زمان مطالعه: 1 دقیقه
پیروز ایران

پیروز ایران

پیروز توله یوزپلنگی معروف در ایران بود که به دلیل عارضه حاد کلیوی در 9 اسفند 1401 در ده ماهگی تلف شد.
در این مطلب می خوانید : [بستن]

پیروز (Pirouz) تنها بازمانده یوزپلنگ آسیایی یعنی ایران، که خیلی مورد توجه مردم ایران هم قرار گرفته بود، نتوانست دیالیز را تحمل کند و به دلیل نارسایی کلیوی تلف شد. در ادامه با آسمونی باشید تا به زندگی ده ماهه‌ی پیروز بپردازیم.

پیروز ایران

درباره پیروز

پیروز یوزپلنگ ایرانی و توله‌ی «ایران» و «فیروز« بود. پیروز 11 اردیبهشت 1401 به طریق سزارین در پارک ملی توران در استان سمنان متولد شد. پیروز بیشتر عمر خود را در پارک ملی پردیسان و در کنار علیرضا شهرداری که یک فعال محیط زیست و تیمارگر حیات وحش می‌باشد، گذرانده بود. پیروز به‌ نماد یوزپلنگ ایرانی تبدیل شده بود و بسیار مورد علاقه‌ی مردم ایران قرار گرفته بود.

پیروز چون از روز اول توسط انسان بزرگ شده بود، دست‌آموز بار آمده بود و نمی‌توانست به طبیعت برود. پیروز شب‌های زیادی را در کنار مربی خود علیرضا شهرداری می‌خوابید.

تلف شدن پیروز

پیروز 5 اسفند 1401 به دلیل بیماری گوارشی و بیماری کلیوی به بیمارستان دامپزشکی مرکزی منتقل شده بود و تحت درمان قرار گرفته بود و دیالیز می‌شد تا اینکه 9 اسفند این یوزپلنگ ایرانی به دلیل نارسایی کلیوی تلف شد.

تصاویر پیروز

پیروز در پارک
پیروز و علیرضا شهرداری‌پناه
Pirouz
پیروز یوزپلنگ

 

نظر خود را درباره «پیروز ایران» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره پیروز ایران فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.