زمان مطالعه: 4 دقیقه
بیوگرافی پارک چانیول

بیوگرافی پارک چانیول

چانیول خواننده گروه اکسو است که جدای خوانندگی، بازیگر معروفی هم می‌باشد. آهنگ جدید چانیول در سال 2023 آهنگ good enough است.

چانیول (Park Chanyeol) یکی از خواننده های گروه اکسو است. چانیول طرفداران زیادی در جهان و همینطور ایران دارد. در ادامه با آسمونی باشید و بیوگرافی چانیول را ببینید.

بیوگرافی پارک چانیول ؛ خواننده گروه اکسو
چانیول در 29 مارس 2021 به خدمت سربازی رفت و 28 سپتامبر مرخص شد
 

بیوگرافی چانیول (Chanyeol)

بیوگرافی-پارک-چانیول
پارک چانیول

پارک چان-یول (박찬열) متولد 27 نوامبر 1992 است. وی در سئول کره جنوبی است.

چانیول بعد از تماشای School Of Rock در دوران ابتدایی به موسیقی علاقه‌ مند شد و نواختن درام را شروع کرد. او پس از شنیدن آهنگ Unconditional Kismet از «یو یونگ جین» تصمیم به خواننده شدن گرفت.

بیوگرافی پارک چانیول ؛ خواننده گروه اکسو
فتوشات پارک چانیول

طبق گفته خودش جیسون مارز و امینم بیشترین تأثیر را بر روی او داشته‌ اند و در دوران دبیرستان چانیول طرفدار بندهای راک بزرگی مانند: Muse , Green day Nirvana و X-japan بود. او دوران کارآموزی خود را در سال 2008 تحت کمپانی اس. ام. اینترتینمنت پس از قرار گرفتن در رتبه دوم مسابقه Smart Model Contest شروع کرد. چانیول در دوران کارآموزی بر روی رپ خواندن تمرکز کرد و قبل از دبیو نقش کوچکی در موزیک‌ ویدئوی Ha Ha Ha Song از گروه tvxq و Genie از گروه گرلز جنریشن ایفا نمود.

خوانندگی و بازیگری چانیول

بیوگرافی-پارک-چانیول
کنسرت پارک چانیول

چانیول آخرین عضو اکسو بود که در 23 فوریه 2012 به مردم معرفی شد. گروه اکسو به‌ طور رسمی در 8 آوریل 2012 با انتشار موزیک ویدئو MAMA دبیو کرد. در آوریل 2012 چانیول به عنوان بازیگر مهمان در موزیک ویدئوی Twinkle برای دبیوی زیرگروه Girls' genration TTS حضور کوچکی داشت.

در اکتبر 2013 چانیول به برنامه قانون جنگل شبکه SBS که در Micronesia ضبط می‌شد پیوست. او همچنین ترکی به نام Last Hunter برای این برنامه نوشت و تنظیم کرد.

در سال 2014 چانیول قسمت رپ ورژن کره‌ای ترک RUN از دومین مینی آلبوم اکسو به نام Overdose را نوشت. همچنین در دومین مینی آلبوم هم‌کمپانیشHenry عضو زیرمجموعه گروه سوپر جونیور ام با او همکاری داشت و نوشتن ترک دبیو دیگر هم‌کمپانیش Zhou mi عضو زیر مجموعه سوپر جونیور ام به نام Rewind را برعهده گرفت.

بیوگرافی پارک چانیول ؛ خواننده گروه اکسو
پارک چانیول و گروه اکسو

در آوریل 2015 چانیول با بازی نقش مکمل در فیلم Salut d'Amo به همراه Park Geun-hyung وYoon Yuh-jung در عرصه بازیگری دبیو موفقی داشت. پس از آن به عنوان نقش اصلی مرد به همراه دیگر اعضای اکسو در وب درامای "همسایه بغلی اکسو" با Moon Ga-young همبازی شد.

در ژوئن 2015 چانیول به همراه دیگر اعضای EXO چن (خواننده) و لی در نوشتن ورژن کره‌ای ترک Promise از آلبوم Love Me Right مشارکت داشتند.

او بعدا باز هم قسمت رپ ترک Light saber از آلبوم Sing For You اکسو را نوشت.

در آوریل 2016 چانیول نوشتن و اجرای قسمت رپ آهنگ Confession از مینی آلبوم دبیو یسونگ عضو سوپر جونیور را برعهده گرفت.

در سومین آلبوم استادیویی اکسو با نام EX'ACT که در می 2016 منتشر شد او در نوشتن ترک Heaven مشارکت داشت.

بیوگرافی-پارک-چانیول
بیوگرافی-پارک-چانیول

در ژوئن 2016 چانیول در فیلم چینی-کره‌ای "من با یک آنتی فن ازدواج کردم" با Yuan Shanshan و هم کمپانی خود سئوهیون عضو گروه گرلز جنریشن همبازی شد، همچنین او و Shanshan یک ترک دونفره با عنوان "I Hate You" برای فیلمشان ضبط کردند.

در اکتبر 2016 چانیول و خواننده آمریکایی سبک Tinashe, R&B, یک گروه هیپ‌ هاپ آمریکایی با نام Far East Movement تشکیل دادند و ترک Freal Luv را از موسیقی‌دان آمریکایی Marshmello منتشر کردند.

در دسامبر 2016 او و خواننده کره‌ای Punch ترکی با نام Stay With Me برای سریال Goblin که از شبکه TVN کره پخش می‌شد ضبط کردند که به رتبه 3 در چارت دیجیتال گائون رسید و هم‌اکنون از پرافتخارترین OSTهای تاریخ کره جنوبی است و موزیک ویدئو این ترک اولین ost کره ای بود که در یوتیوب توانست 100 میلیون رد کند.

در ژانویه 2017 چانیول نقش مکملی در درام Missing 9 ایفا کرد. در فوریه 2017 گزارش شد که او تحت عنوان Loey به صورت مخفیانه به عنوان تهیه‌کننده موسیقی به فعالیت می‌پردازد.

در سپتامبر 2017 چانیول به فشن شوی Tommy Hilfiger در لندن دعوت شد و بسیار مورد توجه صنعت مد قرار گرفت.

در ژوئیه 2017 اکسو چهارمین آلبوم استادیویی خود The War را منتشر کرد و در آن چانیول به همره دیگر اعضای اکسو چن و بک هیون در نوشتن ترک اصلی آلبوم "Kokobop" مشارکت داشت همچنین ترک "Chill" از همین آلبوم را به خوبی نوشت و تنظیم کرد. پارک چانیول به همراه همهٔ اعضای اکسو بجز لی در اختتامیه بازی‌های المپیک زمستانی 2018 آهنگ Growlو Power را اجرا کردند. این اجرا در شهر پیونگ چانگ در کشور کرهٔ جنوبی اتفاق افتاد که حدود 5 میلیارد بیننده داشت.

در 14 سپتامبر 2018، چانیول به‌همراه عضو دیگر اکسو، سهون، تک‌آهنگ «ما جوانیم» را برای پروژه اس‌ ام استیشن × 0 خواند.

در 25 آوریل 2019، اولین ترانهٔ تکی خود را با عنوان «SSFW»، از اس‌ام استیشن منتشر کرد.

در 28 ژوئن اعلام شد، چانیول به‌همراه سهون و به‌عنوان دومین زیرمجموعه رسمی اکسو، تحت عنوان اکسو-اس‌سی شروع به‌کار خواهد کرد. اولین آلبوم چندآهنگه این گروه با عنوان عجب زندگیی، در 22 ژوئیه 2019 منتشر شد.

استدیوی شخصی او با نام استدیونانوگی در تاریخ 30 اکتبر 2019 شروع به کار کرد.

آهنگ سال 2023 چانیول آهنگ good enough است که در روز اول موفق شد سه میلیون شنونده را در اسپاتیفای به دست آورد.

فیلم جعبه 2021 با بازیگری چانیول

بیوگرافی پارک چانیول ؛ خواننده گروه اکسو
بیوگرافی پارک چانیول در فیلم جعبه

یکی از فیلم های 2021 چانیول، فیلم جعبه (The Box) است. او در این فیلم بسیار عالی بازی کرده است.

یک تهیه کننده موسیقی که از چشم همه افتاده است، یک خواننده را پیدا می کند که از خواندن در جمع هراس دارد و برای حضور در موسیقی خیابانی، داخل یک جعبه اجرا می کند تا مردم او را نبینند. این تهیه کننده می خواهد به خواننده مورد نظر که چانیول نقش وی را بازی کرده، کمک کند تا معروف شود و خودش هم از گرفتاری و مشکلات مالی رها یابد. پس آنها یک سفر جاده ای را آغاز می کنند.

بیوگرافی-پارک-چانیول
بیوگرافی-پارک-چانیول
بیوگرافی پارک چانیول ؛ خواننده گروه اکسو
بیوگرافی پارک چانیول ؛ خواننده گروه اکسو
بیوگرافی-پارک-چانیول
بیوگرافی-پارک-چانیول
ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «بیوگرافی پارک چانیول» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره بیوگرافی پارک چانیول فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.