادر خواهید بود تا کارهای روزانه خود را انجام دهید.

در آخر...

مهاجرت همواره یکی از راه های مهم برای رسیدن به زندگی بهتر و پیشرفت بیشتر محسوب می شود. به این ترتیب هموطنان بسیاری کشورمان را به مقاصد دلخواه برای دست یابی به اهدافشان ترک می کنند. از این رو، دانستن روش های مختلف مهاجرتی و داشتن اطلاعات کافی برای مهاجرت موفق ضروریست. ما در این مقاله سعی کردیم تا توضیح کاملی در مورد نحوه پیگیری دریافت کارت اقامت ترکیه (کیملیک) ارائه دهیم، تا شما به راحتی از آن بهره ببرید.

نظر خود را درباره «چطور کارت اقامت ترکیه را پیگیری کنیم؟» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره چطور کارت اقامت ترکیه را پیگیری کنیم؟ فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.