زمان مطالعه: 2 دقیقه
پابلو فورلان و سه نسل قهرمان در یک خانواده

پابلو فورلان و سه نسل قهرمان در یک خانواده

فوتبالیست سابق تیم ملّی اروگوئه و متولّد 14 جولای 1945 در شهر «سوریانو»، پدر یکی از بزرگان تاریخ فوتبال اروگوئه نیز بود.

مهدی زارعی- نام كامل او، پابلو خوستو فورلان لاماركوئه بود و فرزند پدری اروگوئه‌ای و مادری دورگه از تبار اسپانیولی – اروگوئه‌ای بود. بعدها شهرت فورلان زمانی بیشتر شد كه ازدواج كرد. زیرا پدر همسرش خوان كارلوس كورازو بازیكن تیم ملّی اروگوئه بود.

كورازو در جام جهانی 1962 سرمربی اروگوئه بود و طی سالهای 1967 و 1968 نیز رکورد 14 مسابقه پیاپی بدون شکست را برجا نهاد که تا زمان مربیگری اسکار تابارز در اروگوئه دست نخورده باقی مانده.

Corazzo (Independiente) - El Gráfico 666.jpg
خوان كارلوس كورازو

اما پابلو فورلان فوتبال حرفه‌ای را به عنوان مدافع از سال 1963 با باشگاه پنارول اروگوئه آغاز كرد. قامت 184 سانتی‌متری فورلان، وی را به مدافعی مسلّط در توپهای هوایی مبدل ساخته بود. علاوه بر آن وی بر روی زمین نیز در برابر مهاجمان رقبا تسلّط داشت و به سرعت به بازیكنی تأثیرگذار درتیم خود مبدّل شد.

 او در دومین سال حضور خود در پنارول، با این تیم قهرمان لیگ اروگوئه شد و این عنوان را در سال 1965 تكرار كرد. به این ترتیب تیم پنارول به عنوان نماینده اروگوئه در مسابقات جام لیبرتادورس (1966) شركت كرد و قهرمان آمریكای جنوبی شد. در آن دوران برای تعیین قهرمان باشگاههای جهان، مسابقه‌ای رفت و برگشت بین قهرمان جام لیبرتادورس و فاتح «جام قهرمانان اروپا» برگزار می‌شد و در سال 1966 برنده این دیدار پنارول بود.

پس از این فتح بزرگ، فورلان به عنوان مدافع تیم ملّی به جام‌جهانی 1966 اعزام شد. او پیراهن شماره 4 اروگوئه را به تن كرد. امّا فرصت حضور در میدان را نیافت و تیم كشورش در مرحله یك چهارم نهایی از جام خداحافظی كرد. امّا در رده باشگاهی افتخارات پابلو ادامه یافت. دو قهرمانی دیگر در لیگ اروگوئه (1967 و 1968) و آن‌گاه عزیمت به برزیل و بازی در سائوپولو از سال 1970 او با این تیم در سالهای 1970، 1971 و 1975 قهرمان مسابقات ایالت سائوپائولو شد. امّا زندگی در برزیل سبب شد تا از چشم مربیان تیم ملّی دورمانده و افتخار حضور در جام‌جهانی مكزیك و همراهی با تیم چهارم جهان را از دست بدهد.

Tudo sobre Pablo Forlán - Gazeta Esportiva
پابلو فورلان

فورلان تا سال 1976 در سائوپائولو 73 بازی انجام داد و یك بار نیز موفق به گلزنی شد. پس از آن مجدداً یك فصل را در پنارول گذراند. او مجدداً در سال 1977 به برزیل بازگشت و یك فصل را در «كروزیرو» گذراند پس از آن به اروگوئه بازگشت و در سال 1978 با «ناسیونال مونته ویدئو» قهرمان لیگ كشورش شد. آن‌گاه در سال 1979 به تیم «دفنسور اسپورتینگ» پیوست و طی پنج سال حضور در این تیم در سالهای 1980 و 1982 لیگ اروگوئه را فتح كرد تا قهرمانی‌هایش در لیگ كشورش به عدد هفت برسد.

فورلان مجموعاً 17 بار برای تیم ملّی كشورش به میدان رفت از جمله سه دیدار در برابر هلند، سوئد و بلغارستان در جام‌جهانی 1974 آلمان غربی

كمتر از دو دهه بعد از روزهای پایانی بازی پابلو فورلان، نام وی مجدداً برسر زبانها افتاد و این به دلیل درخشش فرزندش دیه‌گو فورلان در تیم ملّی اروگوئه بود. پسری كه تاكنون دوبار در جام‌جهانی بازی كرده است و یك بار عنوان بهترین بازیكن جام‌جهانی را تصاحب نموده است.

 

ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «پابلو فورلان و سه نسل قهرمان در یک خانواده» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره پابلو فورلان و سه نسل قهرمان در یک خانواده فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.