زمان مطالعه: 1 دقیقه
پرگل ترین نتایج فوتبال در بازیهای المپیک؛ دیداری با 18 گل!

پرگل ترین نتایج فوتبال در بازیهای المپیک؛ دیداری با 18 گل!

در یک مسابقه پرگل فوتبال، چند گل می تواند رد و بدل شود؟  این روزها یک بازی با 6 یا 7 گل می تواند یک بازی فوق العاده پرگل لقب گیرد. اما در فوتبال بازیهای المپیک

پرگل‌ترین دیدار فوتبال در تاریخ المپیک در 22اکتبر 1908 رقم خورد و دانمارک با پیروزی (17ـ1) بر فرانسه راهی فینال المپیک لندن شد. «ویلهلم ولفهاگن» به تنهایی 4 گل دانمارک را به ثمر رساند. اما در پایان بازی کسی از او یاد نکرد. زیرا «سوفوس نیلسن» هم تیمی او به تنهایی 10 گل به ثمر رساند!

***

چهار سال بعد دومین نتیجه عجیب المپیکی اتفاق افتاد:

اول جولای 1912 روزی تاریک در فوتبال روسیه بود. این تیم در هر نیمه 8 گل از آلمان دریافت کرد و در پایان مسابقه «گوتفرید فوکس» با 10 گلی که به ثمر رساند، به رکورد دوره قبل «سوفوس نیلسن» دست پیدا کرد. «فریتس فورد» نیز 4 گل دیگر آلمان را به ثمر رساند و مرد دوم دیدار لقب گرفت.

***

در همان سال در بازی هلند و فنلاند برای کسب مدال برنز بازیها، رکوردی عجیب ثبت شد.

اختلاف دو تیم در بازی رده‌بندی یک تورنمنت، هیچ‌گاه تا این حد زیاد نبوده است. اما سه بازیکنان هلندی کاری کردند که هرگز هیچ تیمی برای کسب مدال برنز نکرده بود. یان فوسن 5 گل زد و «یان فان دراسلویس» و «هوخ دخروت» هر کدام دو گل به ثمر رساندند تا هلند با 9 گل به پیروزی برسد!

****

بعدها در بازی رده بندی سال 1928 نتیجه ای پرگل تر رقم خورد؛ اما باز هم اختلاف دو تیم به این اندازه نشد. در آن سال ایتالیایی‌ها هجومی‌ترین فوتبال خود را به المپیک فرستاده بودند و برای ورود به جمع چهار تیم برتر المپیک آمستردام، اسپانیا را (7ـ1) درهم کوبیدند. اما با شکست (2ـ3) از اروگوئه قدرتمند، ناچار به حضور در بازی رده‌بندی شدند. دیدار عجیب دو تیم ایتالیا و مصر تا دقیقه 16 با نتیجه مساوی (2ـ2) پیش می‌رفت. اما طوفان آتزوری از آن به بعد آغاز شد و سرانجام ایتالیا با هت تریک «آنجلو اسکیاویو»، «الویو بانچرو» و «ماریو مانیوزی» نماینده آفریقا را (11ـ3) درهم شکست و برنده مدال برنز شد.

****

بالاخره به دوران بعد از جنگ جهانی دوم می رسیم ؛

سال 1948 سالی ماندگار برای فوتبال آسیا بود. زیرا تیمهای کره جنوبی، تایوان، هند و افغانستان به نمایندگی از قاره کهن شرکت کردند که تعداد چهار نماینده تا آن زمان برای آسیا برای بی‌سابقه بود. در بین این تیمها کره جنوبی با پیروزی (5ـ3) مقابل مکزیک به جمع هشت تیم برتر المپیک رسید. اما اسیر سوئد شد که بهترین تیم تاریخ خود را به المپیک فرستاد. هفت گل سوئد را سه بازیکنی به ثمر رساندند که پس از المپیک به ستارگان باشگاه میلان ایتالیا تبدیل شدند. گرن، نورداهل و لیدهلم. به این ترتیب تیم کره با انبوهی گل خورده و شکست(12-1) به کشور خود بازگشت. هرچند این نتیجه ابداً موجب شرمساری نبود.

 

نظر خود را درباره «پرگل ترین نتایج فوتبال در بازیهای المپیک؛ دیداری با 18 گل!» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره پرگل ترین نتایج فوتبال در بازیهای المپیک؛ دیداری با 18 گل! فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.