پیتر اوزگود متولد 20 فوریه 1947 بود. فوتبال حرفه ای را با چلسی آغاز کرد و طی سالهای 1964 تا 1974 در 279 مسابقه برای این تیم 103 گل به ثمر رساند. بزرگ ترین افتخار او در فوتبال انگلیس در سال 1970 رقم خورد. جایی که چلسی تیمهای بیرمنگهام(3-0)، برنلی(3-1)، کریستال پالاس (4-1)، کوئینز پارک رنجرز (4-2) و واتفورد(5-1) را شکست داد و راهی فینال ومبلی شد. فینالی که در حضور 100 هزار تماشاگر با تساوی (2-2) خاتمه یافت و دو تیم برای برگزاری دیدار تکراری راهی اولدترافورد شدند. در این مسابقه اوزگود در دقیقه 78 بازی را به تساوی کشاند و زمینه ساز برتری(2-1) آبی پوشان در وقت های اضافی شد.

یک سال بعد و در رقابتهای جام برندگان جام اروپا چلسی تا فینال صعود کرد و در برابر رئال مادرید قرار گرفت. مسابقه ای که چلسی با گل اوزگود تا آستانه قهرمانی پیش رفت. اما گل دقیقه 90 رئال، کار را به بازی تکراری کشاند. جایی که اوزگود باز هم گلزنی کرد تا چلسی این بار(2-1) برنده شده و قهرمانی اروپا را از آن خود سازد.

اوزگود تا سه سال بعد از این قهرمانی در جمع آبی ها باقی ماند. او بعدها یک بار دیگر چلسی بازگشت و در فصل 79-78 در 10 بازی دو گل دیگر برای این تیم به ثمر رساند.

در این بین او قراردادی سه ساله با ساوتهمپتون بست و در 126 مسابقه موفق شد 28 گل برای این تیم به ثمر برساند. در حالی که در همان سال ساوتهمپتون در جام حذفی درخشان ظاهر شد و با برتری(2-1) مقابل استون ویلا در بازی دوم( پس از تساوی یک بر یک در دیدار نخست) و (3-1) در برابر بلکپول، وست برومویچ آلبیون را هم در مسابقه تکراری(4-0) در هم کوبید. ساوتهمپتون در دور ششم جام حذفی(1-0) بردفورد را هم از پیش رو برداشت و آن گاه برای مسابقه نیمه نهایی مقابل کریستال پالاس راهی استمفورد بریج شد؛ مکانی آشنا برای اوزگود. ساوتهمپتون در این مسابقه هم (2-0) پیروز شد و فینال را در روز اول می 1976 مقابل منچستریونایتد برگزار کرد. اوزگود در آن روز سنتر فروارد تیم زرد پوش ساوتهمپتون بود. دیداری که در حضور 99115 تماشاگر استادیوم ومبلی با یک گل به سود ساوتهمپتون خاتمه یافت و اوزگود با این تیم قهرمان جام حذفی شد.

او مدتی کوتاه در فصل 77-76 به صورت قرضی راهی نورویچ سیتی شد و سه بازی نیز برای این تیم انجام داد. یک فصل قبل از بازگشت به چلسی هم او راهی باشگاه فیلالفیا فری شد و در 22 مسابقه، یک گل برای این تیم به ثمر رساند.

سالها بعد و در روز اول مارس 2006 اوزگود از دنیا رفت. او در یک مجلس ختم خانوادگی دچار سکته قلبی شد در حالی که در همان ایام در تلویزیون فعال بود و با برنامه after dinner speaker شناخته می شد.  سه هفته پیش از مرگش او بین دو نیمه به استمفوردبریج رفت و شادی را به سکوها آورد. در اولین بازی خانگی چلسی پس از مرگ اوزگود، این تیم مقابل تاتنهام به میدان رفت و پیش از شروع مسابقه هواداران آبی های لندن یک دقیقه به یاد اوزگود، او را تشویق کردند. در این مسابقه چلسی با تک گل واپسین ثانیه های ویلیام گالاس 2 بر یک پیروز شد.

در حالی که هواداران چلسی به یاد او آواز the first noel را می خواندند. چندی بعد و در مراسمی در روز اول اکتبر خاکسترهای پیتراوزگود را در زیر نقطه پنالتی ورزشگاه دفن کردند.در این مراسم بیش از 2500 نفر حضور داشتند. از هواداران گرفته تا مسوولان، همبازیان و البته بازیکنان وقت تیم چلسی.

 

نظر خود را درباره «پیتر اوزگود؛ دفن فوتبالیست اسطوره ای زیر نقطه پنالتی ورزشگاه» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره پیتر اوزگود؛ دفن فوتبالیست اسطوره ای زیر نقطه پنالتی ورزشگاه فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.