زمان مطالعه: 4 دقیقه
پاسپورت دومینیکا و مزایای آن

پاسپورت دومینیکا و مزایای آن

اخذ پاسپورت دومینیکا یکی از پاسپورت‌هایی است که مسیر آن برای ایرانیان باز است

اخذ پاسپورت دومینیکا یکی از پاسپورت‌هایی است که مسیر آن برای ایرانیان باز است و به آن‌ها کمک می‌کند تا بتوانند از مزایای زیاد این پاسپورت قدرتمند، بدون نیاز به انجام سفر به این کشور، دریافت کنند. شرایط اخذ این پاسپورت به نظر رویایی می‌رسد و با وجود مزیت‌های زیاد آن نسبت به اخذ پاسپورت ترکیه، چندان بین ایرانیان شناخته شده نیست. با ما در این مطلب همراه باشید تا بتوانیم با مزایای بیشمار اخذ این پاسپورت آشنا شویم.

اخذ پاسپورت دومینیکا

یکی از اصلی‌ترین و مهم‌ترین مزایای اخذ پاسپورت دومینیکا این است که به کمک آن می‌توانید به راحتی در کشورهای مشترک‌المنافع بریتانیا سفر کنید. با اخذ پاسپورت این کشور تابعیت دائمی و بی‌فید و شرط آن را به دست می‌آورید. جالب است بدانید که برای اخذ این پاسپورت هیچ نیازی به سفر به این کشور ندارید.

پیش‌نیازهای اخذ این پاسپورت به شدت محدود هستند و هیچ نیازی به داشتن مدرک تحصیلی خاص یا مدرک زبان ندارند. تنها کافی است تا

حداقل ۱۸ سالن سن داشته باشید

سوپیشینه نداشته باشید

تاییدیه سلامت پزشکی داشته باشید

تنها با دارای بودن این شرایط می‌توانید به ۱۴۰ کشور دنیا از جمله کشورهای حوزه شنگن سفر کنید. نکته قابل توجه دیگر این است که شهروندان دومینیکا نیازی ندارند تا بابت درآمد خود در خارج از این کشور مالیاتی را بپردازند.

اخذ این پاسپورت بسیار آسان و سریع است و می‌توانید ۴ ماه پس از اقدام جهت اخذ پاسپورت دومینیکا، تابعیت این کشور را به دست آورید. در این ۴ ماه یا پس از آن هیچ نیازی به حضور فیزیکی در این کشور نخواهید داشت.

موضوع دیگری که برای خانواده‌های دارای فرزند از اهمیت زیادی برخوردار است، این است که آن‌های می‌توانند تابعیت این کشور را به نسل‌های بعدی در خانواده خود منتقل کنند. داشتن پاسپورت دومینیکا می‌تواند برای اخذ پذیرش تحصیلی در دانشگاه‌های معتبر در سراسر جهان به شما کمک زیادی کند و شانس پذیرفته شدن را تا حد قابل توجهی افزایش دهد.

معافیت‌های مالیاتی؛ بهشت صاحبان کسب‌وکار

جالب است بدانید که بر اساس قوانین دومینیکا، شهروندان این کشور الزامی به پرداخت مالیات از درآمد خود در خارج از این کشور ندارند. علاوه بر این موضوع شهروندان جدید دومنیکا از پرداخت مالیات بر دارایی، ارث یا مالیات بر سود معاف هستند. علاوه بر این موضوع شرکت‌های ثبت شده در خارج از کشور، تعطیلات مالیاتی ٢٠ ساله دریافت می‌کنند.

هزینه پاسپورت دومینیکا

هزینه‌های اخذ پاسپورت دومینیکا با توجه به تعداد اعضای خانواده متفاوت است. در جدول زیر این هزینه‌ها ذکر شده‌اند:

تعداد

قیمت

۱ نفر مجرد

118,510 دلار آمریکا

۱ زوج

142,820 دلار آمریکا

یک زوج و یک فرزند زیر ۱۵ سال

143,130 دلار آمریکا

یک زوج و دو فرزند زیر ۱۵ سال

143,440 دلار آمریکا

یک زوج و یک فرزند بالای ۱۶ سال

147,130 دلار آمریکا

یک زوج و دو فرزند بالای ۱۶ سال

 151,440دلار آمریکا

یک زوج و یک فرزند زیر 15 سال و یک فرزند بالای 16 سال

147,440 دلار آمریکا

 

راه‌های اخذ پاسپورت دومینیکا

برای اخذ پاسپورت کشور دومینیکا دو راه اصلی وجود دارد. یکی از این دو راه این است که فرد در این کشور سرمایه‌گذاری کند و راه دیگر خرید پاسپورت این کشور است.

در روش خرید پاسپورت دومینیکا یا همان اهدا وجه به دولت، مبلغ پرداختی شما قابل بازگشت نخواهد بود. در این روش همان‌طور که از اسم آن برمی‌آید شما مبلغی را به دولت این کشور می‌پردازید و این مبلغ صرف توسعه اقتصادی و زیرساخت‌ها در دومینیکا می‌شود.

در روش سرمایه‌گذاری بر روی سهام و یا ملک لازم است تا مبلغی معادل 200,000  دلار را به این موضوع اختصاص دهید. نکته قابل توجه این است که ملک یا سهام خریداری شده را نمی‌توانید تا مدت سه سال به فروش برسانید.

کل پروسه اخذ پاسپورت دومینیکا چیزی در حدود ۴ ماه طول می‌کشد.

دومینیکا کجاست؟

دومینیکا یک بهشت استوایی است که علاوه بر طبیعت غنی و زیبا، یک مرکز اقتصادی شناخته شده هم به حساب می‌آید. شرکت‌هایی ثبت شده در خارج  از دومینیکا در این کشور از معافیت مالیاتی ٢٠ ساله برخوردارند. واحد پول دومینیکا دلار کارائیب شرقی است.

آب و هوا در دومینیکا همیشه بهاری است. درجه حرارت دما در همه فصول در این کشور، بین ٨ تا ٢٤ درجه سانتی گراد در نوسان است. دومینیکا از اعضای قدیمی جامعه کشورهای مشترک المنافع انگلیس واقع در حوزه کارائیب است. این کشور سواحل شنی، کوه‌های سرسبز و جنگل‌های گرمسیری شگفت‌انگیزی دارد. این موضوع توجه طبیعت‌گردان و علاقه‌مندان به ورزش‌های آبی را به کشور دومینیکا جلب کرده است. دومینیکا ۲۲ هزار نفر جمعیت دارد و وضعیت اقتصادی و سیاسی آن بسیار پایدار است.

این کشور به صورت دموکراسی پارلمانی اداره می‌شود. زبان رسمی دومینیکا انگلیسی است؛ البته زبان‌های کریول دومینیکایی و فرانسوی هم در این کشور گویشور دارند. شاید برایتان جالب باشد که بدانید که پرنده‌ای که در پرچم دومینیکا استفاده شده است، طوطی شاهی پرنده ملی دومینیکا است. این کشور یک ساعت ونیم تا آمریکا فاصله دارد.

کلام آخر

این روزها که بسیاری از ایرانیان تمایل دارند تا بتوانند علاوه بر کشور خود پاسپورت کشور دیگری را هم به دست بیاورند. بیشتر افراد به این منظور به سراغ اخذ پاسپورت کشور ترکیه می‌روند.اگر مقایسه پاسپورت ترکیه با دومینیکا را مشاهده کنید متوجه این می شوید که پاسپورت ترکیه قدرت چندانی ندارد. از سوی دیگر ترکیه هرگز به متقاضیان تابعیت خود، پاسپورت معتبری ارائه نمی‌کند. علاوه بر این موضوع پاسپورت ترکیه هیچ یک از مزایای مهم و اصلی پاسپورت دومینیکا را با خود به همراه ندارد. به همین دلیل اگر ترجیح می‌دهید تا بتوانید بدون نیاز به سفر از سرزمین مادری خود بتوانید پاسپورت کشوری را دریافت کنید که بتواند به آینده شما و فرزندانتان کمک کند، اخذ پاسپورت دومینیکا بهترین گزینه برای شما است.

 

 

نظر خود را درباره «پاسپورت دومینیکا و مزایای آن» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره پاسپورت دومینیکا و مزایای آن فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.