زمان مطالعه: 2 دقیقه
پارک جنگلی لتمان کن

پارک جنگلی لتمان کن

پارک جنگلی لتمان کن یکی از اماکن تفریحی و گردشگری بسیار زیبا با گیاهان متنوع برای هر خانواده ای در تهران می باشد.

پارک جنگلی لتمان کن یکی از اماکن تفریحی زیبای تهران است. این پارک پر از درخت است که می توان در این محیط سرسبز، پیاده روی و دوچرخه سواری کرد. بوستان لتمان در سال 1372 در طرح تفصیلی جزء کمربند سبز شهر تهران و طرح گلگشت محسوب می شود. در ادامه آسمونی در این بخش به معرفی کامل بوستان جنگلی لتمان کن می پردازد.

پارک لتمان کن کجاست؟

پارک جنگلی لتمان کن

پارک جنگلی لتمان کن در منطقه 22 شهرداری تهران و شمال بزرگراه همت قرار دارد. مساحت این پارک بیش از 100 هکتار است. ارتفاع این پارک جنگلی 1800 متر از سطح دریا می باشد. پارک جنگلی لتمان کن دارای پوشش گیاهی متنوعی همچون درختان زبان گنجشک، بربیس، ارغوان و کاج است. این بوستان به علت قرار گرفتن در ارتفاع، دارای آب و هوای بسیار خنک و دلپذیری می باشد.

مکان های تفریحی پارک لتمان کن

  • دریاچه لتمال

یکی از مکان های دیدنی پارک جنگلی لتمان کن، دریاچه لتمال است که با نام دریاچه چیتگر نیز شناخته می شود. این دریاچه در نزدیکی این پارک واقع شده است و دارای امکانات رفاهی و تفریحی زیادی برای گردشگران می باشد. بازدیدکنندگان از این دریاچه می توانند از ورزش های آبی، آلاچیق ها، رستوران، فعالیت های قایق رانی و ماهیگیری لذت ببرند. در این منطقه به خاطر درختان زیبا و مسیر سرسبزی که دارد می توانید پیاده روی و دوچرخه سواری کنید.

  • آبشار تهران

در ارتفاعات شمالی جنگلی لتمال، آبشاری قرار دارد که به صورت آبراهه‌ ای در دل کوهستان ساخته شده است و مسیر پیاده‌ روی برای کودکان و سالمندان نیز در نظر گرفته شده است. آلاچیق‌ هایی هم برای استراحت در فضای اطراف آبشار قرار دارد. درختان چنار، بید، تبریزی، اقاقیا، سرو نقره ای و خرزهره به زیبایی این فضا کمک نموده است.

  • جنگل نوردی در لتمان کن

این پارک جنگلی پر درخت و سرسبز، مکانی عالی برای جنگل‌نوردی فراهم کرده است. افرادی که علاقه دارند در محیط جدید و طبیعی به پیاده‌روی بپردازند، می‌توانند از پارک جنگلی لتمان و محیط سرسبز و دل‌ انگیز آن استفاده کنند.

نمای منطقه 22 تهران از بوستان لتمان کن
نمای منطقه 22 تهران از بوستان لتمان کن

مشکلات بوستان جنگلی لتمان کن

  • سیستم روشنایی پارک جنگلی لتمال تقریبا مناسب است. البته در برخی از قسمت‌های پارک جنگلی لتمال، سیستم روشنایی درستی وجود ندارد. به همین علت ممکن است گردشگران در ساعات طولانی شب مشکل پیدا کنند. پیشنهاد می‌کنیم هنگام گردش چراغ قوه یا چراغ باتری‌دار به همراه داشته باشید.
  • در این بوستان زیبا محلی برای خرید مایحتاج و خوراکی وجود ندارد.

در پارک جنگلی لتمان کن سرویس بهداشتی نیز وجود دارد. اما متاسفانه به دلیل تعداد محدود این سرویس‌ها، مردم خواهان تعداد بیشتری هستند. امیدواریم مسئولین فکری به حال این پارک جنگلی محبوب کنند. زیرا این پارک در بین تهرانی‌ها واقعا مشهور است و افراد زیادی از امکانات طبیعی و گردشگری آن استفاده می‌کنند.

آدرس پارک لتمان کن

تهران – بزرگراه همت (شرق به غرب) – بعد از بزرگراه آزادگان - بلوار کاشان ـ بوستان جنگلی لتمال کن

  • ساعت بازدید بوستان جنگلی لتمان کن

همه روزه به صورت 24 ساعته این پارک به روی عموم مردم باز است.

  • لوکیشن پارک لتمان کن

گوگل مپ

گالری تصاویر

بوستان لتمان
فضای سبز پارک جنگلی لتمان کن
آبشار تهران در بوستان لتمان کن
درخت های پارک لتمان کن
آلاچیق های پارک لتمان کن
نظر خود را درباره «پارک جنگلی لتمان کن» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره پارک جنگلی لتمان کن فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.